
Poslušanje je ključ do uspeha
Pri nas je trenutno približno 800.000 Facebook in 100.000 Twitter profilov. Klasične komunikacijske kampanje, ki so bile pred pojavom družabnih omrežij v večini enosmerne in so imele nadzor nad vsebino sporočila, so sedaj primorane monolog zamenjati za dialog. Ta se sedaj ne dogaja več samo na v naprej določenih kanalih, pač pa kjerkoli in kadarkoli na spletu, kar pa zahteva spremembe v načinu spremljanja medijev in njihovem analiziranju.
Komunikacijska kampanja je uspešna takrat, ko nagovori pravo ciljno skupino in doseže njeno angažiranost. Ključni indikatorji učinkovitosti tako niso več všečki na družabnih omrežjih ali sledilci na Twitterju, pač pa deljenje vsebin na družabnih omrežjih ter aktualnost tematike na blogih in forumih. To lahko komunikacijo obrne povsem v drugo smer, s čimer nadzor nad sporočilom preprosto ni več mogoč. Dobra novica tega pa je ta, da je lahko doseg te komunikacije brezmejen.
5 načinov, kako prihraniti čas s spremljanjem spletnih medijskih objav
Spletna komunikacija je namreč kot živ organizem, ki se nenehno razvija, ponekod zamira, dela ovinke ali bližnjice, spremeni smer, predvsem pa nikoli ne miruje. Začne jo lahko kdorkoli in kadarkoli, zato je njeno poslušanje bistveno za uspešnost kampanj, kot tudi analiziranje aktivnosti influencerjev, sentimenta, količine in razvoja komunikacije. Vpogled v te informacije je nujno potreben, če želimo začeti ali se priključiti kakšnemu spletnemu pogovoru, kaj šele, če želimo nanj vplivati in spremeniti javno mnenje. Glede na veliko količino informacij, ki se v vsakem trenutku pojavljajo na spletu, je bistvena seznanjenost z novostmi in razlikovanje pomembnih od manj pomembnih zapisov. Če smo poleg tega seznanjeni s tem, na katere kanale je smiselno ciljati in mnenja katerih posameznikov so še posebej cenjena, se lahko bistveno lažje znajdemo v spletnem labirintu.
Nujnost spremljanja spletne komunikacije je torej vse bolj nepogrešljiva aktivnost tako za učinkovitejšo pripravo marketinških kampanj, krizno komuniciranje, analizo trga in konkurence, načrtovanje dobrodelnih aktivnosti, lansiranje novih produktov ali storitev ter vzdrževanje dobrih odnosov z naročniki. V primerjavi s fokusnimi skupinami ali drugimi oblikami raziskav javnega mnenja, komunikacija na spletu poteka v svojem naravnem okolju, in če znamo pravilno omejiti svoj fokus, je vpogled vanjo lahko odraz dejanskega stanja. Potrošniki ne odgovarjajo na zastavljena vprašanja v stilu, kakšno je vaše mnenje o določenem produktu, pač pa delijo svoje mnenje, ko se za to odločijo sami in na kanalu, na katerem jim to najbolj ustreza. Prav tako pa s svojim subjektivnim mnenjem ne želijo ugajati morebitnim spraševalcem. Ker so lahko tovrstne informacije za upravljalce blagovnih znamk tako dragocene, se vse več podjetij zato odloča za spremljanje teh kanalov.
Če se še malo dotaknemo področje kriznega komuniciranja, kjer se je potrebno v kratkem času taktično odzvati na nastalo situacijo. Pravilni odgovori na naslednja vprašanja so lahko odločilni dejavnik, ki lahko naredijo konec krizi. Katero je glavno sporočilo in kakšen je ton komunikacije? Je kritika razširjena ali je omejena zgolj na ozek krog? Na katerih kanalih bo imela naša reakcija največji doseg? Ali so nam v tem trenutku na voljo pomembni influencerji, ki nam bodo pomagali pri gašenju požara? Kakšni so odzivi na naša sporočila?
Poslušanje je torej ključ do uspeha in to še posebej velja za področje spletne komunikacije. Ni priporočljivo zgolj za izvajanje spletnih aktivnosti, temveč za analizo pred tako rekoč vsako aktivnostjo, ki jo načrtujemo v podjetju, med njo in po njej. Pri tem je bistvena uporaba zanesljivega media monitoring orodja, ki nam v realnem času daje vpogled v spletne pogovore. Prisluhnite jim in jih obrnite sebi v prid!
Mediatoolkit je media monitoring orodje v realnem času. V trenutku vas obvesti, ko ste omenjeni kjerkoli na spletu, pomaga vam pripravljati poglobljena poročila in meriti vaše spletne medijske aktivnosti. Preizkusite ga brezplačno na mediatoolkit.com.