Semantično iskanje postaja pomemben del SEO optimizacije

Avtor — 17.05.2017
Spletni iskalnik Google pri prikazovanju rezultatov dandanes vse bolj upošteva druge dejavnike kot pa zgolj ključne besede, ki jih je ob iskanju vpisal uporabnik. Vse to v želji po podajanju čim bolj relevantnih in natančnih rezultatov iskanja.
Semantično iskanje postaja pomemben del SEO optimizacije

Semantično iskanje postaja pomemben del SEO optimizacije (Vir slike: Pixabay.com)

Če se je bilo pri SEO optimizaciji še pred nekaj leti potrebno osredotočati zgolj na ključne besede, ki jih uporabniki pri brskanju po spletu vtipkajo v spletni iskalnik, pa je od uvedbe algoritmov HummingBird (2013) in RankBrain (2015) dalje potrebno v ozir jemati tudi semantične zadetke.

Google namreč skuša vse bolj razumeti uporabnike spletnih strani, njihov namen pri brskanju po spletu ter sam kontekst, v katerem je do uporabe spletnega iskalnika sploh prišlo. Posledično vse večji poudarek daje semantičnemu iskanju (ang. Semantic Search), v želji izboljšati in izpopolniti kvaliteto prikazanih rezultatov na prvi strani zadetkov v njihovem spletnem iskalniku.

Semantično iskanje je enostavneje povedano torej tehnika, ki poleg ključnih besed upošteva še namero in kontekst. Spodnja slika prikazuje primer tako imenovanega sematničnega iskanja v Googlu:

SEO optimizacija se naj začne že pri ustvarjanju vsebin

Obstajata dva načina podajanja vsebin na spletnem mestu:

  1. najprej se poišče vse pomembne ključne besede, nato pa se ustvari več različnih spletnih strani na enem spletnem mestu, na katerih se osredotoči na posamezno ključno besedo;
  2. izbere se široko zastavljeno temo, nato pa se ustvari eno spletno stran z obsežno in kvalitetno vsebino, v kateri se natančno pokrije celotno obravnavano tematiko;

V kolikor izberete prvi način, boste torej odgovore na vprašanja svojim obiskovalcem ponudili na večih spletnih straneh. A povsem verjetno je, da boste pri tem ustvarili nekaj zmede, saj bo nejasno, kje točno bo obiskovalec najhitreje našel željeni odgovor. Vaše vsebine zato morda ne bodo dovolj hitro dostopne, zato bodo bralci poiskali drug vir, ki jim bo ponudil bolj razumljive in bolj uporabne rezultate.

Odločite se lahko tudi za drugi način ustvarjanja vsebin. Namesto več krajših spletnih strani boste tako dodali eno, ki pa bo vsebinsko bolj bogata in bo pokrila več ključnih besed naenkrat. A dejstvo je, da Googlovi algoritmi zaenkrat še niso dovolj dodelani, da bi lahko vašo spletno stran avtomatično uvrstili visoko za prav vse ključne besede, ki jih želite pokriti v prispevku.

Poglejmo si primer:

Na spletni strani prodajate rabljene vinilne plošče. Ugotovili ste, da vaša ciljna publika v Googlu išče predvsem naslednje izraze: “nakup poceni vinilnih plošč”, “najboljša cena za vinilne plošče iz druge roke”, “vinilne plošče naprodaj” ipd. Do sedaj ste se za čim boljše rezultate v spletnih iskalnikih posluževali prvega načina dodajanja vsebin na svoje spletno mesto, z uvajanjem novih algoritmov pa vas bo Google spodbujal, da se čedalje bolj poslužujete drugega načina in ustvarite zgolj eno spletno stran, ki bo širše pokrila temo iskanja poceni vinilnih plošč.

V letu 2017 bo sicer še vedno najboljše rezultate omogočala nekakšna mešana različica prvega in drugega načina. Pri pisanju vsebin se zato osredotočajte na bralca, obenem pa tudi na tiste ključne besede, ki so za vas najbolj pomembne. Le tako boste lahko dobili rezultate, ki si jih želite.

Na izobraževanju Optimizacija spletnih strani bomo 3 ure intenzivno delali na izboljšanju vašega znanja o optimizaciji spletnih strani, hkrati pa vam postregli s konkretnimi nasveti. Več informacij >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Zakaj izbrati dober naslov strani?

Zakaj izbrati dober naslov strani?

Izbiranje dobrih naslov je nekaj, kar mora obvladati prav vsak lastnik spletne strani. Premišljeno izbran naslov bo pritegnil veliko število bralcev na spletno stran, obenem pa pripomogel tudi k izboljšanju uvrstitve spletnega mesta v spletnih iskalnikih. Preberite več >>

Facebook bo kaznoval mobilnim napravam neprilagojene strani

Facebook bo kaznoval mobilnim napravam neprilagojene strani

Facebook je pred kratkim predstavil novo spremembo svojega algoritma. Tokratna prilagoditev bo zmanjševala doseg spletnih strani, ki niso prilagojene mobilnim napravam. Kako lahko optimizirate svojo spletno stran, da jo bo Facebook prikazal čim večjemu številu uporabnikov? Preberite več >>

Kako ustvariti kvaliteten meta opis spletne strani?

Kako ustvariti kvaliteten meta opis spletne strani?

Meta opis je kratek, ne več kot 160 znakov dolg sestavek, ki na kratko povzame bistvo spletne strani. Prikazuje se na strani z rezultati iskanja in postane viden po tem, ko posameznik v spletni iskalnik vtipka željeno ključno besedo ali besedno zvezo. Optimiziranje meta opisov je zelo pomemben vidik vsake dobro optimizirane spletne strani. Preberite več >>

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke. Preberite več >>

Optimizacija spletne strani

Optimizacija spletne strani

Vsaka spletna stran potrebuje obiskovalce, ki so potencialni kupci storitev, ki jih podjetje ponuja. Te lahko pridobimo na različne načine, eden izmed najbolj privlačnih je SEO oziroma optimizacija spletne strani, ki je čedalje bolj uveljavljena. Preberite več >>

Kaj smo se naučili na delavnici Optimizacija spletnih strani?

Kaj smo se naučili na delavnici Optimizacija spletnih strani?

V petek, 26. maja 2017, smo v NLB Centru inovativnega podjetništva prisluhnili Igorju Bajsiču iz podjetja SEOPRO. Udeleženci smo izvedeli kopico novih informacij o optimizaciji spletnih strani in spoznali, kako lahko svojemu poslu zagotovimo konstantno rast na dolgi rok. Preberite več >>

Optimizacije spletnih strani se lotite premišljeno

Optimizacije spletnih strani se lotite premišljeno

Optimizacija spletnih strani (SEO) je čedalje bolj pomemben del sodobnega marketinga, ki gre z roko v roki z drugimi načini promocije. V zadnjih letih so jo na veliko odkrila tudi slovenska podjetja, zato smo se odločili, da se bomo o tem za koga je optimizacija spletnih strani primerna pogovorili z mojstrom. Preberite več >>

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Po ustvarjanju in objavljanju vsebin se delo na spletni strani še ne konča. Treba je poskrbeti, da bodo bralci nove vsebine videli, jih prebrali in na koncu tudi delili s svojimi znanci preko družbenih omrežij, kot so Facebook, LinkedIn ali Twitter. Preberite več >>

Google testira nove spremembe svojega iskalnega algoritma

Google testira nove spremembe svojega iskalnega algoritma

SEO strokovnjaki so tekom vikenda opazili nekaj manjših sprememb na prvih straneh iskalnih zadetkov v Googlu. Gre za posledico Googlovega testiranja manjših sprememb na iskalnih algoritmih, ki po novem zadetkov, ki so že prikazani na vrhu med plačanimi oglasi, v nadaljevanju ne bodo podvajali več. Do sedaj so se namreč med zadetki lahko izpisali dvakrat. Preberite več >>

Earlybird za SEO izobraževanje le še danes!

Earlybird za SEO izobraževanje le še danes!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če je malo obiska, je tudi prodaje malo. To težavo rešuje spletni marketing. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

MP delavnica: Facebook oglaševanje

Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje