S pomočjo Google Analytics nad spletne prevare

Goljufive transakcije so nadloga, s katero se morajo ukvarjati skoraj vsi spletni trgovci. Večja podjetja vložijo veliko sredstev v storitve za zaščito pred goljufijami. Manjši trgovci se prepoznavanja goljufij včasih lotijo sami – pri tem si lahko pomagajo z Google Analytics.
S pomočjo Google Analytics nad spletne prevare

Orodje Google Analytics vam lahko pomaga pri preverjanju sumljivih transakcij. (Vir slike: Pixabay)

Manjša podjetja, ki se z goljufivimi naročili ne soočajo vsakodnevno, si pri njihovem prepoznavanju lahko pomagajo z brezplačnim spletnim orodjem Google Analytics. Z orodjem lahko namreč preučijo tri značilnosti sumljivih transakcij.

Marko Penko vas bo naučil Google Analytics na 7 urni delavnici >>

1. Transakcija ni bila zabeležena v Google Analytics

Če posumite v verodostojnost določene transakcije, preverite, ali je bila zabeležena v Google Analytics. Če je tam ne najdete, kupec morda uporablja vtičnik ali pa je onemogočil delovanje programa JavaScript, da bi blokiral beleženje seje in transakcije v Google Analytics.

Če želite najti transakcijo v okviru orodja Google Analytics, v zavihku s konverzijami (Conversions) poiščite spletno trgovanje (Ecommerce) in nato Sales Performance. Tako boste prišli do seznama transakcij.

Vir slike: Practical Ecommerce.

Označite časovni razpon, ki bi moral vključevati sumljivo naročilo. Če opazite potencialne zadetke, v okence za iskanje zapišite zaporedno številko transakcije. Tako se vam bo prikazalo več podatkov o transakciji.

Vir slike: Practical Ecommerce.

Želite spoznati orodje Google Analytics? Udeležite se MP delavnice: Google Analytics!

2. Geolokacija transakcije se ne ujema s naslovom plačnika

S pomočjo zgornjih navodil poiščite sumljivo transakcijo v storitvi Google Analytics. Kliknite na zaporedno številko transakcije (Transaction ID) in nato na sekundarne dimenzije (Secondary Dimension). V okence vnesite besedo država (Country), regija (Region) ali mesto (City) – tako boste določili lokacijo kupca.

Vir slike: Practical Ecommerce.

Vir slike: Practical Ecommerce.

Orodje Google Analytics določi geolokacijo posameznikov glede na njihov IP-naslov. Takšno določanje ni popolnoma natančno, vendar vam lahko pomaga pri določanju dejanske lokacije kupca v času transakcije.

Posamezniki na spletu pogosto kupujemo darila, zaradi česar se naslov naročnika in naslov prejemnika pogosto razlikujeta. Tako se prepričajte, da z geolokacijo transakcije v Google Analytics primerjate naslov naročnika oziroma plačnika, preden naročilo označite za goljufivo.

Pri pregledovanju transakcij bodite pozorni na naročila s hitro dostavo. Poleg tega so lahko potencialno goljufive tudi transakcije, ki v Google Analytics nimajo določene geolokacije: »(not set)«. To pomeni, da Google ni mogel določiti lokacije IP-naslova.

Oznaka »(not set)« še ne pomeni nujno, da je transakcija goljufiva, kot kažejo spodnji primeri.

Vir slike: Practical Ecommerce.

3. Kupec je na spletni strani preživel veliko časa – še posebej pred plačilom

Če najdete sumljivo transakcijo, ustvarite napreden segment za zaporedno številko transakcije (Transaction ID).

Najprej kliknite na All Users na vrhu poročil, da odprete okno za napredne segmente (advanced segments).

Vir slike: Practical Ecommerce.

Nato ustvarite s klikom na New Segment nov segment, ga poimenujte (na primer z zaporedno številko transakcije) in kliknite na pogoje (Conditions) na levi strani. Med filtri izberite Transaction ID in v okence vpišite zaporedno številko transakcije. Segment shranite.

Vir slike: Practical Ecommerce.

Uporabnikovo aktivnost lahko vidite na dveh lokacijah.

a.) Uporabniško poročilo (User report)

To je novo poročilo, ki prikazuje vse korake in dolžino seje za vsakega uporabnika posebej. To poročilo najdete v zavihku o publiki (Audience) pod User Explorer. Na seznamu kliknite Client ID.

Vir slike: Practical Ecommerce.

V poročilu lahko vidite, kako je uporabnik prišel na vašo spletno stran. V spodnjem primeru je vašo stran obiskal z namiznega računalnika na podlagi plačanega rezultata v iskalniku. S klikom na puščico ob času začetka seje lahko dostopate do dodatnih podrobnosti.

Vir slike: Practical Ecommerce.

Tako boste videli vsa dejanja, ki jih je obiskovalec opravil na vaši spletni strani v časovnem zaporedju.

Vir slike: Practical Ecommerce.

V primeru obravnavane transakcije je obiskovalec na spletni strani preživel več kot 22 minut, kar je veliko dlje kot povprečni kupci. Ob plačilu sicer ni porabil veliko časa (le eno minuto, kot kaže zgornja slika) – kupci, ki na podstrani, ki od njih zahteva vnos podatkov o plačilni metodi, ostanejo dalj časa, morda poskušajo večkrat vnesti številko kreditne kartice, kar je vsekakor sumljivo.

Ta podatek pri obravnavani transakciji ni bil problematičen, vendar lahko hitro opazimo sumljivo aktivnost ob vnašanju naslova plačnika in prejemnika – za vnos teh podatkov je obiskovalec porabil tri minute, kar je lahko znak za alarm.

Vir slike: Practical Ecommerce.

b.) Vsebinsko poročilo (Content report)

To predstavlja drugo možnost za opazovanje uporabnikove aktivnosti.

V zavihku o obnašanju (Behavior) kliknite Site Content in nato All Pages, da boste dostopali do podatkov o vseh podstraneh, ki jih je uporabnik obiskal v okviru seje. Na spodnji sliki sta posebej označena naslovna stran, na kateri je uporabnik ostal več kot tri minute, in dejstvo, da je moral stran za plačilo ponovno naložiti, kar namiguje na težave, na katere je naletel ob plačevanju.

Vir slike: Practical Ecommerce.

Na podlagi omenjenih poročil – uporabniškega in vsebinskega – v obravnavanem primeru ne moremo z gotovostjo trditi, da je šlo za goljufivo transakcijo. Vseeno pa je orodje Google Analytics lahko koristno pri analiziranju podrobnosti sumljivih naročil.

Marko Penko vas bo naučil Google Analytics na 7 urni delavnici >>

Vir: Practical Ecommerce

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>


Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Dandanes le redkokatero podjetje nima ustvarjene predstavitvene spletne strani, še posebej za spletna podjetja pa je pomembno, da svojo spletno stran opremijo tudi z orodji za merjenje uspešnosti, kot je na primer Google Analytics. Preberite več >>

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Visoka zapustna stopnja (angl. bounce rate) je nočna mora spletnih tržnikov. Kje lahko najdete podatke o njej in kaj pomeni visoka zapustna stopnja? Zakaj posamezniki hitro zapuščajo vašo spletno stran? Kako lahko popravite situacijo? Vse to in še več razkrivamo v nadaljevanju. Preberite več >>

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Google Analytics je najbolj priljubljeno spletno orodje za analizo. Predstavljamo šest nasvetov za spremljanje prometa s pomočjo Google Analytics. Preberite več >>

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Vsi se zavedamo, kako pomembno je spremljati analitiko spletne strani, a vendar si premalokrat vzamemo dovolj časa zanjo. Enkrat na mesec se prijavimo v Google Analytics in preberemo, kakšen je obisk strani v zadnjih 30 dneh. Preberite več >>

Video: Z Google Analytics do rasti spletne strani

Video: Z Google Analytics do rasti spletne strani

Z uporabo programa Google Analytics lahko na brezplačen in preprost način spremljate obisk svoje spletne strani ali bloga. Poleg tega lahko na podlagi različnih poročil ugotovite, kako spodbuditi rast svoje spletne strani. V prispevku predstavljamo nekatera koristna orodja. Preberite več >>

Dejstva o Google Analytics, ki bi jih moral poznati vsak podjetnik

Dejstva o Google Analytics, ki bi jih moral poznati vsak podjetnik

Posel zahteva podatke. Le s kvalitetnimi in ažurnimi podatki je mogoče zgraditi uspešno in trdno podjetje in orodje Google Analytics je bilo ustvarjeno prav v ta namen. Uporabljajo ga številni podjetniki, ki se zavedajo, da dandanes njihovo podjetje brez prisotnosti na spletu ne more uspeti. Preberite več >>

Katere metrike v Google Analytics so najbolj priljubljene?

Katere metrike v Google Analytics so najbolj priljubljene?

Trženjski kanali se stalno spreminjajo in razvijajo. Še vedno pa velika večina tržnikov v digitalnem svetu uporablja storitev Google Analytics. Oglejte si, katere metrike so najbolj zanimive oziroma katere spremlja največ uporabnikov. Preberite več >>

Izboljšajte svojo spletno stran z Google Analytics

Izboljšajte svojo spletno stran z Google Analytics

Brezplačno spletno orodje Google Analytics vam bo pomagalo zbrati pomembne podatke o obiskovalcih vaše spletne strani, tudi o vaših (potencialnih) strankah. Preberite več >>

Katere metrike morate spremljati na vaši spletni strani?

Katere metrike morate spremljati na vaši spletni strani?

Obstaja precej podjetij, ki aktivno vlagajo v vsebinski marketing kot enega izmed načinov za trženje svojih produktov ali storitev, a pri tem pozabljajo na bistveno stvar: na merjenje. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje