Pozor! Ne nasedajte zavajajoči ponudbi v zvezi z registracijo blagovne znamke

Stranka, ki smo ji pomagali pri registraciji blagovne znamke, nas je opozorila na ponoven poskus prevare, s katerim se je soočila kmalu po vložitvi zahtevka za registracijo.
Zavajajoča ponudba, registracija blagovne znamke

Pozor! Ne nasedajte zavajajoči ponudbi v zvezi z registracijo blagovne znamke. (vir slike: Bigstockphoto)

Kaj se je zgodilo? Naša stranka je pri Uradu Republike Slovenije za intelektualno lastnino vložila zahtevek za registracijo blagovne znamke. Kmalu po tem je njeno podjetje po pošti prejelo pismo s strani podjetja World Organization for Trademarks (WOTRA) z zahtevkom za plačilo skoraj 2.000 evrov. Pismo objavljamo v celoti (za večjo ločljivost kliknite na fotografiji).

Gre za zavajajočo ponudbo

Zahtevek za plačilo madžarskega podjetja WOTRA vključuje postavko »Charge of registration«, torej plačilo registracije. Kljub temu ne gre za uradno obvestilo slovenskega ali evropskega urada za intelektualno lastnino, temveč za zavajajočo ponudbo oziroma poskus prevare.

Podjetje namreč ne opravlja funkcije registracije blagovnih znamk v katerikoli državi Evropske unije ali za celotno EU, temveč upravlja z zasebno bazo blagovnih znamk. Od prejemnika pisma torej želi plačilo skoraj 2.000 evrov za vključitev v svojo bazo blagovnih znamk – čeprav so po podatkih Urada RS za intelektualno lastnino »uradne podatkovne baze pravic (znamke, modeli, patenti) objavljene in prosto dostopne na spletiščih EUIPO in nacionalnih uradov«.

Bodite pozorni tudi na spletni poslovni imenik EBN European Business Number, ki je prav tako prevara.

Preberite tudi drobni tisk

Pismo, ki ga je prejela naša stranka, je primer kvalitetne prevare. V madžarskem podjetju očitno redno pregledujejo javno dostopne baze podatkov, iz katerih pridobijo osnovne informacije o podjetju in zahtevku za registracijo blagovne znamke. Tako je pismo na prvi pogled videti resnično in prepričljivo.

Vendar pa je ob podrobnejšem branju hitro razvidno, da ne gre za uradni dopis nacionalnega ali evropskega urada za intelektualno lastnino. Že na dnu prve strani se nahaja naslednji zapis:

Iz zapisa je jasno razvidno, da podjetje ne ponuja uradne in splošno veljavne registracije blagovne znamke. Njihova ponudba zajema le vključitev v njihovo zasebno bazo. Prav tako ni povezano z državnimi organi.

Podjetje v zapisu tudi trdi, da v resnici ne gre za zahtevek za plačilo, temveč le za nezavezujočo ponudbo, ki je prejemniku pisma ni treba sprejeti. Po plačilu zahtevanega zneska pa stranka vstopi v pogodbeno razmerje, kar pomeni, da vplačanega zneska verjetno ne vidi nikoli več.

Pri registraciji blagovne znamke bodite izjemno pozorni!

Zaradi pogostega pojavljanja zavajajočih ponudb in poskusov prevar sta opozorila že izdala tako Urad RS za intelektualno lastnino kot tudi Urad Evropske unije za intelektualno lastnino. Na spletni strani slednjega lahko preverite tudi seznam zavajajočih ponudb in poskusov prevar.

Na spletnih straneh evropskega urada so zapisali tudi izjemno pomembno opozorilo: »Ne plačajte računa, dokler ne preverite, ali je njegov vir uraden.« Poleg tega poudarjajo tudi, da ne nacionalni uradi ne evropski urad uporabnikom nikoli ne pošiljajo računov ali dopisov, s katerimi bi zahtevali neposredno plačilo za storitve.

Pri registraciji blagovne znamke bodite torej izjemno pozorni. Ne zaupajte neznanim in nepreverjenim ponudnikom. Preverite višino uradnih taks in drugih stroškov, povezanih z registracijo. Če pri registraciji blagovne znamke potrebujete podporo, se lahko obrnete tudi na Zavod mladi podjetnik. Z veseljem vam bomo točneje razložili, kako poteka registracija znamke in vam pri tem pomagali!

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Preberite več >>

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Preberite več >>

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Odločitve potrošnikov so v veliki meri odvisne od blagovnih znamk in od stopnje zaupanja, ki ga določena blagovna znamka predstavlja. Vsako resno podjetje mora zato že od samih začetkov težiti k temu, da razvije prepoznavno blagovno znamko. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

Zakaj se splača registrirati blagovno znamko?

Zakaj se splača registrirati blagovno znamko?

Znamka je edini način, kako zadovoljnemu kupcu vašega proizvoda ali storitve ustvariti prijeten spomin na nakup in ga pripraviti do tega, da bo ponovno kupil vaš izdelek oziroma koristil vašo storitev, hkrati pa preprečiti ostalim, da bi se okoristili z dodano vrednostjo, ki jo ponujate. Preberite več >>

Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Trenutno je brexit vroča tema, ki se še vedno vsakodnevno pojavlja na naslovnicah novic. EU je pred kratkim odobrila že drugo prestavitev brexita, tokrat do 31. oktobra. Nekaj časa za dosego dogovora je torej še ostalo, preverili pa smo, kakšen bo položaj imetnikov mednarodnih znamk, v katerih je imenovana v EU, v primeru, da dogovora ne bo. Preberite več >>

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

V članku tokrat predstavljamo statistične podatke glede prijavljenih in registriranih znamk, modelov in patentov na področju Slovenije in širše. Številke predvsem na mednarodnem področju z leti naraščajo, kar nam lahko pove, da se podjetniki vedno bolj zavedajo pomena zaščite njihove intelektualne lastnine. Preberite več >>

Top 10 najdražjih blagovnih znamk

Top 10 najdražjih blagovnih znamk

V članku predstavljamo deset znamk, ki imajo trenutno največjo vrednost na svetu. Kot je opaziti, so njihovi imetniki predvsem velika podjetja, ki so na trgu prisotna že desetletja. Rast vrednosti znamke do takšnih razsežnosti torej zahteva svoj čas in trud, saj ni dosežena kar čez noč. Preberite več >>

Oznake: ,