
V letošnjem letu je pomemben obstoj
Kljub recesiji se bodo ljudje še vedno hoteli zabavati in glede na varčno leto, se bodo hoteli zabavati po najnižji možni ceni. To pa bo zelo koristilo družabnim mrežam in podobnim skupnostim, kot so MySpace, YouTube in Facebook, ki brezplačno ponujajo obilico zabave s pomočjo svojih aplikacij. Prav tako bodo zabave željni uporabniki dobrodošli podjetjem, ki ponujajo igranje brezplačnih iger na spletu.
Glede na povečano priljubljenost virtualnih svetov lahko pričakujemo tudi, da bodo mnogi ponujali možnost menjave denarja za virtualne dobrine, kar je v Aziji praksa že dolga leta. Izkazala se je za bolj pomembno od oglaševanja in je primarni način poslovanja mnogih spletnih podjetij na Kitajskem in v Koreji.
Podjetja bodo na vse načine iskala nove načine cenejšega, a kvalitetnega oglaševanja, zato se bodo v veliki meri odločili za oglaševanje na zelo znanih spletnih straneh. To bo seveda pomenilo velik zaslužek za podjetja kot so Yahoo in AOL, po drugi strani pa se bo to obrestovalo tudi mnogim Web 2.0 podjetjem kot so Facebook in Digg, ki imajo zgrajene velike baze uporabnikov.
Medtem pa cene spletnih oglasov še naprej padajo, povpraševanje po oglaševanju pa se zaradi recesije zmanjšuje. Trenutno na trgu ponudba presega povpraševanje, kar še dodatno vpliva na padec cen. Rešitev mnogividijo v ciljanem oglaševanju, ki zna ublažiti ta padec in izboljšati učinkovitost direktnega oglaševanja. Z izboljšanjem tehnologij, ki omogočajo ciljano oglaševanje in s pridobitvijo še večjega števila kvalitetnih podatkov o uporabnikih, se bo izboljšala možnost ujemanja pravega oglasa s pravo, ciljno publiko. S tem se bo lahko ponovno dvignila cena oglasov.
Pričakujemo lahko tudi, da se bodo internetna podjetja bolj resno posvetila pridobivanju denarja od mednarodnih uporabnikov. Top strani kot so Yahoo, MSN, Facebook in MySpace imajo namreč več mednarodnih kot domačih uporabnikov. Kljub temu pa to zna biti težka naloga, saj približno polovico celotnega spletnega oglaševalskega prostora predstavlja trg ZDA. Prav iz tega razloga bodo podjetja v ZDA primorana sprejeti Azijsko prakso direktne prodaje dobrin uporabnikom, saj je to veliko boljši način poslovanja kot oglaševanje.
Vir: The Wall Street Journal