Snapchat se pripravlja na prvo javno ponudbo delnic!
Snapchat naj bi IPO izvedel marca prihodnje leto (Vir slike: YouTube).
Analitiki ocenjujejo, da bi lahko bila Snapchatova prva javno ponudba delnic (ang. IPO) daleč največja v zgodovini. Spomnimo, zdajšnji rekord drži kitajski spletni velikan Alibaba, ki se je s prvo javno ponudbo delnic na ameriških tleh predstavil pred dvema letoma. Prvotna cena delnic Alibabe je takrat znašala med 66 in 68 dolarji, konec dneva pa končala na 93,89 dolarjih.
IPO, vreden vsaj 25 milijard dolarjev, bo precej višji od zadnje uradne valuacije Snapchata. Po zadnjih podatkih je ocenjen na 17,81 milijard dolarjev, ocena pa temelji na 1,81-milijardni investicijski rundi iz letošnjega maja. Če so napovedi resnične, bo Snapchatov IPO največji po tem, ko se je leta 2014 na ameriški borzi predstavil kitajski Alibaba.
IPO že marca?
Startup, na čelu katerega je Evan Spiegel, govoric o IPO ne želi komentirati. Novica o Snapchatovi IPO sicer prihaja v času, ko podjetja, kot sta Square in Box, ki sta se predstavila na borzi pred dvema letoma, trgujeta pod tržno vrednostjo.
Njegova vrednost je precej narasla v zadnjih letih, v prihodnjem letu pa bo še okrepil rast prihodkov iz oglaševanja. Analitiki iz eMarketerja napovedujejo, da se bo oglaševalski izkupiček v naslednjem letu zavihtel do milijarde dolarjev.
Letos že 58 milijonov ameriških uporabnikov
Leta 2014 se je izkupiček od oglaševanja vrtel okoli 3,1 milijona dolarjev, kažejo finančni dokumenti Snapchata. Vzporedno z rastjo oglaševalskega izkupička bo rasla tudi njegova baza uporabnikov, se glasijo napovedi analitikov. Samo na tleh ZDA naj bi do konca letošnjega leta našteli kar 58,6 milijona uporabnikov, rast pa se bo nadaljevala tudi v prihodnjem letu. Po napovedih eMarketerja bo rast na ameriških tleh prihodnje leto 13,6-odstotna.
Snapchat so soustanovili Evan Spiegel, Reggie Brown in Bobby Murphy v študijskih letih, zaradi česar so ga tudi opustili. Snapchat s svojimi funkcijami izziva dejstvo, da vse, kar damo na splet, ostane tam. Uporabniki ga uporabljajo (tudi) za deljenje svojih nerodnih fotografij in posnetkov, za katere jim ni treba skrbeti, da bi imele dolgoročne posledice (obstajajo sicer izjeme, a to je vodilo Snapchata). Če njegov prijatelj naredi posnetek zaslona z njihovo fotografijo, je o tem uporabnik obveščen.
Snapchat poleg svoje glavne ideje mnoge privlači tudi zaradi nenehnega dodajanja novih filtrov. To je tudi razlog, zakaj se uporabniki vračajo, da preizkusijo nekaj novega. Julija letos je Snapchat za 131 milijonov dolarjev kupil startup Bitstrips in njegovo storitev Bitmoji, zato lahko uporabniki pričakujejo nove emoje.
Aplikacija je najbolj priljubljena med najstniki, ki so naveličani omrežij, kot je Facebook. Na slednjem so prisotni starši, učitelji in starejši bratje ter sestre. S Snapchatom pa se lahko izolirajo znotraj virtualnega sveta, ki si ga ustvarijo po lastnem izboru.
Leta 2012 je podoben korak naredil tudi Facebook. Takrat je njegova prva javna ponudba delnic ob izhodiščni ceni 38 dolarjev veljala za največjo prvo javno ponudbo v tehnološkem sektorju do tedaj.