
Ali dobro skrbite za svoje zaposlene? (slika: sistim2.com)
Paul Spiegelman je izvršni direktor pri podjetju The Beryl Companies ter se ukvarja z načrtovanjem strategij in s poslovnim razvojem. Leta 2007 je bila izdana njegova knjiga, ki nosi naslov “Zakaj se vsi smejijo? Skrivnost za strastjo, produktivnostjo in dobičkom (Why Is Everyone Smiling? The Secret Behind Passion, Productivity, and Profit)“.
Kot študent korporativne kulture je novice o izgubah služb po vsej državi vedno pospremil z mešanico groze in nezainteresiranosti. Jasno je, da ekipe ne moremo ohraniti nedotaknjene, če naših izdelkov nihče ne kupuje. A kaj imata nižanje plač uslužbencem in varčevanje za pokojnino opraviti z zanesljivo prihodnostjo podjetja? Naj se sliši še tako neumno, a namesto tega je potrebno vlagati v zabavo.
Razvedrilo je namreč eden izmed glavnih elementov pri upravljanju podjetja. Nedavna študija, ki so jo opravili pri American Management Association, je razkrila, da je takšen način kulture na delovnem mestu manj ranljiv pred tržnimi cikli. Vedno je potrebno najti načine, kako izboljšati vzdušje v vaši pisarni. Naj na primer uslužbenci nosijo oblačila, v katerih bodo bolj sproščeni, podjetje pa naj organizira občasne izlete, ki bodo zagotovo doprinesli k boljšim medsebojnim odnosom med uslužbenci. Brez motiviranih in srečnih delavcev bo naše podjetje zagotovo poslovalo slabše kot sicer, zato sta razvedrilo in zabava še kako pomembna.
- Podjetja, ki imajo opravka neposredno s potrošniki, vedo, da slednjih zagotovo ne bodo zadovoljili z raztresenimi delavci. V današnjem gospodarstvu potrošniki ne bodo tolerirali prerekanja z uslužbenci in njihovih problemov. Povišajte plače vašim uslužbencem. Res je, poznalo se bo pri končnem dobičku podjetja, a že od 3 do 5-odstotni povišek bo na primer veliko pomenil materi samohranilki z dvema otrokoma. Verjemite, da se bodo stroški kasneje večkrat poplačali z zvestobo in kakovostnim delom vaših uslužbencev.
- Podjetja, ki imajo opravka neposredno s potrošniki, vedo, da so v težkih časih managerji najučinkovitejši vodje. Lažje je odpreti knjige kot vaše srce, a vedite, da je ohranjanje odprtih dialogov med uslužbenci prava pot do veličastne ekipe. Interni forumi kot so mestne posvetovalnice so prava priložnost za nagovore: “Ne moremo vam ničesar zagotoviti, a naredili bomo vse, kar je v naši moči, da vas zaščitimo. Kaj še lahko naredimo, da se bomo skozi to prebili skupaj?” Delavci se bodo počutili varnejše in bolj motivirano. Ko so odpusti neizbežni, bodo delavci vedeli, da ste se zares potrudili, da bi jih zaščitili.
- Podjetja, ki imajo opravka neposredno s potrošniki, so pred komunikacijsko krivuljo. Napredna podjetja so za zdajšnje padce osnovala temelje že pred leti, tako da so ustvarjala odprte dialoge in zaupljive odnose med uslužbenci ter jim predstavila svoje vizije. Uslužbenci, ki so bili vključeni v finančna področja podjetja, so tako lahko znižali presežke in doplačila že dolgo pred slabim razmeram na tržišču.
- Podjetja, ki imajo opravka neposredno s potrošniki, ob finančni krizi ne varčujejo. Podjetje avtorja izvirnega članka je pravkar končalo z vajo, s katero so si zagotovili, da vsi dobro razumejo svoje cilje. Vzelo jim je nekaj časa in tudi stroški svetovanja niso bili poceni. A sedaj vsi povezujejo strategijo podjetja z dnevnimi navadami, pod drobnogledom pa je seveda tudi učinek in pridobivanje stalnih strank.
Torej, četudi se soočate s primankljajem prihodkov, je pravi čas, da začnete še bolj sodelovati z vašimi uslužbenci, izboljšate vašo kulturo in se še bolje pripravite na naslednjo finančno krizo. Karkoli že naredite, vedno se spomite našega nasveta: naj vam tržišče ne narekuje vaše kulture.
Vir: Entrepreneur