Pozor! Ne nasedajte zavajajoči ponudbi v zvezi z registracijo blagovne znamke

Stranka, ki smo ji pomagali pri registraciji blagovne znamke, nas je opozorila na ponoven poskus prevare, s katerim se je soočila kmalu po vložitvi zahtevka za registracijo.
Zavajajoča ponudba, registracija blagovne znamke

Pozor! Ne nasedajte zavajajoči ponudbi v zvezi z registracijo blagovne znamke. (vir slike: Bigstockphoto)

Kaj se je zgodilo? Naša stranka je pri Uradu Republike Slovenije za intelektualno lastnino vložila zahtevek za registracijo blagovne znamke. Kmalu po tem je njeno podjetje po pošti prejelo pismo s strani podjetja World Organization for Trademarks (WOTRA) z zahtevkom za plačilo skoraj 2.000 evrov. Pismo objavljamo v celoti (za večjo ločljivost kliknite na fotografiji).

Gre za zavajajočo ponudbo

Zahtevek za plačilo madžarskega podjetja WOTRA vključuje postavko »Charge of registration«, torej plačilo registracije. Kljub temu ne gre za uradno obvestilo slovenskega ali evropskega urada za intelektualno lastnino, temveč za zavajajočo ponudbo oziroma poskus prevare.

Podjetje namreč ne opravlja funkcije registracije blagovnih znamk v katerikoli državi Evropske unije ali za celotno EU, temveč upravlja z zasebno bazo blagovnih znamk. Od prejemnika pisma torej želi plačilo skoraj 2.000 evrov za vključitev v svojo bazo blagovnih znamk – čeprav so po podatkih Urada RS za intelektualno lastnino »uradne podatkovne baze pravic (znamke, modeli, patenti) objavljene in prosto dostopne na spletiščih EUIPO in nacionalnih uradov«.

Bodite pozorni tudi na spletni poslovni imenik EBN European Business Number, ki je prav tako prevara.

Preberite tudi drobni tisk

Pismo, ki ga je prejela naša stranka, je primer kvalitetne prevare. V madžarskem podjetju očitno redno pregledujejo javno dostopne baze podatkov, iz katerih pridobijo osnovne informacije o podjetju in zahtevku za registracijo blagovne znamke. Tako je pismo na prvi pogled videti resnično in prepričljivo.

Vendar pa je ob podrobnejšem branju hitro razvidno, da ne gre za uradni dopis nacionalnega ali evropskega urada za intelektualno lastnino. Že na dnu prve strani se nahaja naslednji zapis:

Iz zapisa je jasno razvidno, da podjetje ne ponuja uradne in splošno veljavne registracije blagovne znamke. Njihova ponudba zajema le vključitev v njihovo zasebno bazo. Prav tako ni povezano z državnimi organi.

Podjetje v zapisu tudi trdi, da v resnici ne gre za zahtevek za plačilo, temveč le za nezavezujočo ponudbo, ki je prejemniku pisma ni treba sprejeti. Po plačilu zahtevanega zneska pa stranka vstopi v pogodbeno razmerje, kar pomeni, da vplačanega zneska verjetno ne vidi nikoli več.

Pri registraciji blagovne znamke bodite izjemno pozorni!

Zaradi pogostega pojavljanja zavajajočih ponudb in poskusov prevar sta opozorila že izdala tako Urad RS za intelektualno lastnino kot tudi Urad Evropske unije za intelektualno lastnino. Na spletni strani slednjega lahko preverite tudi seznam zavajajočih ponudb in poskusov prevar.

Na spletnih straneh evropskega urada so zapisali tudi izjemno pomembno opozorilo: »Ne plačajte računa, dokler ne preverite, ali je njegov vir uraden.« Poleg tega poudarjajo tudi, da ne nacionalni uradi ne evropski urad uporabnikom nikoli ne pošiljajo računov ali dopisov, s katerimi bi zahtevali neposredno plačilo za storitve.

Pri registraciji blagovne znamke bodite torej izjemno pozorni. Ne zaupajte neznanim in nepreverjenim ponudnikom. Preverite višino uradnih taks in drugih stroškov, povezanih z registracijo. Če pri registraciji blagovne znamke potrebujete podporo, se lahko obrnete tudi na Zavod mladi podjetnik. Z veseljem vam bomo točneje razložili, kako poteka registracija znamke in vam pri tem pomagali!

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Preberite več >>

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Preberite več >>

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike je preko platforme za spletno prodajo Amazon od leta 2017 prodajal del svojih izdelkov. Po dveh letih se je odločil za prekinitev sodelovanja, saj se bo raje osredotočil na direkten pristop do svojih strank. Preberite več >>

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Interbrand je pred kratkim objavil posodobljeno lestvico stotih največ vrednih blagovnih znamk na svetu. V svojem poročilu navaja, da Apple letos ostaja najbolj vredna znamka na svetu. Drugo in tretje mesto na lestvici največ vrednih znamk pa sta zasedla Google in Amazon. Preberite več >>

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Preberite več >>

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Preberite več >>

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Odločitve potrošnikov so v veliki meri odvisne od blagovnih znamk in od stopnje zaupanja, ki ga določena blagovna znamka predstavlja. Vsako resno podjetje mora zato že od samih začetkov težiti k temu, da razvije prepoznavno blagovno znamko. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

Oznake: ,
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

Vse za podjetje