
Za podjetje Optiweb, ki se ukvarja z izdelavo in optimizacijo spletnih strani ter trgovin, je precejšen izziv privabiti kakovostno delovno silo v Škofjo Loko. V podjetju veliko pozornosti namenjajo dobremu vzdušju in skrbi, da se vsak novi zaposleni počuti dobrodošlega.
Miha Lavtar iz podjetja Optiweb je številnim udeležencem konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! spregovoril o tem “Kako najti prave zaposlene in jih pripeljati v Škofjo Loko?”
V službi kar v copatih
V podjetju velik pomen namenjajo svojim poslovnim prostorom, saj si želijo, da se v njih zaposleni dobro počutijo in obenem prostori naredijo vtis na stranke. Miha Lavtar je delovni čas začel preživljati obut v copate in tega so se začeli posluževati tudi ostali zaposleni, kar pripomore k njihovemu boljšemu počutju. Optiweb premore tudi atraktivne prostore za sestanke, tako da je okolje v podjetju zelo razgibano.

Miha Lavtar iz Optiweba je v službi obut kar v copate (foto: Jernej Kokol)
Nove zaposlene sprejmejo z odprtimi rokami
Po mnenju Mihe Lavtarja sta za rast v podjetju ključni odprta komunikacija in stil vodenja. Vsakega novega zaposlenega sprejmejo z odprtimi rokami, saj si želijo, da se že od prvega dne dalje počuti dobrodošlega in polnopravnega člana ekipa.

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so uživali v zanimivem programu (foto: Jernej Kokol)
Ste spregledali pitche finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2018? Tu je video posnetek >>
Primeri dobrih praks v podjetju Optiweb
Pri podjetju Optiweb se poslužujejo številnih dobrih praks, s katerimi skrbijo za sproščene in kakovostne odnose v podjetju:
- petkovi sestanki – na njih predstavijo nove zaposlene ter nove projekte in na katerih se zaposleni informirajo, kaj se dogaja v podjetju. Tema pogovorov so tudi napake v delovnih procesih ter pohvale, saj se Miha Lavtar zaveda, da se vsakdo bolje počuti, če je deležen ali da pohvalo.
- kava z direktorjem – gre za letni razgovor z direktorjem v sproščenem okolju ob dobri hrani. Zaposleni izpolnijo vprašalnike, v katerih lahko opozorijo na določene negativne stvari v podjetju. Vsak zaposleni je zadovoljen, če so njegove opombe pripomogle k napredku podjetja.
- one day experience – v podjetje povabijo strokovnjake iz različnih področij, ki skupaj z zaposlenimi preživijo delovni dan v sproščenem okolju.
- CHO oziroma Chief Happiness Officier – gre za zaposlenega, ki upravljanje z ljudmi v podjetju spravi na višji nivo. Pravočasno in na pravi način reagira, ko v podjetju opazi slabo razpoloženje. Pri Optiwebu so se te prakse poslužili pred slabim letom in pol, ko je bilo v podjetju zaposlenih 25 ljudi. Če ima podjetje manj zaposlenih, se po Lavtarjevem mnenju s tem lahko ubada sam direktor. Večina podjetij se te prakse začne posluževati, ko je že prepozno.
- praksa za študente – pri Optiwebu študentom ponujajo trimesečno prakso, med katero se spoznajo z delovanjem podjetja. Prva dva tedna sta namenjena “mehkim veščinam” – pisanju elektronskih sporočil, javnemu nastopanju, posredovanju komentarjev in podobnim opravilom. Sledi delo v ekipah, zadnji mesec prakse pa je namenjem praktičnemu delu. Na ta način podjetje pridobiva nove sodelavce, ki jih zaposli po koncu študija.
- praktikanti iz tujine – Optiweb ponuja priložnost za nabiranje izkušnje tudi praktikantom iz tujine. Posledično so zaposleni pri komunikaciji z njimi “prisiljeni” uporabljati angleški jezik.
- Optiweb akademija – gre za dogodek na katerem zaposleni debatirajo o digitalnih trendih. Na ta način trenirajo javno nastopanje ter razvijajo dodatne veščine.