Trženje s pomočjo vplivnežev – v grafih
Vplivni uporabniki lahko vaši blagovni znamki naredijo veliko reklame. (Vir slike: Unsplash)
Različne raziskave so pokazale, da je v letošnjem letu veliko podjetij v svoje trženjske strategije vključilo tudi vplivne uporabnike družabnih omrežij (vplivneže, angl. influencers); to področje se bo v prihajajočem letu zagotovo še širilo.
V nadaljevanju predstavljamo 5 diagramov, ki prikazujejo trenutno stanje trženja s pomočjo vplivnežev (angl. influencer marketing) v Združenih državah Amerike.
Večina tržnikov uporablja strategije trženja s pomočjo vplivnežev
Marketinško podjetje Chute je v raziskavi, ki je zajemala več kot 200 tržnikov, ugotovilo, da se jih 66 odstotkov med drugim zanaša tudi na strategije trženja s pomočjo vplivnežev. Njihov cilj je v 80 odstotkih doseči novo ciljno publiko, medtem ko jih 70 odstotkov te strategije uporablja tudi za doseganje nišne publike.
Monica Watson, predstavnica podjetja Chute, je ob tem povedala: »Vplivneži se pogosto držijo določenih ključnih industrij ali tematik, na primer starševstva ali potovanj, kar omogoča tržnikom, da prek njih dosežejo posameznike, ki jih prav tako zanimajo te nišne tematike. Na primer, opazili smo, da so luksuzne avtomobilske znamke izjemno priljubljene med ljudmi, ki se na Instagramu zanimajo za modo.«
Drugi motivi za sodelovanje med blagovnimi znamkami in vplivnimi uporabniki družabnih omrežij vključujejo tudi zmanjšanje učinka spremenljivih algoritmov na družabnih omrežjih in ustvarjanje začetnega zanimanja za nove izdelke.
Vir slike: Infogr.am
Druga raziskava, ki jo je na vzorcu 170 tržnikov opravilo podjetje Linqia, ki se ukvarja prav s tem področjem trženja, je ugotovila, da so sodelujoči tržniki za vsako kampanjo trženja s pomočjo vplivnežev v letošnjem letu porabili med 25 in 50 tisoč dolarji. Ta številka naj bi se v letu 2017 podvojila na zneske od 50 do 100 tisoč dolarjev, saj kar 48 odstotkov sodelujočih v raziskavi načrtuje povečanje proračuna za takšne kampanje.
Instagram je najboljša platforma za trženje s pomočjo vplivnežev
Rezultati raziskave podjetja Chute kažejo, da čeprav se vsaka blagovna znamka osredotoča na različne platforme, je najpogostejša platforma za trženje s pomočjo vplivnežev Instagram, ki mu sledijo Twitter, Facebook in YouTube.
Vir slike: Infogr.am
Priljubljenost Instagrama se po mnenju M. Watson skriva v dejstvu, da ima to družabno omrežje ogromno število uporabnikov, hkrati pa je bolj primerno za blagovne znamke kot na primer Snapchat, saj tržniki prek Instagramovih metrik lahko preverjajo donosnost svojih naložb.
M. Watson dodaja: »Na Snapchatu posamezniki pravzaprav ne morejo oblikovati svoje ciljne publike tako kot na drugih platformah. Tako je odkrivanje vplivnih uporabnikov izjemno težko, zaradi česar so vplivneži na Snapchatu pogosto uporabniki, ki se lahko pohvalijo z velikim številom sledilcev na drugih platformah, na primer Instagramu ali YouTubu.«
Večina tržnikov učinkovitosti trženja s pomočjo vplivnežev ne meri neposredno na podlagi prodaje
Več kot 70 odstotkov tržnikov uspešnost sodelovanja z vplivneži meri na podlagi angažiranosti (všečki in komentarji na Instagramu, število posnetkov zaslona na Snapchatu), dosega in števila ogledov. Neposredna prodaja tako po podatkih Chutove raziskave ni najpomembnejši kriterij.
Vir slike: Infogr.am
To seveda ne pomeni, da prodaja za tržnike ni pomembna. Vendar jo je po besedah M. Watson težko meriti, razen če stranka neposredno uporabi vplivneževo promocijsko kodo ali povezavo.
»Poleg tega veliko blagovnih znamk razume trženje s pomočjo vplivnežev kot del dolgoročne strategije,« še dodaja. »Če je vaša blagovna znamka luksuzna ali popotniška, so takšna partnerstva namenjena grajenju prepoznavnosti in priljubljenosti znamke.«
Tržniki preizkušajo različne kompenzacijske modele
Standard, kako naj bodo vplivneži plačani oziroma nagrajeni za oglaševanje blagovnih znamk, še ni uveljavljen. Rezultati raziskave podjetja Linqia so pokazali, da 57 odstotkov sodelujočih tržnikov vplivne uporabnike nagrajuje na podlagi števila objav ali posnetkov, več kot 40 odstotkov pa je že preizkusilo plačevanje na podlagi angažmaja sledilcev in števila klikov. Manj kot 40 odstotkov vplivneže nagrajuje z brezplačnimi izdelki ali storitvami.
Vir slike: Infogr.am
V podjetju Chute so v okviru raziskave intervjuvali tudi 123 vplivnih uporabnikov, od katerih jih 49 prejema finančno kompenzacijo, 47 odstotkov pa brezplačne izdelke ali storitve.
Kljub medijskemu pompu vlaganje v tehnologijo za trženje s pomočjo vplivnežev ni razširjeno
Čeprav je trženje s pomočjo vplivnežev trenutno zelo priljubljeno, leto 2016 za vlaganje v to področje ni bilo najboljše. Po dostopnih podatkih sta letos sredstva prejeli le dve podjetji s tega področja, in sicer TapInfluence in Influential.
Vir slike: Infogr.am
Trženje s pomočjo vplivnežev konec koncev temelji na odnosih, zaradi česar za delovanje takšnih strategij tržniki ne potrebujejo posebne tehnologije. Zato je to področje verjetno tudi manj zanimivo za vlagatelje tveganega kapitala.
Mia Dand, direktorica podjetja Lighthouse 3, meni, da je področje tehnologije za ta tip trženja trenutno »nestrukturirana zmešnjava«, v okviru katere je težko določiti resnični potencial povezanih tehnoloških rešitev. Zato vlagatelji tveganega kapitala na tem področju nimajo veliko priložnosti za investicije.
Vir: Digiday