S temi knjigami bo vaš marketing še bolj privlačen
Te knjige vam bodo dale nov pogled na marketing (Vir slike: Hubspot).
Influence: The Psychology of Persuasion
Knjiga, ki temelji na 35-letnemu delu psihologa Roberta B. Cialdinija, predstavlja šest načinov, ki vplivajo na proces odločanja. Cialdini je svoje delo podredil ugotavljanju, kaj in kako pripraviti ljudi, da bodo rekli ja.
Šest orožij za vplivanje na ljudi so po mnenju Cialdinija všečnost, avtoriteta, pomanjkanje, predanost, družbeni dokaz in vzajemnost.
Predictably Irrational
Knjigo Predictably Irrational je napisal Dan Ariely, profesor na univerzi Duke. Avtor raziskuje tako obnašanje pri nakupovanju kot tudi manjše vsakodnevne odločitve, kot so hranjenje, nakupovanje, in razpolaganje z denarjem.
Ariely zaključi, da smo vsi neracionalna bitja, ki so daleč od popolnosti. Naša ravnanja so predvidljiva, saj so napake, ki jih delamo, sistematične in konsistentne. Prepričan je celo, da ljudje ne vemo, česa si želimo, razen če je stvar umeščena v kontekst. Zato želi marketingaše naučiti, da lahko z uporabo principov relativnosti vplivajo na potrošnika in njegovo odločitev.
Thinking, Fast and Slow
Daniel Kahneman, ki je avtor te knjige, je prejemnik Nobelove nagrade za psihologijo. Knjiga govori predvsem o človeškem odločanju, ki je pomešano z dvema različnima sistemoma. Sistem 1, kot mu pravi Kahneman, je samodejen in intuitiven. Pojavi se brez logičnega razmišljanja.
Sistem 2 pa je počasnejši, bolj premišljen in zahteva precej več miselnega vložka. Pomembno pa je, kako ta dva sistema delujeta med seboj pri naših vsakodnevnih odločitvah.
Knjiga se sicer zelo malo osredotoča na posel in marketing, vendar pa zajema teorijo, ki je preizkušeno orodje za lastnike podjetij in marketingarje. Zlasti za tiste, ki razumejo vzorce znotraj razmišljanja potrošnika o informacijah, ki jih prejme.
Contagious: Why Things Catch On
Jonah Berger v knjigi definira šest sestavin, ki so pomembne, da izdelek ali ideja postaneta viralna. Izdelek ali ideja morata imeti zgodbo, biti morata uporabni, zanimati morata tudi preostale ljudi, da pride do želje po posnemanju, ter hkrati delovati na čustveno plat, ponuditi ustrezne sprožilce, s katerimi bosta vedno v mislih potrošnika in biti družbeno razširjeni. Tako se bodo ljudje ob njuni uporabi počutili družabno.
Hooked: How to Build Habit-Forming Products
Sprožiti, nagraditi, izvesti in investirati, so vodila Nira Eyala, ki je avtor knjige Hooked. To so cikli, ki se nenehno odvijajo, je prepričan Eyal, ki je raziskoval svojo teorijo na podjetjih, kot je Pinterest. Zanimalo ga je, kako znova in znova prepriča uporabnika, da se vrne na omrežje.
Razumevanje uporabnikovih težav in njegove poti je ključno za povezovanje rešitve, ki jo prinaša izdelek, in stvari, ki so le malokrat povezane z zavestnimi odločitvami. Eyal temu pravi navada.
Navade so mogočne: 79 odstotkov lastnikov pametnih telefonov svojo napravico preveri v 15 minutah, ko se zbudijo. Zakaj pa so navade tako pomembne pri poslu in marketingu?
Razumevanje potrošnikov notranjih in zunanjih sprožilcev vam lahko pomaga pri oblikovanju pravih nagrad, ki si jih bo potrošnik tako želel, da bo opravil dejanje, posledično pa investiral čas in vire v izdelek. S tem se bo oblikovala navada, ki ga bo pripravila do tega, da si bo želel vrniti nazaj (po še več).
Da se celoten postopek lahko izvede, pa mora biti motivacija dovolj močna, izkušnja mora biti preprosta, prisoten pa mora biti tudi sprožilec.