Bransonovi nasveti za uspešen posel

Richard Branson je leta 1970 odprl majhno trgovino s ploščami, imenovano Virgin Records. Danes je milijarder, mala trgovinica pa je zrasla v skupino Virgin Group, ki združuje več kot 400 podjetij po vsem svetu.
Bransonovi nasveti za uspešen posel

Richard Branson (Vir: D@LY3D, Flickr)

Skozi zadnjih 40 let se je Branson naučil veliko pozitivnih in negativnih plati o poslu in hkrati zgradil imperij inovativnih podjetij. V svoji knjigi: »Like a Virgin: Secrets they Won’t Teach You at Business School« Branson izpostavi pet nasvetov, kako začeti posel.

1. Če ne uživaš, ne delaj tega.

»Ko sem v kleti  začel z Virgin Records, nisem imel nobenega velikega načrta ali strategije. Nisem nameraval zgraditi poslovnega imperija. Preprosto sem želel ustvariti nekaj, ob čemer bi se sam zabaval, ljudje pa bi to radi uporabljali, pri čemer sem na koncu dneva upal, da bi lahko s tem plačal tudi račune.«

2. Bodi inovativen – ustvari nekaj drugačnega.

Od trenutka, ko se je odločil podjetju nadeti nekoliko tvegano ime, je Branson vedno izstopal iz povprečja. Kot piše v svoji knjigi, je leta 1984 ustanovil letalsko družbo Virgin Atlantic s poudarkom na skrbi za stranke. Danes se ukvarja z Virgin Galactic, prvim podjetjem, ki bo omogočilo komercialna potovanja v vesolje.

3. Naj se zaposleni počutijo cenjene.

Branson opozarja, da vodje ne smejo dovoliti, da bi se njihovi zaposleni svojim prijateljem in znancem opravičevali, kje delajo. Uspešni poslovneži morajo prepoznati, da so njihovi zaposleni njihovo največje bogastvo, zato se morajo tudi počutiti cenjene. Ponosni zaposleni ne bodo samo več delali, pač pa podjetju prihranili denar.

4. Vodi in poslušaj.

Dobri menedžerji spoznajo, da nimajo vseh odgovorov na vprašanja, zato gradijo ekipe, ki pomagajo podjetju rasti. »Seveda morate razmišljati po svoje, ampak nima smisla svojih stališč vsiljevati brez debate ali nekega konsenza,« pravi Branson. Dobri voditelji hitro pohvalijo dobro delo, kar zaposlene spodbudi k prispevanju najboljših idej.

5. Bodi viden.

Ustanovitelji podjetij se ne zapirajo pred svojimi zaposlenimi, ne glede na to ali gre za startup ali za multimilijardno korporacijo. Vedno najdejo način odprte komunikacije, tako z menedžerji pod njimi, kot tudi z zaposlenimi nižjega profila. Branson pravi, da ima pri sebi vedno beležko, ko komunicira s svojimi zaposlenimi. In kadar leti s svojo letalsko družbo, rad sprašuje potnike, kakšna je njihova izkušnja. Sprašujte vaše stranke in ugotovitve implementirajte!

Vir: Business Insider 

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje