Spletni trgovci, ste pripravljeni na črni petek in kiber ponedeljek?
Na črni petek trgovci ponudijo ekskluzivne popuste. Ste se že pripravili (Vir slike: YouTube)?
Trgovci se na ta praznik, ki ga praznujejo že od leta 1939, dobro pripravijo. Priprave, ki potekajo nekaj tednov, zahtevajo tudi okrepljene delavske vrste. Lani so Američani, ki so na ponudbe trgovcev čakali tudi pred trgovinami, zapravili na desetine milijard dolarjev.
»Po podatkih portala Us News je lani na ta dan v fizičnih in spletnih trgovinah nakupovalo kar 55 odstotkov Američanov, torej 136 milijonov potrošnikov. Zapravili so 2,4 milijarde dolarjev, delež nakupov na spletu pa se je v primerjavi z letom 2013 povečal za 25 odstotkov,« piše Danica Omrčen na Shopper‘s Mind – sMind.si.
Tudi do 80-odstotni porast prodaje
Številni ameriški prazniki, tudi črni petek so postali stalnica tudi v Evropi in Sloveniji. Prednost je povečana prodaja: v Franciji so trgovci pred dvema letoma na črni petek zabeležili več kot 80-odstotno rast prodaje v primerjavi z dnem prej, pojasnjuje Omrčnova.
Več prodaje na isti dan
Izpostavlja pa še eno spletno različico trgovskega praznika. To je kiber ponedeljek (ang. Cyber Monday), dan, ko trgovci ponudijo zgodnje novoletne nakupe po privlačnih popustih. Kiber ponedeljek se zgodi le dva dni po črnem petku, ko je nakupovalnica mrzlica na vrhuncu. »Na blogu Criteo pišejo, da so lani na cyber ponedeljek nekateri evropski trgovci prodali tudi do 70 odstotkov več kot pretekla leta, ko na ta dan niso pripravii posebnih ponudb,« pojasnjuje.
Spletni trgovec se mora prilagoditi
»Veš, da bodo isti korak naredili tudi drugi, zato moraš kot spletni trgovec najti neko prednost pred njimi, da sploh prideš do kupca v tem času obdarovanj,« pravi Jelena Rašula, vodja digitalnega marketinga pri Ceneje.si. Cena je zagotovo eden od dejavnikov, ki jih mora spletni trgovec prilagoditi v tem obdobju, da sploh lahko pride zraven.
Kako se črni petek obrestuje slovenskim spletnim trgovcem?
Primerjava, ki so jo naredili pri Ceneje.si, kaže, da se ameriški trgovski prazniki obrestujejo tudi slovenskim spletnim trgovcem. Po besedah Rašule, se na ta dan spletnim trgovcem promet poveča za od 30 do 40 odstotkov. Najbolj prodajani izdelki na ta dan so oblačila, modni dodatki, obutev in tehnika.