Zvišali so se prispevki za socialno varnost samozaposlenih

Pozabite na Brainstorming in poskusite Brainswarming

Brainstorming (slovensko bi mu lahko rekli „viharjenje možganov“) je postalo pomemben del kreativnega procesa v mnogih podjetjih, toda ali je resnično učinkovit? Kevin Maney, strokovnjak na področju vpliva tehnoloških sprememb na podjetništvo in družbo, pravi, da ne.
Pozabite na Brainstorming in poskusite Brainswarming

Pozabite na Brainstorming in poskusite Brainswarming (Vir slike: Andrew Kushnerov, entrepreneur.com)

Avtor številnih knjig o vplivu tehnoloških sprememb na podjetništvo in družbo, Kevin Maney, je ugotovil, da „brainstorming“ seje le redko privedejo do resnično pomembnih in dobrih idej. Hkrati pa je skozi pogovore z vodji velikih podjetij, kot je PayPal, ugotovil, da inovatorji prihajajo do novih idej skozi proces, ki je bolj podoben rojenju (brainswarming) kot viharjenju (brainstorming)

Pomembna razlika med viharjenjem in rojenjem možganov je, da „brainswarming“ kreativnim umom dopušča več časa za razmislek in refleksijo svojih idej. Brainswarming posledično traja dlje časa (potrebnih je več sej in srečanj, medtem ko je za brainstorming ponavadi dovolj le ena seja), toda je veliko bolj učinkovit za reševanje določenih težav.

Maney zainteresiranim podjetnikom ponuja šest korakov za implementacijo brainswarming procesa:

1. Izberite pravo ekipo

Za brainswarming seje in produkcijo dobrih idej je pomembno, da se člani ekipe (ali „roj“, če želite) poznajo oziroma, da so že pred tem sodelovali drug z drugim. Ker imajo med seboj že stkane določene vezi, bodo lažje in brez zadržkov izražali svoje ideje. Tako boste zagotovili, da bodo brainswarming srečanja in reševanje težav potekalo tekoče. Če pa boste začutili, da so se člani ekipe na neki točki „izpraznili“, da njihovi umi niso več sposobni ustvariti dovolj inovativnih idej, v skupino povabite novega člana/članico in tako skupini zagotovite novo energijo. 

2. Omogočite članom ekipe, da predhodno razmislijo o problemu

Za to, da bi ekipa prišla do najboljših idej in rešitev, je dobro, da jim omogočite čas za razmislek. Seznanite jih s problemom, pustite jim kakšen dan za razmislek in šele nato jih posedite za skupno mizo, kjer bodo skupaj reševali problem.

3. Poskrbite za primeren prostor

Običajne dolgočasne sejne sobe za pretok kreativnih idej niso najbolj primerne. Prostor, ki bo namenjen pretoku idej, naj bo opremljen z udobno sedežno garnituro, postavitev le-te pa naj omogoča pogovore. Po zgledu PayPala lahko v ta prostor vključite tudi table, na katere bodo lahko zapisovali sprotne ideje. Če fizično srečanje članov ekipe ni mogoče, pa Maney predlaga tudi Google Hangout.

4. Postavite pravila in dovolite kritike

Pri brainstorming sejah ponavadi ni pravil, saj naj bi ta hromila kreativni proces, toda po Maneyjevem mnenju to ne drži. Za učinkovito reševanje težav je nujno potrebno postaviti določena pravila in pogovorom dati strukturo (npr. določiti časovno omejitev). Prav tako pomembno pa je tudi, da članom roja omogočite izražanje pomislekov in kritike posameznih idej. Pri tem, seveda, morajo biti kritike konstruktivne in ne destruktivne.

5. Zajemite najboljše ideje

Ker se dobre ideje lahko izgubijo, določite nekoga, ki si bo zapisoval in po potrebi fotografiral najboljše ideje. Ideje v obliki slik, skic in zapisov nalepite na tablo ali steno, tako da se bodo lahko posamezni člani k njim vračali, jih spreminjali ali nadgrajevali.

Coworking pisarna je odlično mesto za izvajanje brainswarminga!

6. Ne odnehajte

Glavna razlika med rojenjem in viharjenjem možganov je v njuni kontinuiteti in dinamiki. Po končani seji namreč težave ne izginejo, zato nadaljujte s procesom dokler se ne najde pravih rešitev. Po Maneyju je tudi pomembno, da dobrih ekip ne razdružite, pač pa jih po rešenem prvem problemu spravite nad naslednjega. Na takšen način dobrih idej ne bo nikoli zmanjkalo. 

Vir: Entrepreneur

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje