KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku.
Inštitut 4.0 cover

Prvi slovenski center LEGO robotike. (Vir slike: Inštitut 4.0)

Cilj Inštituta 4.0 je mladim ponuditi znanja prihodnosti. Zato so svojo ponudbo tečajev LEGO robotike pred kratkim nadgradili z ustanovitvijo Centra LEGO robotike, ki organizira tečaje LEGO robotike in programiranja, praznovanja rojstnih dni, teambuilding dogodke in druge zanimive dejavnosti. V okviru centra deluje tudi muzej, ki se lahko pohvali z ogromno zbirko originalnih LEGO Technic modelov.

O ideji za ustanovitev Centra LEGO robotike in Inštituta 4.0, ponudbi inštituta in pomembnosti znanja programiranja za bodoče generacije smo se pogovarjali s Tilnom Tomazinom, ki v Inštitutu 4.0 skrbi za oglaševanje, komuniciranje z javnostjo in pravna vprašanja.

Od 300 udeležencev tečajev LEGO robotike do ustanovitve Inštituta 4.0 in Centra LEGO robotike

»Do ideje za ustanovitev Inštituta 4.0 in Centra LEGO robotike na Parmovi 37 v Ljubljani je prišlo po pozitivnih odzivih učencev, ki so naše tečaje obiskovali v Savinjski dolini. V preteklem šolskem letu je bilo teh 300,« opisuje začetke projekta sogovornik.

Letos maja, nekaj mesecev po prvi ideji, so se tako odločili, da postavijo center v Ljubljani. Center »obsega dve učilnici, LEGO Technic muzej, LEGO bazen in prostor za druženje«. Gre za prvo inštitucijo, namenjeno izključno LEGO robotiki, v Ljubljani.

Tomazin pojasnjuje tudi pomembnost LEGO robotike in osnovno vizijo Inštituta 4.0: »Pri LEGO robotiki gre za orodje, ki omogoča izkustveno in moderno poučevanje programiranja in naravoslovja. Naša osnovna ideja je, da s specializacijo le na to vrsto poučevanja zagotavljamo najvišjo možno raven posredovanega znanja.«

Inštitut 4.0 otvoritev

Utrinek z otvoritve Centra za LEGO robotiko. (Vir slike: Inštitut 4.0)

Po odločitvi za ustanovitev inštituta in centra so v ožji ekipi zapisali vizijo ter na grobo določili operativni in finančni načrt. Nato so začeli z izdelavo spletne strani in reklamnega materiala. Posebno pozornost pa so posvetili iskanju primerne lokacije za svoj center.

»Že isti mesec smo obiskali številne ponudnike poslovnih prostorov, s katerimi smo skupaj obiskali več različnih lokacij. Pri izbiri lokacije smo se osredotočali predvsem na dobro dostopnost z vseh koncev Ljubljane. Vedeli smo, da mora biti bodoča lokacija znotraj avtocestnega obroča ter v centru oziroma severno od njega,« nadaljuje sogovornik.

Tudi ko so našli idealno lokacijo, ni šlo vse gladko. Po Tomazinovih besedah pogajanja niso bila najbolj enostavna, poleg tega pa so bili prostori v precej slabem stanju. Konec koncev so se uspeli dogovoriti, da so prostore temeljito obnovili.

Vsemu naštetemu je sledil še zadnji del pred dejansko otvoritvijo centra – marketing, obiskovanje partnerjev (izobraževalne ustanove, potencialni sponzorji …), oblikovanje ponudbe, usposabljanje predavateljev …

Tričlanska ustanovna ekipa sodeluje tudi z mladimi mentorji

Ustanovno ekipo sestavljajo Miha Miklavc, Rok Žebovec in naš sogovornik Tilen Tomazin. O delitvi vlog v ekipi Tilen najprej poudarja, da se glede na to, da so mlado podjetje, »vse naloge tičejo vseh«. Seveda pa ima vsak od njih edinstvena znanja, izkušnje in kvalitete.

Inštitut 4.0 ekipa

Ustanovitelji Inštituta 4.0 (z leve): Tilen Tomazin, Miha Miklavc in Rok Žebovec. (Vir slike: Inštitut 4.0)

Miha, ki je po izobrazbi učitelj in kondicijski trener, je eden od začetnikov LEGO robotike v Sloveniji. Zadnjih pet let poučuje številne otroke iz več kot 20 različnih osnovnih šol (lansko leto jih je bilo 300). V ekipi je zadolžen za vodenje in koordiniranje izvedbe tečajev.

Tilen je po izobrazbi pravnik, zato skrbi za vse pravne zadeve, poleg tega pa tudi za komunikacijo s strankami, oglaševanje in predstavljanje Inštituta 4.0 javnosti. Rok, po izobrazbi ekonomist, pa je ob ustanovitvi ljubljanskega centra prevzel vodenje tečajev v Savinjski dolini in okoliški regiji.

V Ljubljani so zaposlili Matica, ki tudi sicer prihaja s področja informatike in bo izvajal številne tečaje. V Savinjski dolini pa pri izvajanju tečajev sodelujejo tudi z mladimi mentorji – to so po sogovornikovih besedah »srednješolci, ki so v preteklih letih obiskovali naše tečaje LEGO robotike in ki so s svojim znanjem in sposobnostmi izrazito izstopali«.

LEGO robotika kot ključ do znanja programiranja

»Mladim želimo ponuditi znanja prihodnosti,« Tomazin v enem stavku opiše vizijo inštituta.

Osnovnošolci na njihovih celoletnih tečajih LEGO robotike in programiranja »osvajajo praktična znanja prihodnosti«. Pridobljena znanja bodo posameznikom pomagala poklicno, saj dandanes »že skoraj vsaka naravoslovna usmeritev predvideva vsaj temeljno poznavanje programiranja«, in v življenju nasploh, saj bodo postali aktivni uporabniki tehnologije, ki nas obkroža.

Na tečajih osnovnošolci tako »usvojijo koncepte programiranja, pridobivajo znanja s področja fizike, mehanike in tehnologije ter prek timskega dela spoznavajo skupinsko dinamiko. Pri reševanju robotskih in tehnoloških izzivov jih spodbujamo pri uporabi vse njihove kreativnosti.«

Dejavnosti inštituta so v prvi vrsti namenjene mladim, pri čemer se zaenkrat osredotočajo na osnovnošolce, »ki želijo na izkustven in praktičen način pridobiti znanja programiranja in znanja s področja STEM«. Gre torej za znanja s področja znanosti, tehnologije, inženirstva in mehanike.

Tomazin nadaljuje: »Verjamemo, da trenutno ni boljšega orodja za to, kot je LEGO robotika. Ko učenci sestavijo robota, ki mora izpolnjevati določene zahteve, le-tega programirajo. Pri tem so rezultati programiranja prek upravljanja robota vidni takoj, v realnem svetu. Učenci poleg naravoslovnih znanj krepijo še različne načine razmišljanja in svojo iznajdljivost, ki pride ob pomanjkanju znanj še posebej do izraza.«

Predstavitev LEGO robotike si lahko ogledate tudi na spodnjem posnetku.

V Inštitutu 4.0 so zelo ponosni tudi na sodelovanje z zavodom Super Glavce, ki v Sloveniji organizira in vodi in izvaja programa, tekmovanja in festivale FIRST LEGO League in FIRST LEGO League Junior.. »Tudi v našem centru se otroci soočajo z najnaprednejšimi izzivi omenjenih programov,« dodaja sogovornik.

Pri tem poudarja: »Pri vseh dejavnostih v ospredje postavljamo rek: več poti do cilja.«

Poleg tečajev LEGO robotike in programiranja za osnovnošolce v Centru LEGO robotike ponujajo tudi praznovanje rojstnih dni, ogled velikega LEGO technic muzeja, izvedbo tehniških dni, v prihodnosti pa bodo dodali še druge aktivnosti.

Praktična izobraževanja za mlade

V tekočem šolskem letu je vodilna želja članov inštituta, ki se v glavnem financira iz sredstev, ki jih za obiskovanje tečajev plačajo udeleženci, »čim prej optimalno izkoristiti kapacitete ljubljanskega centra in tako ponoviti uspeh iz Savinjske doline«.

»Načrti za bolj oddaljeno prihodnost pa so ponuditi mladim še druga praktična izobraževanja, ki jim bodo v prihodnosti služila poklicno in v življenju nasploh,« dodaja Tomazin.

Čim hitreje od zamisli do realizacije!

Za konec smo sogovornika povprašali še, ali lahko na podlagi svojih izkušenj z nami deli kak nasvet za nadebudne mlade podjetnike, ki se šele podajajo na svojo podjetniško pot. Najprej poudarja: »Čim hitreje od zamisli do realizacije. Večine zadev ni mogoče preveriti drugače kot pa na trgu, v praksi. Še tako dobra podjetniška zamisel ni vredna nič, če ji ne sledi realizacija.«

»Poleg te ‘trial and error’ metode pa bi jim svetovali tudi to, da naj ohranjajo fokus. Fokus glede rešitve in glede dodane vrednosti, ki ju ponujajo,« nadaljuje. »Mladi podjetniki naj se fokusirajo na svoje stranke in na lasten produkt oziroma storitev ter se ob tem odrečejo ostalim distrakcijam, ki jim kradejo čas in energijo (zapravljanje časa na FB in internetu, pretirano obremenjevanje s konkurenco itd.).«

Poleg tega mladim podjetnikom polaga na srce, naj se osredotočijo na tisto, kar že imajo – s tem se da ustvariti marsikaj. »Ne obremenjujte se z razmišljanjem, kaj vse bi še potrebovali (dodatna znanja, dodaten kapital, dodatne veze), da bi nekaj uresničili. Če začnete danes s tistim, kar imate, bo vse ostalo zagotovo sledilo,« zaključuje.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

Med inovativnimi izdelki, ki so na voljo na policah megamarketov INTERSPAR v sklopu 3. sezone Štartaj Slovenija, je La Popsi – sadni zamrznjeni desert – prejemnik naziva hit produkt leta 2018. O ideji, poteku poslovanja in izzivih na poti do uspeha smo se pogovarjali s podjetnicama in prijateljicama Nežo in Karmen. Preberite več >>

Bo startup Della Spina revolucioniral obstoječi princip nakupa očal?

Bo startup Della Spina revolucioniral obstoječi princip nakupa očal?

Podjetje Della Spina si prizadeva, da bi bila dioptrijska očala lepega izgleda cenovno dostopna širšemu krogu ljudi. Kupec ima pri tem možnost, da izbrana očala preizkuša en teden, preden se odloči za nakup. Preberite več >>

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

Polfinalistki letošnjega izbora Mladi podjetnik leta 2018 Urška Klavžer in Katarina Vavpetič v teh dneh praznujeta drugo obletnico delovanja trgovine Pasja gajba. S kakovostno storitvijo, skrbnemu posvečanju pasjim kosmatincem in njihovim lastnikom ter dobrodelnostjo gradita uspešno zgodbo. Preberite več >>

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Od 24. decembra dalje lahko kupujete v prvi trgovini brez embalaže v Sloveniji. V njej je možno kupiti vse, kar gospodinjstvo potrebuje. Trgovina je locirana v Ljubljani blizu Kina Šiške. Z ustanoviteljema Manco Behrič in Primožem Ciglerjem smo se pogovarjali o tem, kako sta idejo pripeljala do realizacije. Preberite več >>

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

Ali se vsakodnevno soočate z izzivom uspešnega email marketinga? Zakaj vam ves vloženi trud v pripravo elektronskih sporočil ne prinaša rezultatov? Zakaj se vaša sporočila znajdejo med nezaželeno pošto in potencialni kupci zahtevajo izbris iz vaših email baz? Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje