Pozor! Ne nasedajte zavajajoči ponudbi v zvezi z registracijo blagovne znamke

Stranka, ki smo ji pomagali pri registraciji blagovne znamke, nas je opozorila na ponoven poskus prevare, s katerim se je soočila kmalu po vložitvi zahtevka za registracijo.
Zavajajoča ponudba, registracija blagovne znamke

Pozor! Ne nasedajte zavajajoči ponudbi v zvezi z registracijo blagovne znamke. (vir slike: Bigstockphoto)

Kaj se je zgodilo? Naša stranka je pri Uradu Republike Slovenije za intelektualno lastnino vložila zahtevek za registracijo blagovne znamke. Kmalu po tem je njeno podjetje po pošti prejelo pismo s strani podjetja World Organization for Trademarks (WOTRA) z zahtevkom za plačilo skoraj 2.000 evrov. Pismo objavljamo v celoti (za večjo ločljivost kliknite na fotografiji).

Gre za zavajajočo ponudbo

Zahtevek za plačilo madžarskega podjetja WOTRA vključuje postavko »Charge of registration«, torej plačilo registracije. Kljub temu ne gre za uradno obvestilo slovenskega ali evropskega urada za intelektualno lastnino, temveč za zavajajočo ponudbo oziroma poskus prevare.

Podjetje namreč ne opravlja funkcije registracije blagovnih znamk v katerikoli državi Evropske unije ali za celotno EU, temveč upravlja z zasebno bazo blagovnih znamk. Od prejemnika pisma torej želi plačilo skoraj 2.000 evrov za vključitev v svojo bazo blagovnih znamk – čeprav so po podatkih Urada RS za intelektualno lastnino »uradne podatkovne baze pravic (znamke, modeli, patenti) objavljene in prosto dostopne na spletiščih EUIPO in nacionalnih uradov«.

Bodite pozorni tudi na spletni poslovni imenik EBN European Business Number, ki je prav tako prevara.

Preberite tudi drobni tisk

Pismo, ki ga je prejela naša stranka, je primer kvalitetne prevare. V madžarskem podjetju očitno redno pregledujejo javno dostopne baze podatkov, iz katerih pridobijo osnovne informacije o podjetju in zahtevku za registracijo blagovne znamke. Tako je pismo na prvi pogled videti resnično in prepričljivo.

Vendar pa je ob podrobnejšem branju hitro razvidno, da ne gre za uradni dopis nacionalnega ali evropskega urada za intelektualno lastnino. Že na dnu prve strani se nahaja naslednji zapis:

Iz zapisa je jasno razvidno, da podjetje ne ponuja uradne in splošno veljavne registracije blagovne znamke. Njihova ponudba zajema le vključitev v njihovo zasebno bazo. Prav tako ni povezano z državnimi organi.

Podjetje v zapisu tudi trdi, da v resnici ne gre za zahtevek za plačilo, temveč le za nezavezujočo ponudbo, ki je prejemniku pisma ni treba sprejeti. Po plačilu zahtevanega zneska pa stranka vstopi v pogodbeno razmerje, kar pomeni, da vplačanega zneska verjetno ne vidi nikoli več.

Pri registraciji blagovne znamke bodite izjemno pozorni!

Zaradi pogostega pojavljanja zavajajočih ponudb in poskusov prevar sta opozorila že izdala tako Urad RS za intelektualno lastnino kot tudi Urad Evropske unije za intelektualno lastnino. Na spletni strani slednjega lahko preverite tudi seznam zavajajočih ponudb in poskusov prevar.

Na spletnih straneh evropskega urada so zapisali tudi izjemno pomembno opozorilo: »Ne plačajte računa, dokler ne preverite, ali je njegov vir uraden.« Poleg tega poudarjajo tudi, da ne nacionalni uradi ne evropski urad uporabnikom nikoli ne pošiljajo računov ali dopisov, s katerimi bi zahtevali neposredno plačilo za storitve.

Pri registraciji blagovne znamke bodite torej izjemno pozorni. Ne zaupajte neznanim in nepreverjenim ponudnikom. Preverite višino uradnih taks in drugih stroškov, povezanih z registracijo. Če pri registraciji blagovne znamke potrebujete podporo, se lahko obrnete tudi na Zavod mladi podjetnik. Z veseljem vam bomo točneje razložili, kako poteka registracija znamke in vam pri tem pomagali!

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Trenutno je brexit vroča tema, ki se še vedno vsakodnevno pojavlja na naslovnicah novic. EU je pred kratkim odobrila že drugo prestavitev brexita, tokrat do 31. oktobra. Nekaj časa za dosego dogovora je torej še ostalo, preverili pa smo, kakšen bo položaj imetnikov mednarodnih znamk, v katerih je imenovana v EU, v primeru, da dogovora ne bo. Preberite več >>

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

V članku tokrat predstavljamo statistične podatke glede prijavljenih in registriranih znamk, modelov in patentov na področju Slovenije in širše. Številke predvsem na mednarodnem področju z leti naraščajo, kar nam lahko pove, da se podjetniki vedno bolj zavedajo pomena zaščite njihove intelektualne lastnine. Preberite več >>

Top 10 najdražjih blagovnih znamk

Top 10 najdražjih blagovnih znamk

V članku predstavljamo deset znamk, ki imajo trenutno največjo vrednost na svetu. Kot je opaziti, so njihovi imetniki predvsem velika podjetja, ki so na trgu prisotna že desetletja. Rast vrednosti znamke do takšnih razsežnosti torej zahteva svoj čas in trud, saj ni dosežena kar čez noč. Preberite več >>

Kako zgraditi vrednost blagovne znamke?

Kako zgraditi vrednost blagovne znamke?

Ko je blagovna znamka registrirana, lahko njena vrednost raste ali pada. To je odvisno od tega, koliko podjetnik vanjo vlaga, pa tudi od tržnih sil in samega uspeha podjetja. Vlaganje v znamko naj podjetnik dojema kot naložbo, saj blagovna znamka predstavlja del premoženja podjetja. Lahko se jo licencira, proda ali uporabi pri poroštvu, zato vprašanje njene vrednosti vsekakor ni brezpredmetno. Preberite več >>

Kakšna je razlika med slovensko znamko in znamko EU

Kakšna je razlika med slovensko znamko in znamko EU

Pred registracijo znamke je podjetnik soočen s kar nekaj temeljnimi odločitvami, ena od teh je tudi izbira območja zaščite njegove znamke. V članku smo zato razdelali osnovne prednosti in slabosti ter razlike pri registraciji znamke v Sloveniji ali v EU, ki bodo podjetniku v pomoč pri njegovi odločitvi. Preberite več >>

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry je letošnjega februarja proti Twitterju vložil tožbo, v kateri ga obtožuje kršitve patentov, ki ščitijo njihovo tehnologijo mobilnega sporočanja. Preberite več >>

Kršitev in pravno varstvo blagovne znamke

Kršitev in pravno varstvo blagovne znamke

Pred vstopom na trg je priporočljivo pregledati ustrezne baze podatkov, saj obstaja možnost, da so logotip, besedna zveza ali slogan, s katerimi se želite pojavljati in predstavljati na trgu, že pravno zavarovani kot blagovna znamka. Preberite več >>

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Preberite več >>

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Znamka imetniku služi kot sredstvo identifikacije, hkrati pa omogoča tudi razločevanje njegovih proizvodov in storitev od tistih, ki jih trži njegova konkurenca. Ko se podjetnik odloči pričeti s postopkom registracije znamke, naj prej poskrbi, da se izogne nekaterim najpogostejšim napakam, ki so opisane v nadaljevanju. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

17.05.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

Lastniki spletnih trgovin ponavadi najprej poskrbijo za to, da je njihova spletna stran za obiskovalce - potencialne kupce - privlačna, enostavna in uporabna. Da bi se izognili morebitnim kaznim, pa je takoj za tem treba zadostiti tudi vsem pravnim zahtevam!
Preberite več >>

Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

03.06.2019 od 15:00 do 07.06.2019 18:00
Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

14.06.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje