KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Pozor! Ne nasedajte zavajajoči ponudbi v zvezi z registracijo blagovne znamke

Stranka, ki smo ji pomagali pri registraciji blagovne znamke, nas je opozorila na ponoven poskus prevare, s katerim se je soočila kmalu po vložitvi zahtevka za registracijo.
Zavajajoča ponudba, registracija blagovne znamke

Pozor! Ne nasedajte zavajajoči ponudbi v zvezi z registracijo blagovne znamke. (vir slike: Bigstockphoto)

Kaj se je zgodilo? Naša stranka je pri Uradu Republike Slovenije za intelektualno lastnino vložila zahtevek za registracijo blagovne znamke. Kmalu po tem je njeno podjetje po pošti prejelo pismo s strani podjetja World Organization for Trademarks (WOTRA) z zahtevkom za plačilo skoraj 2.000 evrov. Pismo objavljamo v celoti (za večjo ločljivost kliknite na fotografiji).

Gre za zavajajočo ponudbo

Zahtevek za plačilo madžarskega podjetja WOTRA vključuje postavko »Charge of registration«, torej plačilo registracije. Kljub temu ne gre za uradno obvestilo slovenskega ali evropskega urada za intelektualno lastnino, temveč za zavajajočo ponudbo oziroma poskus prevare.

Podjetje namreč ne opravlja funkcije registracije blagovnih znamk v katerikoli državi Evropske unije ali za celotno EU, temveč upravlja z zasebno bazo blagovnih znamk. Od prejemnika pisma torej želi plačilo skoraj 2.000 evrov za vključitev v svojo bazo blagovnih znamk – čeprav so po podatkih Urada RS za intelektualno lastnino »uradne podatkovne baze pravic (znamke, modeli, patenti) objavljene in prosto dostopne na spletiščih EUIPO in nacionalnih uradov«.

Bodite pozorni tudi na spletni poslovni imenik EBN European Business Number, ki je prav tako prevara.

Preberite tudi drobni tisk

Pismo, ki ga je prejela naša stranka, je primer kvalitetne prevare. V madžarskem podjetju očitno redno pregledujejo javno dostopne baze podatkov, iz katerih pridobijo osnovne informacije o podjetju in zahtevku za registracijo blagovne znamke. Tako je pismo na prvi pogled videti resnično in prepričljivo.

Vendar pa je ob podrobnejšem branju hitro razvidno, da ne gre za uradni dopis nacionalnega ali evropskega urada za intelektualno lastnino. Že na dnu prve strani se nahaja naslednji zapis:

Iz zapisa je jasno razvidno, da podjetje ne ponuja uradne in splošno veljavne registracije blagovne znamke. Njihova ponudba zajema le vključitev v njihovo zasebno bazo. Prav tako ni povezano z državnimi organi.

Podjetje v zapisu tudi trdi, da v resnici ne gre za zahtevek za plačilo, temveč le za nezavezujočo ponudbo, ki je prejemniku pisma ni treba sprejeti. Po plačilu zahtevanega zneska pa stranka vstopi v pogodbeno razmerje, kar pomeni, da vplačanega zneska verjetno ne vidi nikoli več.

Pri registraciji blagovne znamke bodite izjemno pozorni!

Zaradi pogostega pojavljanja zavajajočih ponudb in poskusov prevar sta opozorila že izdala tako Urad RS za intelektualno lastnino kot tudi Urad Evropske unije za intelektualno lastnino. Na spletni strani slednjega lahko preverite tudi seznam zavajajočih ponudb in poskusov prevar.

Na spletnih straneh evropskega urada so zapisali tudi izjemno pomembno opozorilo: »Ne plačajte računa, dokler ne preverite, ali je njegov vir uraden.« Poleg tega poudarjajo tudi, da ne nacionalni uradi ne evropski urad uporabnikom nikoli ne pošiljajo računov ali dopisov, s katerimi bi zahtevali neposredno plačilo za storitve.

Pri registraciji blagovne znamke bodite torej izjemno pozorni. Ne zaupajte neznanim in nepreverjenim ponudnikom. Preverite višino uradnih taks in drugih stroškov, povezanih z registracijo. Če pri registraciji blagovne znamke potrebujete podporo, se lahko obrnete tudi na Zavod mladi podjetnik. Z veseljem vam bomo točneje razložili, kako poteka registracija znamke in vam pri tem pomagali!

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Preberite več >>

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Znamka imetniku služi kot sredstvo identifikacije, hkrati pa omogoča tudi razločevanje njegovih proizvodov in storitev od tistih, ki jih trži njegova konkurenca. Ko se podjetnik odloči pričeti s postopkom registracije znamke, naj prej poskrbi, da se izogne nekaterim najpogostejšim napakam, ki so opisane v nadaljevanju. Preberite več >>

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Dandanes ne komuniciramo zgolj na sestankih in poslovnih srečanjih. Prav tako ne komuniciramo samo preko elektronske pošte. Velik del komunikacije se je preslikal med družbena omrežja, vendar je le-ta prikrita in ne vedno samoumevna. Preberite več >>

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Na nas se je pred kratkim z vprašanjem obrnil podjetnik, ki že nekaj časa pod izbranim imenom trži svoje izdelke. Ker namerava prodajo usmeriti tudi na tuje trge, želi pred tem zavarovati svoje interese in v ta namen registrirati znamko. Zanimalo ga je predvsem, kako do mednarodne znamke. Preberite več >>

Uspešnica Netflixa sprožilec 28 milijonske tožbe

Uspešnica Netflixa sprožilec 28 milijonske tožbe

Netflix je pred kratkim svojim gledalcem predstavil novo video doživetje, film Black Mirror: Bandersnatch. Ta predstavlja novo generacijo gledanja televizije in nudi povsem drugačen način doživljanja video vsebin. S precej manj navdušenja so uspešnico sprejeli pri ameriški založbi Chooseco, kjer so proti Netflixu zaradi domnevne kršitve njihove blagovne znamke že vložili tožbo. Preberite več >>

Zaščita podjetniške ideje

Zaščita podjetniške ideje

Ste se domislili inovativne ideje za vaš bodoči startup? Razmišljate o novih kreativnih izdelkih in storitvah? Preden z idejo pohitite na Kickstarter ali pa o njej poveste prijateljem ob kavi, preberite spodnji članek. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

McDonald’s nesrečni poraženec v bitki za znamko Big Mac

McDonald’s nesrečni poraženec v bitki za znamko Big Mac

Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) je razveljavil zaščiteno blagovno znamko EU Big Mac, katere imetnik je bil gigant hitre hrane, McDonald's. To pomeni, da je ime sedaj v prosti uporabi in ga pri poslovanju lahko uporablja kdorkoli. Preberite več >>

Kako registrirati mednarodno blagovno znamko?

Kako registrirati mednarodno blagovno znamko?

V prispevku smo razdelali možnosti, ki so dane na voljo podjetniku, ki želi registrirati mednarodno blagovno znamko. Predstavili smo dva različna postopka in prednosti ter slabosti, ki izhajajo iz njiju. Za katero pot naj se torej podjetnik odloči in kateri postopek je zanj najugodnejši, je razloženo v nadaljevanju. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje