Tudi v Sloveniji imamo kripto milijonarje

Na letošnji lestvici najbogatejših Slovencev časnika Finance sta se pojavila tudi ustanovitelja borze za trgovanje s kriptovalutami Damijan Merlak in Nejc Kodrič.
Slovenski kripto milijonarji

Tudi v Sloveniji imamo kripto milijonarje. (Vir slike: Pixabay)

V zadnjem času je nakupovanje kriptovalut in trgovanje z njimi vedno bolj priljubljeno. Poleg tega doživlja pravi razcvet trg t. i. kampanj ICO oziroma prvih javnih ponudb žetonov (angl. initial coin offering). Na njem želijo začetni kapital zbrati mnoga mlada podjetja. Na to področje se je pogumno podalo že veliko število slovenskih podjetnikov in podjetij.

Do sredine oktobra je bilo po vsem svetu izpeljanih več kot 200 ICO-kampanj, ki so skupaj zbrale okoli 2,6 milijarde evrov. Dodajmo še podatek, da so v celotnem lanskem letu zagonska podjetja, ki se ukvarjajo s tehnologijo blockchain, zbrala le slabih sto milijonov evrov.

V časniku Finance oziroma reviji Manager so ob pripravljanju seznama najbogatejših 100 Slovencev naleteli tudi na področje kriptovalut in zbiranja kapitala z izdajanjem kriptožetonov. Vprašali so se, za kakšne zneske gre, kakšne so vrednosti podjetij s tega področja in kolikšna so premoženja njihovih ustanoviteljev oziroma lastnikov.

Razmišljaš o ICO kampanji? Pridruži se mentorskemu programu ICOrelator!

Kaj je prva ponudba kriptožetonov?

O prvih ponudbah kriptožetonov oziroma t. i. kampanjah ICO smo na našem portalu že pisali. Gre za obliko množičnega investiranja, v okviru katere zainteresirani vlagatelji kupijo kriptožetone, ki jih je oblikovalo podjetje oziroma projekt.

V večini primerov so žetoni opredeljeni kot plačilna sredstva, s katerimi bo mogoče v prihodnosti plačevati storitve izbranega podjetja oziroma projekta. S kriptožetoni lahko njihovi lastniki kasneje tudi trgujejo na borzah kriptožetonov oziroma kriptovalut, kot je slovenska Bitstamp. Tam žetoni nekaterih izdajateljev dosegajo izjemno visoke vrednosti. Zato njihovih lastnikov pravzaprav ne zanima, ali bo projekt, v katerega so investirali, dejansko kdaj zaživel.

Na ta način sredstva za svoj zagon zbirajo predvsem mlada podjetja, ki se ukvarjajo z razvojem storitev na podlagi tehnologije veriženja blokov oziroma blockchain. V primerjavi z zagonskim kapitalom, ki ga pridobivajo tradicionalna zagonska podjetja, so kampanje ICO veliko bolj obsežne. Najuspešnejši projekti zberejo tudi več deset ali celo več sto milijonov evrov.

V nasprotju z delnicami, ki so jim sicer kriptožetoni do neke mere podobni, pa pri njih ne gre za lastniški delež v podjetju. Da bi lahko ustrezno ovrednotili premoženje posameznih lastnikov oziroma upravljavcev takšnih podjetij, projektov oziroma platform, bi morali torej vedeti, kdo je dejansko njihov lastnik, ali je njihov poslovni model sploh primeren itd. Poleg tega pa takšno oceno otežujejo velika nihanja vrednosti kriptovalut in kriptožetonov.

V časniku Finance so kljub temu poskusili prikazati, za kakšne zneske gre, ko govorimo o slovenskih kripto podjetnikih in kripto podjetjih.

Slovenski kripto podjetniki

Prvo slovensko zagonsko podjetje, ki je izdalo žetone, je bilo podjetje Iconomi. V podjetju razvijajo platformo za upravljanje skladov, ki vlagajo v kriptovalute. Iconomi, ki sta ga ustanovila Jani Valjavec in Tim Mitja Žagar, je zbral skoraj devet milijonov evrov, kar je bil drugi največji znesek za takšne projekte v svetovnem merilu v letu 2016.

Iconomi

Ekipa podjetja Iconomi. (Vir slike: Iconomi).

V letošnjem letu je bilo uspešnih še več prvih javnih izdaj žetonov. Pospeševalnik oziroma platforma za podjetja, ki želijo oblikovati ICO-kampanjo, Cofound.it je zbral okoli 10 milijonov evrov, platforma za faktoring Hive 7,2 milijona evrov, platforma za najem glasbenikov Viberate pa devet milijonov evrov.

Manjše zneske sta zbrala kriptovaluta, ki povečuje likvidnost borz, Quantum Project (3,5 milijona evrov) in platforma za trgovanje z električno energijo SunContract (1,7 milijona evrov). Do konca leta se obeta še nekaj kampanj slovenskih projektov, med drugim platforma za investicije v športnike SportiFy, podjetje OriginTrail, ki bo skrbelo za nadzor dobavnih verig, in platforma za upravljanje osebnih podatkov DataFund.

Rast vrednosti kriptovalut

Že tako impresivne številke začetnega kapitala lahko hitro še dodatno narasejo. Kriptožetone podjetja namreč večinoma izdajajo v zameno za kriptovalute, med katerimi sta najbolj znana bitcoin in ether. Zbrani kapital tako shranjujejo večinoma v kriptovalutah, katerih vrednost pa v zadnjem času skokovito narašča. Po podatkih časnika Finance je bil bitcoin sredi oktobra vreden približno devetkrat več, ether pa celo 23-krat več kot pred letom dni.

Seveda podjetja oziroma projekti zbrana sredstva namenjajo tudi za razvoj in širitev svoje ponudbe, plače zaposlenih, oglaševanje, tekoče stroške in druge aktivnosti, povezane s poslovanjem. Vendar ob takšni rasti vrednosti kriptovalut tudi njihovo premoženje hitro narašča.

Podjetje Iconomi, ki je s prvo javno ponudbo zbralo, kot rečeno, približno devet milijonov evrov, je v finančnem poročilu za tretje četrtletje letošnjega leta zabeležilo osnovni kapital v višini 102 milijonov evrov. Ob tem je soustanovitelj podjetja Jani Valjavec za časnik Finance povedal, da lahko s sredstvi, ki jih hranijo v uradnih valutah (kot je evro), in ob trenutnih stroških preživijo pet let, skupaj premoženjem, zbranim v kriptovalutah, pa okoli 40 let.

Seveda je ob tem treba opozoriti, da so vrednosti kriptovalut zelo nepredvidljive. Ekosistem kriptovalut in kriptožetonov tudi po mnenju strokovnjakov ni nujno tako stabilen, kot se zdi trenutno. Zato je možen nenaden globok padec vrednosti kriptovalut in kriptožetonov, česar se mora zavedati vsak, ki se želi podati v kripto svet.

Žetoni v lasti ustanoviteljev

Pomembno je tudi dejstvo, da podjetja ob izdaji žetonov javnosti ne omogočijo nakupa vseh žetonov. Določen del jih namreč obdržijo zase: Iconomi je vlagateljem ponudil 85 odstotkov žetonov, Hive 75 odstotkov, Viberate 60 odstotkov, Cofound.it pa le 25 odstotkov.

Preostali žetoni so večinoma namenjeni ustanoviteljem, članom ekipe, svetovalcem itd. Nekaj jih prihranijo tudi za morebitne prihodnje večje vlagatelje ali nove člane in za različne nagrade. Do prihranjenih žetonov oziroma sredstev ustanovitelji in člani ekip večinoma dostopajo postopoma, v različnih časovnih obdobjih.

Podatki o tem, kolikšen delež oziroma kolikšno število žetonov dobijo posamezniki v podjetjih, niso javno dostopni. V časniku Finance so se zato obrnili neposredno na ustanovitelje podjetij, konkretnih odgovorov pa so dobili le peščico.

Jure Soklič iz podjetja Hive ima po lastnih besedah v lasti štiri odstotke (20 milijonov) vseh žetonov, do njih pa bo v celoti lahko dostopal po približno treh letih. Žagar in Valjavec iz Iconomija imata vsak po 2,5 milijona žetonov, torej po 2,5 odstotka vseh izdanih žetonov. Teoretično bi lahko torej njihovo premoženje ocenili kot zmnožek med številom žetonov in njihovo ceno na trgu. Po poročanju Financ bi bilo tako premoženje ustanoviteljev Iconomija vredno 2,7 milijona evrov, Sokličevo pa 400 tisoč evrov.

Hive Soklič, Uršič

Jure Soklič (levo) in Domen Uršič iz podjetja Hive. (Vir slike: Mladi podjetnik)

Vendar so v časniku zapisali tudi, da takšne ocene ne pomenijo veliko. Vrednosti žetonov izjemno nihajo, poleg tega pa bi ustanovitelji težko prodali večjo količino žetonov naenkrat. Menjava v bolj likvidne kriptovalute pri večjih vsotah namreč ni enostavna, saj je trg žetonov precej plitev. To pomeni, da bi ob morebitni prodaji večjega števila žetonov njihova cena hitro močno upadla.

Uspešnost zagonskih podjetij

V navdušenju nad kriptovalutami in vsem, kar je povezano z njimi, nekateri vlagatelji pozabljajo na pomembno dejstvo. Vrednost njihovih naložb je dolgoročno namreč odvisna od uspešnosti storitev, ki jih razvijajo zagonska podjetja, opozarjajo v časniku Finance. Raziskave kažejo, da kar 90 odstotkov mladih tehnoloških podjetij propade. Podobne rezultate lahko pričakujemo tudi na področju veriženja blokov.

Uspešnosti slovenskih kripto podjetij pravzaprav še ne moremo meriti, saj je najstarejše, Iconomi, staro šele eno leto. V prvih treh četrtletjih letošnjega leta so v tem podjetju ustvarili približno 250 tisoč evrov prihodkov. Iz finančnega poročila podjetja Cofound.it je razvidno, da so ustvarili okoli 1,9 milijona evrov prihodkov.

Druga slovenska podjetja s tega področja finančnih poročil še niso začela objavljati, saj so se njihove kampanje končale šele pred kratkim.

Blockchain Roadshow po Sloveniji z dvodnevnim zaključkom v Ljubljani:
obiskali bomo Trbovlje, Novo Gorico in Maribor >>
dvodnevni dogodek v Ljubljani >>

Kaj pa nakupovanje kriptovalut in trgovanje z njimi?

V Sloveniji vlaga veliko zanimanja tudi za vlaganje v kriptovalute in trgovanje z njimi. Premoženja posameznikov zaradi anonimne narave kriptovalut skoraj ni mogoče preveriti, so zapisali v Financah.

Vendar je po njihovih informacijah v Sloveniji nekaj premožnih posameznikov, ki so z vlaganjem v kriptovalute postali milijonarji. Pri tem navajajo anonimni vir, ki pravi, da ima neki Slovenec v lasti za 7.500 bitcoinov sredstev. Njegovo premoženje bi, upoštevajoč tržno vrednost te kriptovalute, ki je že presegla šest tisoč evrov, znašalo 45 milijonov evrov. To bi zadoščalo za uvrstitev na lestvico najbogatejših Slovencev.

Nekateri slovenski vlagatelji naj bi veliko zaslužili tudi z zgodnjimi nakupi kriptovalute ether. Poleg tistih, ki kriptovalute kupujejo, pa se nekateri ukvarjajo tudi z rudarjenjem kriptovalut. Gre za računalniško reševanje zapletenih algoritmov, ki zapečatijo transakcije med uporabniki. Rudarji so za svoje delo nagrajeni z novimi kovanci.

Menda imajo nekateri posamezniki v Sloveniji v lasti oziroma uporabi tudi do tisoč računalnikov, ki rudarijo zanje in za njihove stranke. Seveda pa se ne morejo kosati z največjimi »rudniki« v Aziji, kjer so tudi stroški porabe električne energije nižji.

Vir: Finance

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>


Je TAIA prevajalska rešitev za 21. stoletje?

Je TAIA prevajalska rešitev za 21. stoletje?

Konec oktobra je skupina prevajalskih strokovnjakov, uspešnih podjetnikov in blockchain svetovalcev predstavila prevajalsko platformo TAIA. Z uporabo umetne inteligence bo trajanje prevajanja prepolovljeno. Preberite več >>

Slovenija kot aktivna članica European Blockchain HUB

Slovenija kot aktivna članica European Blockchain HUB

Z organizacijo konzorcija European Blockchain HUB je Slovenija naznanila vodilno vlogo pri globalnem povezovanju vlad, stroke, podjetij, tehnologij, poslovnih eko-sistemov, raziskovalcev in ustvarjalcev na področju blockchain tehnologije. Preberite več >>

Bitnik – od bitcoin bankomatov do lokalne menjave kriptovalut

Bitnik – od bitcoin bankomatov do lokalne menjave kriptovalut

Podjetje Bitnik že od leta 2014 deluje na področju kriptovalut in tehnologije veriženja blokov. Njihova osnovna dejavnost je povezana z menjavo in nakupovanjem kriptovalut, obenem pa želijo širši javnosti čim bolje predstaviti svet kriptovalut in povezanih tehnologij. Preberite več >>

0xcert prepričal vlagatelje širom sveta

0xcert prepričal vlagatelje širom sveta

Slovensko podjetje Oxcert, ki je razvilo prvi protokol za upravljanje nedenarnih sredstev na blockchainu, je s prodajo kriptožetonov zbralo 10 milijonov dolarjev. Preberite več >>

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Z uporabo platforme SunContract lahko uporabniki dostopajo do električne energije po nižji ceni. Gre za produkt slovenskega znanja, ki temelji na blockchain tehnologiji. Preberite več >>

S predavanjem Nika Slavniča se je zaključil prvi program ICOrelator

S predavanjem Nika Slavniča se je zaključil prvi program ICOrelator

V sredo, 20. junija 2018, se je s predavanjem Nika Slavniča zaključil večmesečni brezplačni mentorski program ICOrelator v organizaciji Tehnološkega parka Ljubljana, IRP (Tovarna podjemov) in Zavoda mladi podjetnik, z vsebinsko podporo Blockchain Think Tanka, Bitcoin društva Slovenije in podjetja Bitnik. Rezultati programa so vzpodbudni, odzivi udeležencev, tako mentorjev kot podjetniških ekip, pa pozitivni. Preberite več >>

Bo Slovenija ostala privlačno okolje za blockchain projekte?

Bo Slovenija ostala privlačno okolje za blockchain projekte?

Vlada Republike Slovenije je konec maja sprejela Akcijski načrt glede blockchain tehnologije. "Med državami EU že poteka tekma, katera bo svoje okolje naredila najbolj privlačno za blockchain projekte," pojasnjuje slovenski strokovnjak za blockchain tehnologijo, dr. Peter Merc. Preberite več >>

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Po podatkih Coindeska je bilo v prvih treh mesecih letošnjega leta s primarnimi izdajami kripto žetonov (ICO) zbranih za 6,3 mrd USD sredstev. Ta znesek presega vsoto vseh zbranih sredstev v letu 2017. Samo v januarju so slovenski ICO projekti (CargoX, X8Currency, InsurePal, Origin Trail in ostali) zbrali za več kot 50 mio EUR sredstev. Ponudba na kripto trgu v obliki ICO projektov torej obstaja, prav tako obstaja povpraševanje (investitorji). Površen opazovalec ICO industrije bi lahko na osnovi prej navedenih dejstev hitro sklepal, da je svoj ICO vedno lažje izpeljati. Ali je res tako? Preberite več >>

Slovenski kriptosvet kmalu na velikem platnu

Slovenski kriptosvet kmalu na velikem platnu

Pestro dogajanje v povezavi s kriptovalutami in blockchain tehnologijo v Sloveniji bo kmalu predstavljeno z dokumentarnim filmom v angleškem jeziku Crypto Nation Slovenia. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

07.12.2018 od 9:00 do 12:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

13.12.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Vse za podjetje