Triki za produktivne sestanke najuspešnejših vodij

V ZDA vsak dan opravijo kar 11 milijonov sestankov. Neproduktivni sestanki povzročijo 37 milijard dolarjev izgube letno. Na portalu Inc. so raziskali, kako številne sestanke vodijo najuspešnejši direktorji v zgodovini – od pokojnega ustanovitelja podjetja Apple Steva Jobsa do direktorja Amazona Jeffa Bezosa in direktorice operative pri Facebooku Sheryl Sandberg.
Triki za produktivne sestanke najuspešnejših vodij

Kako sestanke vodijo uspešni direktorji? (Vir slike: HubSpot)

Alfred Sloan, General Motors

Alfred Sloan je podjetje General Motors vodil v času od 20. do 50. let prejšnjega stoletja. V tem času je GM postal največja svetovna korporacija, ki je v 50. letih 20. stoletja obvladovala kar 46 odstotkov ameriškega avtomobilskega trga in zaposlovala več kot 600 tisoč Američanov. Sloan naj bi oblikoval tudi moderno korporativno strukturo v podjetjih.

Alfred Sloan. (Vir slike: Hemmings)

Strokovnjak za vodenje Peter Drucker pravi, da je bil Sloan pristaš kratkih sestankov, na katerih je preprosto pojasnil namen sestanka, poslušal mnenje udeležencev in jih nato zaključil. Le kratek čas po zaključku sestanka pa je udeležencem poslal dopis z akcijskim načrtom.

Drucker je Sloanov pristop opisal tako: »Sloan je takoj po sestanku napisal kratek dopis, namenjen enemu od udeležencev. V dopisu je povzel debato in njene zaključke ter opisal delovne naloge, določene na sestanku (vključno z odločitvami o nadaljnjih sestankih na isto temo ali o nadaljnjem preučevanju problematike). Določil je tudi rok, do katerega morajo biti opravljene zadolžitve, in odgovorne za posamezne naloge. Kopijo dopisa je posredoval tudi vsem ostalim udeležencem sestanka.«

S pomočjo takšnih dopisov je postal Sloan »izjemno učinkovit vodja«, pravi Drucker. Rečemo lahko celo, da so bili njegovi dopisi temelj prevlade podjetja GM v 20. stoletju.

Ben Horowitz, Andreessen Horowitz, Opsware

Ben Horowitz je leta 2007 kot izvršni direktor podjetje Opsware prodal podjetju Hewlett-Packard za kar 1,6 milijarde dolarjev. Dve leti kasneje je bil eden od ustanoviteljev podjetja Andreessen Horowitz, ki je verjetno najbolj priljubljena družba tveganega kapitala.

Ben Horowitz. (Vir slike: LinkedIn)

Horowitz veliko svoje energije posveti mentoriranju mladih vodstvenih delavcev. Pri tem poudarja, da je ena najpomembnejših nalog izvršnega direktorja oblikovanje načina komuniciranja v podjetju. V tem procesu je ključnega pomena sestankovanje na štiri oči, saj so takšna srečanja najboljši način za prenašanje idej in kritik od zaposlenih do vodstva.

Nadrejeni naj govori le 10 odstotkov časa.

Po njegovem mnenju se je individualnih sestankov najbolje lotiti na naslednji način: »Če imate radi strukturiran dnevni red, prosite zaposlenega, naj ga pripravi in vam ga pošlje še pred sestankom. Tako boste svojemu podrejenemu omogočili, da sestanek tudi odpove, če ne čuti potrebe po njem. Prav tako na tak način zaposlenemu sporočite, da gre za njegov sestanek in da lahko sam določi tudi njegove časovne okvire.«

»Na dejanskem sestanku se mora nadrejeni zavedati, da gre za sestanek zaposlenega, zato je priporočljivo, da sam govori le približno 10 odstotkov časa, drugače pa se posveti poslušanju. Značilnost običajnih sestankov je namreč obratno razmerje,« še poudarja.

Elon Musk, Tesla, SpaceX

Elon Musk, izvršni direktor podjetij Tesla in Space X, je standarde postavil izredno visoko, zato morajo biti udeleženci sestankov z njim izjemno dobro pripravljeni.

Svoje izkušnje je anonimno delil eden od njegovih podrejenih: »Ko smo se sestali z Elonom, smo bili pripravljeni. Kajti če nisi bil pripravljen, ti je to tudi pokazal. Če je postavil smiselno vprašanje, na katerega nisi znal odgovoriti – no, veliko sreče.«

Tusk

Elon Musk. (Vir slike: YouTube)

Sheryl Sandberg, Facebook

Direktorica operative pri podjetju Facebook Sheryl Sandberg se drži natančno določenega dnevnega reda. Na vsak sestanek prinese beležnico s seznamom točk za obravnavo.

Revija Fortune poroča: »Vsako točko posebej prečrta, in ko so predelane vse točke na eni strani, iztrga stran iz beležnice ter se posveti naslednji. Če so vse točke dnevnega reda predelane 10 minutah, se sestanek zaključi.«

Sheryl Sandberg. (Vir slike: Thinkers50)

Steve Jobs, Apple

Pokojni izvršni direktor Steve Jobs je podjetje Apple oblikoval v eno najdragocenejših svetovnih podjetij, ki izdeluje potrošnikom prijazne izdelke z dovršenim dizajnom.

Steve Jobs. (Vir slike: Dan Dzombak)

Sestanke je vodil na podobno minimalističen način. Ni maral širokih sestankov z veliko udeleženci, saj preveč oseb z različnimi razmišljanji zamegljuje enostavnost. Znana je anekdota o tedenskem sestanku z Applovo oglaševalsko agencijo, na katerem je Jobs opazil neko zaposleno, ki se takšnih sestankov ponavadi ni udeleževala. Vprašal jo je, kdo je, poslušal njen odgovor in jo vljudno naprosil, naj odide: »Mislim, da vas na tem sestanku ne potrebujemo. Hvala.«

Na sestankih naj bo čim manj udeležencev.

Jobs je tudi zase uporabljal enaka merila. Ko ga je ameriški predsednik Barack Obama povabil na srečanje znanih oseb iz tehnološkega sveta, je vabilo zavrnil, saj naj bi bil seznam povabljenih predolg.

Marissa Mayer, Yahoo

Marissa Mayer, izvršna direktorica podjetja Yahoo, natančno analizira vsako predstavljeno idejo in predlog. Na sestankih tako natančno izpraša udeležence o njihovih predlogih, na primer z vprašanji »Kako je potekala raziskava?«, »Kakšno metodologijo ste uporabili?«, »Kako ste preverili povedano?«.

Proces preverjanja idej je le ena od strategij, ki jo je M. Mayer uporabila pri posodobitvi poslovanja podjetja Yahoo.

Marissa Mayer. (Vir slike: Business Insider)

Iščete načine, kako izboljšati produktivnost? Prisluhnite nasvetom Blaža Kosa na 4-urni delavnici Maksimalna produktivnost >>

Vir: Inc.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Navada, ki lahko spremeni vaše zasebno in poslovno življenje

Navada, ki lahko spremeni vaše zasebno in poslovno življenje

Hiter tok življenja v času, ko nas obkrožajo najnaprednejše tehnologije, predstavlja vsakdanjik marsikaterega posameznika, kar povečuje stres ter možnost pojava depresije in drugih bolezni. A negativne učinke, ki ga obdajajo, lahko posameznik izniči na različne načine - tudi s pomočjo meditacije. Preberite več >>

4 načini za povečanje produktivnosti pri delu od doma

4 načini za povečanje produktivnosti pri delu od doma

Delo od doma je za marsikoga hkrati blagoslov in prekletstvo. Neomejen dostop do domačega hladilnika in drugih dobrot, izogib jutranji in popoldanski vožnji v gneči ter možnosti sproščanja na domačem naslonjaču so nekatere izmed prednosti. Kaj pa se zgodi s produktivnostjo? Preberite več >>

Zadovoljni podjetniki praznujejo majhne dosežke

Zadovoljni podjetniki praznujejo majhne dosežke

V svetu start-upov je eden največjih izzivov, s katerimi se srečujejo podjetniki, ne glede na stopnjo njihove uspešnosti, prepoznavanje in vrednotenje svojih dosežkov. To izhaja iz nenehnega podrejanja zastavljenemu cilju. Preberite več >>

7 ne tako mehkih veščin, ki jih potrebuje vsak podjetnik

7 ne tako mehkih veščin, ki jih potrebuje vsak podjetnik

Ne glede na to, kakšne tehnične veščine ima podjetnik, vam lahko obvladovanje mehkih veščin, ki so opisane v tem članku, pomaga do uspeha. Naštete veščine so temelj empatije in ustvarjalnosti, ki ju vsi potrebujemo, ko iščemo nove načine za obvladovanje vse bolj zabrisanih meja med osebnim in poklicnim življenjem. Preberite več >>

Moteči dejavniki znižujejo vašo produktivnost

Moteči dejavniki znižujejo vašo produktivnost

Večina podjetnikov se vsakodnevno sooča z resnično zahtevnimi nalogami in le v primeru, da svojo osredotočenost ohranijo na visokem nivoju, naloge tudi uspešno dokončajo. Mobilni telefoni, elektronska pošta in stranke pri tem predstavljajo nepotrebne moteče dejavnike, ki jih je dobro izločiti. Preberite več >>

5 jutranjih ritualov za uspešnejši dan

5 jutranjih ritualov za uspešnejši dan

Veliko podjetnikov se izogiba jutranjim sestankom in svoj delavnik raje prenese v popoldanski ali celo večerni čas. Toda zgodnje vstajanje ni nujno le nadlega - posamezniku lahko prinese pomemben zasebni čas in mu pomaga izboljšati produktivnost skozi celoten dan. Preberite več >>

Kaj morate storiti, da boste postali boljši podjetnik?

Kaj morate storiti, da boste postali boljši podjetnik?

Prav vsak podjetnik sanja o uspehu. Ta je dosegljiv, a ob njegovem doseganju je treba ravnati premišljeno in vztrajno. V nadaljevanju si preberite nekaj napotkov, ki vam bodo dan na dan pomagali pri uresničevanju zastavljenih ciljev. Preberite več >>

Spremenite nekatere navade in postanite bolj produktivni

Spremenite nekatere navade in postanite bolj produktivni

Skorajda vsak poslovnež razmišlja o tem, kako bi izboljšal svojo produktivnost na delovnem mestu in tako pridobil več časa za naloge, ki ga veselijo ali prinesejo največji dobiček. Preberite si nekaj enostavnih nasvetov in postanite bolj učinkoviti pri svojem delu. Preberite več >>

Nasveti za učinkovite poslovne sestanke

Nasveti za učinkovite poslovne sestanke

Učinkoviti poslovni sestanki so ključnega pomena za spodbujanje produktivnosti, sodelovanja in doseganja organizacijskih ciljev. Vendar pa so lahko slabo načrtovani ali izvedeni sestanki neproduktivni in izgubljajo dragoceni čas vseh udeleženih. V tem članku bomo raziskali nekaj bistvenih nasvetov za zagotovitev, da bodo vaši poslovni sestanki učinkoviti, privlačni in bodo prinesli pozitivne rezultate. Preberite več >>

Nasveti izkušenega podjetnika za povečanje produktivnosti

Nasveti izkušenega podjetnika za povečanje produktivnosti

Nelson Wang, ustanovitelj spletne strani CEOLifestyle.io, poseduje ogromno znanja s področja povečevanja produktivnosti pri posameznikih. Pri spletnem portalu Quora so ga zato povprašali o nasvetih, ki jih lahko o tej tematiki deli z njihovimi bralci. Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje