Startup, vreden 60 milijonov dolarjev, zaprl svoja vrata
Soohoo, ustanovitelj startupa Dot&Co razkriva, zakaj je bil startup, ocenjen na 60 milijonov dolarjev, prisiljen zapreti vrata (Vir slike: YouTube).
Startup, ki je zrasel sredi startupovske meke v Silicijevi dolini, je v zgolj treh letih svoje poslovanje povečal kar za 16-krat, svoje izdelke je prodal več milijonom strankam. Na ameriškem trgu se je predstavljal kot eden največjih spletnih prodajalcev pohištva.
Startup je svojim uporabnikom – predstavljal se je kot prva blagovna znamka s pohištvom, namenjena zgolj milenijcem – ponujal vsebino, zgodbo izdelkov in novice, pozneje pa razširil ponudbo še na poslovne uporabnike. Opremil je številna mala in večja podjetja v svoji bližini. Pridobil je 20 milijonov dolarjev investicijskega denarja, njegova zadnja vrednost pa se je vrtela okoli 60 milijonov dolarjev.
Kaj je šlo narobe?
Soohoo si je več mesecev prizadeval najti investitorja, ki bi podprl poslovanje startupa. »Bili smo v resnih pogovorih za prodajo enemu od uglednih podjetij, a do partnerstva ni prišlo,« je povedal v intervjuju za medij Recode. Zato druge možnosti, kot da zaprejo vrata, niso imeli, je bil jasen Soohoo.
Trg, poln velikanov
V kolikor bi se situacija pozitivno iztekla za Dot&Bo, bi se startup lažje znašel v nastali situaciji. Startup se je namreč soočil s podobnim izzivom, s katerimi se sreča marsikateri startup, osredotočen na spletno prodajo – tekmeci, pravzaprav velikani, kot je Amazon. Trg spletne prodaje je poseben, je prepričan Soohoo. Čeprav smo bili letos priča dvema izjemnima prodajama – Dollar Shave Club je prišel v roke Unileverja za milijardo dolarjev, Walmart pa je kupil Jet -, to še ne pomeni, da je ta trg privlačnejši za investicije in prodajo. Kot je povedal Soohoo, njegovi ekipi ni uspelo »najti investitorjev s podobno vizijo, ki bi jim pomagala pri doseganju njihovih nalog«.
»Dot&Bo preprosto ni uspelo.«
»Vsi v Silicijevi dolini poskušamo gledati s svetle plati, ko pa stvari ne gredo tako, kot bi morale iti, tiščimo glavo v pesek. A na koncu dneva lahko rečem, da Dot&Bo preprosto ni uspelo,« je Soohoo dejal v prvem intervjuju po tem, ko je startup naznanil zaprtje. Soohoo je bil iskren – spodletelo jim je, ker preprosto niso delali, kot bi podjetje moralo.