Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Mala podjetja so se včasih zanašala na širjenje svojega dosega s pomočjo reklame od ust do ust. Danes so ta način promocije zamenjala družabna omrežja in spletne strani za ocenjevanje storitev. Spletno ocenjevanje vpliva tudi uvrstitev vaše spletne strani v iskalniku Google.
Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Spletne ocene imajo lahko velik vpliv na poslovanje podjetja. (Vir slike: Picjumbo)

Rezultati raziskav kažejo, da spletne ocene in kritike, ki jih bere vedno več posameznikov, vplivajo na odločitve potrošnikov. Ti ocenjujejo spletne kritike kot izjemno zanesljive in zaupanja vredne. Spletno ocenjevanje lahko tako vpliva na poslovanje malih podjetij, zato je pomembno, da razumejo njegovo pomembnost.

Preden se osredotočite na različne vidike vpliva spletnega ocenjevanja, razmislite o značilnostih svojega področja. Ocene strank imajo namreč večji vpliv v določenih industrijah, na primer pri izbiri prijetne restavracije ali kvalitetnega hotela. Po drugi strani se potrošniki pri izbiri nove banke ali novega avtomobila ne zanašamo toliko na mnenje drugih strank, temveč se rajši odločamo na podlagi bolj objektivnih dejavnikov.

Spletne strani za ocenjevanje različnih storitev so izjemno priljubljene

Veliko potrošnikov informacije o podjetjih išče na spletnih straneh za ocenjevanje – stran Tripadvisor se na primer glede tega uvršča na 190. mesto med najbolj obiskanimi spletnimi stranmi na svetu. Takšne spletne strani so se hitro razširile v dobičkonosna podjetja, hkrati pa imajo ogromen vpliv na odločanje potrošnikov.

Ocene vplivajo na razvrstitev spletnih strani

Google trenutno pri vsakem iskanju prikaže tri najbolj relevantna podjetja. Če je v okolici več podjetij, ki ustrezajo iskalnim pogojem, iskalnik pri razvrstitvi upošteva tudi spletne ocene. Strokovnjaki pravijo, da so ocene peti najpomembnejši faktor pri razvrščanju spletnih strani.

Podjetja s pozitivnejšimi ocenami bodo tako lažje dosegla eno od najvišjih treh mest. Boljše ocene pomenijo tudi več klikov zaradi višje uvrstitve. Predstavljajte si, da iščete restavracijo, ki ponuja določeno vrsto hrane. Pred vami so tri možnosti: ena od restavracij ima povprečno oceno okoli 5 zvezdic, drugi dve dosegata le 2 zvezdici. Na katero povezavo boste kliknili?

“Pomembnost spletnih ocen lahko razdelimo v tri skupine,” pravi Maruša Dobrovoljc iz Pomply
1. Pomembnost za nakupno odločitev

Spletne ocene za nakupne odločitve spletnih uporabnikov postajajo vedno bolj odločilen faktor. Vendar pa je pri tem treba upoštevati nekaj dejstev. Za spletne uporabnike sta pri odločanju pomembni količina spletnih ocen in tudi starost oddanih ocen. Rezultati raziskav namreč kažejo, da mora spletni uporabnik pridobiti za odločitev vsaj 6 relevantnih spletnih ocen, ki ne smejo biti starejše od 30 dni. Po tem času za njih ocene niso več relevantne. In na to morajo postati podjetja pozorna! Ne zadošča, da podjetja vsake toliko časa poprosijo svoje prijatelje in nekaj najbližjih strank, da oddajo spletno oceno na Googlu ali Facebooku. Podjetja morajo za svojo kredibilnost in izkoriščanje prednosti spletnih ocen le-te konstantno pridobivati.

2. Pomembnost za spletne brskalnike

Spletni iskalniki imajo radi spletne ocene iz preprostega razloga – ker jih imajo radi spletni uporabniki. Za Google in druge iskalnike so spletne ocene 8,5-odstotni kriterij pri pozicioniranju lokalnih zadetkov. Podjetja s tem, ko aktivno pobirajo spletne ocene, pripomorejo tudi k višjemu rangiranju v iskalnikih. Dobre spletne ocene so v iskalnikih odlične tudi zato, ker izstopajo v naboru zadetkov. Veliko bolj so namreč opaženi zadetki s petimi zvezdicami kot tisti, ki zvezdic sploh nimajo ali pa so zelo nizko ocenjeni.

3. Pomembnost za izboljšanje zadovoljstva strank

Zadnja, vendar verjetno najpomembnejša prednost spletnih ocen za podjetja je možnost izboljšanja zadovoljstva strank. Podjetje, ki konstantno aktivno pobira ocene in mnenja strank, ima vpogled v to, kakšno oceno mu stranke pripisujejo. Še več, podjetje od stranke lahko pridobi mnenje o izboljšavi ali pomanjkljivostih, ki ga lahko učinkovito uporabi v svoj prid in postane še boljše.

Z aktivnim pridobivanjem in upravljanjem z ocenami ter mnenji strank podjetja lahko pridobijo nepredstavljive prednosti, ki vodijo v sklenitev pozitivnega kroga; več zadovoljnih obstoječih strank, več odličnih spletnih ocen in več novo pridobljenih strank.

Različne platforme za ocenjevanje

Google pri razvrščanju upošteva tudi vir spletnih ocen. Spletne ocene z največjih platform, kot sta Yelp in TripAdvisor, so pomembne še posebej po posodobitvi algoritmov iz leta 2014 z imenom Pigeon. Poleg tega Google že v prikaz zadetkov iskanja vključi tudi ocene posameznih podjetij, da uporabnikom sploh ni treba klikniti na posamezne povezave.

Ocene na posameznih platformah tako niso enakovredne, kar je priporočljivo upoštevati tudi pri odzivanju na negativne komentarje. Poleg tega se lahko ocene na priljubljenih platformah prelijejo tudi na manj znane spletne strani – v nasprotno smer tak prenos ponavadi ne poteka.

Vpliv številčnosti ocen

Raziskave kažejo, da podjetja potrebujejo vsaj 10 ocen, da potencialne stranke verjamejo njihovi relevantnosti. Majhna podjetja včasih le s težavo pridobijo toliko ocen na posameznih platformah ali Facebooku.

Potrošniki cenijo izdelke s pozitivnimi ocenami

Spletne ocene vam, kot rečeno, lahko pomagajo pri povečanju prometa in prodaje, hkrati pa imajo še dodano prednost. Tudi najbolj varčni potrošniki bodo rajši plačali višjo ceno za izdelek z odličnimi ocenami, saj se zanašajo na kvaliteto, ki jo zagotavljajo pozitivni komentarji. Višja cena izdelkov pa seveda pomeni več prihodkov za vaše podjetje.

Potrošniki so pripravljeni plačati več za kvalitetnejši izdelek oziroma storitev. (Vir slike: HubSpot)

Zaključek

Jasno je, da spletne ocene močno vplivajo na potrošnike in njihove odločitve. Spletne strani oziroma platforme za ocenjevanje dosežejo ogromno uporabnikov spleta, ki objavljajo, berejo in primerjajo vedno večje število komentarjev. Tudi iskalniki, kot je Google, med svojimi rezultati na najvišja mesta uvrstijo podjetja z najboljšimi ocenami.

Spletne ocene so tako bistveni element nakupovalnega procesa, podjetja s pozitivnimi ocenami pa so lahko veliko bolj uspešna od tistih, o katerih se ne govori, in tistih, ki prejemajo večinoma negativne ocene.

Viri: Entrepreneur, Customer Think

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Izbira domene je pomembna odločitev. Ne samo, da morate izbrati domeno, ki bo v skladu z vašo blagovno znamko, odločiti se morate tudi, katero končnico boste uporabili – .com, .net, .org, .edu, .co, .gov ali drugo, saj jih je na voljo še veliko več. Preberite več >>

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

Čas, ki ga uporabniki porabijo za brskanje na vaši spletni strani, je pokazatelj, ali uporabniki na vaši spletni strani uživajo ali ne. Krajša seja pogosto kaže, da jih nekaj sili v to, da stran zapustijo. Preberite več >>

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami oz. kontakti (angl. lead nurturing) je proces oblikovanja odnosov na vseh stopnjah prodaje. Trženjske in komunikacijske strategije se tako usmerjajo v prepoznavanje potreb kontaktov ter podajanje relevantnih informacij in odgovorov. Preberite več >>

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pobuda za oceno ustavnosti je bila vložena zaradi določbe Zakona o javni rabi slovenščine, ki določa, da mora biti spletno predstavljanje in oglaševanje slovenskih pravnih oseb in fizičnih oseb z registrirano dejavnostjo v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujih jezikih. Preberite več >>

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

Vsebinsko trženje je izjemno pomemben del spletnega trženja. V zadnjem času je postalo tudi eno najbolj priljubljenih sredstev za pridobivanje kontaktov. Da bi zagotovili, da bo vaše vsebinsko trženje uspešno, pa se morate zadeve lotiti na pravi način, kar ni vedno preprosto. Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

Vsakih nekaj let nova aplikacija na novo opredeli način uporabe socialnih medijev. V letu 2020 je TikTok najnovejši kandidat za prevzem prestola socialnih omrežij, saj ponuja drugačen način interakcije. Platforma združuje mešanico sinhronizacije glasbe in mikro video vsebin, ki trenutno navdušujejo predvsem generacijo Z, mlade do 25 leta starosti. Preberite več >>

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

Posnetek webinarja Trendi digitalnega marketinga 2020, ki je bila na sporedu 13.5.2020 ter bonus delavnice Google oglaševanje z Markom Penkom. Na njej boste spoznali napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Z nami so bili Miha Rejc - Iprom, Jure Knehtl - WeScaleAgency, Igor Bajsič - SEO pro ter Nina Zupančič - Optiweb.   Preberite več >>

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Zaradi aktualnosti teme reportažo objavljamo ponovno. Maja 2019, je v Ljubljani potekalo predavanje Američana Seana Ellisa o marketingu in metodah, s katerimi lahko podjetja učinkovito dosegajo rast. Katera nova znanja smo osvojili? Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje