Tu je vodič do uspešnega prodajnega lijaka
Izboljšan prodajni lijak pomeni boljšo prodajo (Vir slike: Bigstockphotos).
Vaš glavni cilj pri oblikovanju prodajnega lijaka mora biti sposobnost premikanja obiskovalca od ene do druge stopnje ter s tem nakup. Od prvega trenutka, ko nekdo sliši za vas in vaš posel pa vse do trenutka, ko opravi nakup, oseba prehaja v različne stopnje prodajnega lijaka. Ta pot se sicer lahko razlikuje od obiskovalca do obiskovalca.
Svoj prodajni lijak lahko postavite poljubno, na različne stopnje. V splošnem pa je prodajni lijak sestavljen iz štirih korakov: zavedanja, interesa, odločitve in akcije.
V fazi zavedanja se obiskovalec spozna z vašo obstoječo rešitvijo, izdelkom ali storitvijo. V tej fazi morda tudi prepozna svojo težavo, ki jo rešujete prav vi. To je faza, ko obišče vašo spletno stran prvič. Morda jo obišče na podlagi oglasa, organskega iskanja ali pa objave, ki jo je našel na družabnih omrežjih.
V fazi interesa oseba aktivno išče rešitev za svojo težavo in poti, kako bi dosegla svoj cilj. V spletnih iskalnikih, kot je Google, začne iskati rešitve. Na tem mestu ga lahko privabite na svojo spletno stran ali trgovino s kakovostno vsebino. To je tudi čas, ko izrazi interes za vašo storitev ali izdelek. Odloči se, da vam bo sledil na družabnih omrežjih in se prijavi na vaš newsletter.
Spoznajte koncept prodajnega lijaka na izobraževanju >>
Faza odločitve nastopi, ko se oseba odloči. Odloči se, da bo izkoristil prednosti, ki mu jo ponuja vaša rešitev. Da je v tej stopnji, se kaže tudi po tem, da podrobneje spremlja vašo ponudbo, na podlagi katere bo naredil zadnjo odločitev – in opravil nakup. To je stopnja, v kateri mu lahko ponudite webinarje, osebni klic, e-knjigo in podobno.
Ko se odloči opraviti posel z vami, preide v fazo akcije. Z vami podpiše pogodbo ali pa klikne na gumb, s katerim opravi nakup. To je trenutek, ko se denar iz njegove denarnice oziroma bančnega računa prenakaže na vaš račun. S tem sta obe strani dosegli svoj cilj.
Kako uporabiti vsebino za vsako stopnjo prodajnega lijaka?
Ena največjih napak, ki jih delajo marketingaši, je, da se svojih naporov z vidika vsebinskega marketinga ne uperijo v vse faze prodajnega lijaka. Če bi to storili, bi lahko opravili več nakupov ali pa sklenili več pogodb.
Pisanje bloga, s katerim spodbujate zavedanje in koristite vsaki fazi prodajnega lijaka, je dober vir, kako preusmeriti več prometa na vašo spletno stran. S tem poskrbite tudi za SEO in lažje iskanje na spletnih iskalnikih. Ena od možnosti je tudi uporaba družabnih omrežij, kjer lahko promovirate svoje vsebine. Na ta način boste lažje dosegli večji krog interesentov.
Zapomnite pa si, da pisanje bloga ni končni del tega lijaka. Zgolj pisanje bloga ne bo prineslo odločitve pri ljudeh. Zato morate oblikovati različne vrste vsebin in jih dostaviti pred ljudi.
Kakršnakoli oblika magneta za leade je orodje za vzbujanje interesa izdelka. Svojo email bazo lahko zgradite s ponujanjem posebne vsebine svojemu občinstvu, tudi tistim, ki so že zainteresirani za vaš produkt. Vse, kar lahko izobrazi in razreši njihove težave, vas vodi do dosega cilja. Vnesite t.i. klice k akciji, ki bodo bralce privabile k pregledu vaših izdelkov ali storitev.
Webinarje umestimo v fazo odločanja in akcije. Pravzaprav so bolj osredotočeni na fazo odločanja in prepričevanja ljudi, da naredijo naslednji korak, torej k nakupu izdelka. Ko se ljudje prijavijo na webinarje, so zelo zainteresirani za doseg zastavljenega cilja ali razreševanja določenega problema. To lahko poveča promet na vaši strani. Vaš cilj z webinarjem ni zgolj izobraževanje gledalca, temveč izgranja zaupanja in s tem prepričevanje, da se odloči za akcijo. Video vsebine lahko uporabimo v vseh fazah prodajnega lijaka. Prepričati morajo ljudi, da naredijo zadnji korak.
Kako umestiti družabna omrežja v prodajni lijak
Zavedanje in promet – prvi cilj za privabljanje spletnih obiskovalcev na stran in izgradnja občinstva je najbolj poceni pot. Vse prevečkrat pa se mala podjetja, ki imajo malo občinstvo ali email bazo, poslužujejo oglasov na Facebooku. Ko vmes pregledujejo rezultate, se njihovo občinstvo naveliča prevečkrat videnih oglasov. To ubije celoten postopek.
Vaš cilj mora biti generiranje prometa na spletno stran ali blog, in sicer na podlagi prepričevanja vse več ljudi, da delijo vašo vsebino in prek spodbuditve s pomočjo oglasov. Zapomnite si, od 97 do 99 odstotkov oseb ni pripravljenih opraviti nakup. Zato je pomembno, da jih prepričate, da se pridružijo vaši email bazi.
Povezanost na družabnih omrežjih je precej višja, kot jo lahko dosežemo prek elektronskih sporočil. Vsi vemo, kako zlahka postanejo video vsebine, objavljene na Facebooku, viralne. Ljudje jih z veseljem delijo in komentirajo. Zato priporočamo uporabo možnosti Facebook Live. Največja prednost, ki jo ponuja Facebook Live, je povezovanje z lastnim občinstvom v realnem času. Lahko vas slišijo in vidijo.
Ustvarite svoj prodajni lijak
Zdaj je čas, da ustvarite svoj prodajni lijak. Vaša prva naloga je, da zberete podatke in razumete svoje uporabnike. Najboljši način, kako boste dosegli to, je, da se z njimi pogovorite. Tako boste razumeli njihove potrebe in strahove. Obenem pa tudi, kako oziroma če sploh jim vaša ponudba izdelkov pomaga pri reševanju problemov. Z razumevanjem njihovih potreb boste lahko prilagodili svoj lijak in osredotočili na ključne in najbolj relevantne prodajne točke.
Najpomembnejša vprašanja, ki jih morate zastaviti svojim uporabnikom, so:
– Kateri so trenutni izzivi, s katerimi se spopadajo?
– Kateri so njihovi trenutni strahovi in frustracije? Kaj so njihovi cilji in prizadevanja?
– Kaj so do sedaj naredili za razrešitev svojih težav oziroma za dosego cilja? Kakšen je bil rezultat?
– Na podlagi teh podatkov lahko ustvarite vsebino za vsako fazo vašega prodajnega lijaka in jim pomagate do cilja.
Ustvarite t.i. nakupne persone (ang. buying personas). Iskreno, isti prodajni lijak ne morete uporabiti za vse stranke, saj imajo različne razloge za nakup vašega produkta, poleg tega lahko pričakujete različno uporabo in drugačne nakupne odločitve. Zato je priporočljivo, da ustvarite različne nakupne persone za vsak tip uporabnika in ustvarite različne prodajne lijake.
Osredotočite se na promet in strategije t.i. lead generation. Tu lahko uporabite tri različne poti, in sicer prek plačljivega ali brezplačnega prometa ali pa hladnega pristopa. Plačljiva različica je morda še najlažja pot, kako pripeljati promet na vašo stran. Plačate za oglas in vsakič, ko nekdo klikne nanj, ga boste preusmerili na vašo stran. Slabost plačljivega prometa pa je, da se bo v trenutku, ko boste prenehali plačevati zanj, promet zaustavil. Novih leadov ne boste več pridobili.
T.i. brezplačen promet ni povsem brezplačen. Vložiti morate denar za plačljiva orodja in delati nenehno na optimizaciji svoje strani na Googlu in prislužiti pozornost drugih. Orodja, s katerimi lahko dosežete brezplačen promet, so SEO, promet, ki ga ustvarite prek družabnih omrežij, promet prek drugih spletni strani, ki vnesejo elektronsko povezavo na vašo stran in direktni promet. Ljudje, ki poznajo vašo blagovno znamko in so vašo spletno stran že obiskali.
Hladen pristop pa je strategija, ki vključuje pošiljanje hladnih elektronskih sporočil ali pa klice podjetjem, ki morda potrebujejo vaš produkt ali storitev.
Strategija sodelovanja oziroma povezljivosti je izredno pomembna. Nenehno se morate s svojimi leadi povezovati, jih izobraževati in pomagati pri doseganju cilja. To lahko ustvarite prek bloga, video vsebin, podcastov, objav na družabnih omrežjih, webinarjev in vklopov v živo (Facebook Live).
Ko ustvarite prodajni lijak, se vaše ne delo konča. Tu se pravzaprav komaj začne. Nenehno morate pridobivati podatke, jih analizirati in izboljševati svoj prodajni lijak.