Prehod iz normiranca na dejanske odhodke
Prehod na navadni s.p. (Vir: Pixabay)
Ugotavljanje davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov pomeni poenostavljen način ugotavljanja davčne osnove, saj zavezancem ni treba voditi evidenc o odhodkih oziroma stroških, ki jih imajo pri poslovanju. Ti so namreč v sistemu normirancev fiktivno določeni v višini 80 odstotkov vseh prihodkov.
Davčni zavezanec lahko ugotavlja davčno osnovo z upoštevanjem normiranih odhodkov le, če takšen način ugotavljanja davčne osnove priglasi davčnemu organu in če njegovi prihodki iz dejavnosti, ugotovljeni po pravilih o računovodenju, v davčnem letu pred tem davčnim letom, ne presegajo 50.000 evrov (velja za popoldanski s.p. ali d.o.o. brez zaposlenih) oziroma 100.000 evrov (velja za polni s.p. ali popodanski s.p. oziroma d.o.o., ki ima v koledarskem letu najmanj eno osebo polno zaposleno vsaj 5 mesecev).
Pravico do ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov bo davčni zavezanec uveljavljal na obrazcu (v 7. poglavju: Sprememba načina ugotavljanja davčne osnove v naslednjem obračunu), ki je predpisan za davčni obračun dohodnine od dohodka iz dejavnosti, ki ga mora davčnemu organu predložiti najpozneje do 31. marca tekočega leta za preteklo leto.
Preberite več o s.p. z normiranimi stroški
Torej, šteje se, da je davčni zavezanec priglasil ugotavljanje davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov in se odločil za ugotavljanje davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov če do 31. marca leta, za katero ugotavlja davčno osnovo z upoštevanjem normiranih odhodkov, oziroma do poteka roka za predložitev davčnega obračuna dohodnine od dohodka iz dejavnosti, ne obvesti davčnega organa o prenehanju ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov.
Normiranec, ki dve zaporedni predhodni davčni leti ne izpolnjuje prihodkovnega pogoja (preseže letno povprečje 50.000 evrov oz. 100.000 evrov), je dolžan v davčnem letu, ki sledi dvema zaporednima predhodnima davčnima letoma, ugotavljati davčno osnovo z upoštevanjem dejanskih prihodkov.
Individualno svetovanje >>
Sprememba sistema vodenja poslovnih knjig
Način izvedbe spremembe sistema vodenja poslovnih knjig ureja Pravilnik o poslovnih knjigah in drugih davčnih evidencah za fizične osebe, ki opravljajo dejavnost (UL RS, št. 21/2013). Slednji v 3. odstavku 1. člena določa, da morajo zavezanci o spremembi sistema vodenja poslovnih knjig obvestiti pristojni davčni organ najpozneje do 31. decembra tekočega leta za naslednje davčno leto. Med letom pa se izbrani sistem vodenja poslovnih knjig ne sme spremeniti.
Vir: FURS