Tudi v Sloveniji imamo kripto milijonarje

Na letošnji lestvici najbogatejših Slovencev časnika Finance sta se pojavila tudi ustanovitelja borze za trgovanje s kriptovalutami Damijan Merlak in Nejc Kodrič.
Slovenski kripto milijonarji

Tudi v Sloveniji imamo kripto milijonarje. (Vir slike: Pixabay)

V zadnjem času je nakupovanje kriptovalut in trgovanje z njimi vedno bolj priljubljeno. Poleg tega doživlja pravi razcvet trg t. i. kampanj ICO oziroma prvih javnih ponudb žetonov (angl. initial coin offering). Na njem želijo začetni kapital zbrati mnoga mlada podjetja. Na to področje se je pogumno podalo že veliko število slovenskih podjetnikov in podjetij.

Do sredine oktobra je bilo po vsem svetu izpeljanih več kot 200 ICO-kampanj, ki so skupaj zbrale okoli 2,6 milijarde evrov. Dodajmo še podatek, da so v celotnem lanskem letu zagonska podjetja, ki se ukvarjajo s tehnologijo blockchain, zbrala le slabih sto milijonov evrov.

V časniku Finance oziroma reviji Manager so ob pripravljanju seznama najbogatejših 100 Slovencev naleteli tudi na področje kriptovalut in zbiranja kapitala z izdajanjem kriptožetonov. Vprašali so se, za kakšne zneske gre, kakšne so vrednosti podjetij s tega področja in kolikšna so premoženja njihovih ustanoviteljev oziroma lastnikov.

Razmišljaš o ICO kampanji? Pridruži se mentorskemu programu ICOrelator!

Kaj je prva ponudba kriptožetonov?

O prvih ponudbah kriptožetonov oziroma t. i. kampanjah ICO smo na našem portalu že pisali. Gre za obliko množičnega investiranja, v okviru katere zainteresirani vlagatelji kupijo kriptožetone, ki jih je oblikovalo podjetje oziroma projekt.

V večini primerov so žetoni opredeljeni kot plačilna sredstva, s katerimi bo mogoče v prihodnosti plačevati storitve izbranega podjetja oziroma projekta. S kriptožetoni lahko njihovi lastniki kasneje tudi trgujejo na borzah kriptožetonov oziroma kriptovalut, kot je slovenska Bitstamp. Tam žetoni nekaterih izdajateljev dosegajo izjemno visoke vrednosti. Zato njihovih lastnikov pravzaprav ne zanima, ali bo projekt, v katerega so investirali, dejansko kdaj zaživel.

Na ta način sredstva za svoj zagon zbirajo predvsem mlada podjetja, ki se ukvarjajo z razvojem storitev na podlagi tehnologije veriženja blokov oziroma blockchain. V primerjavi z zagonskim kapitalom, ki ga pridobivajo tradicionalna zagonska podjetja, so kampanje ICO veliko bolj obsežne. Najuspešnejši projekti zberejo tudi več deset ali celo več sto milijonov evrov.

V nasprotju z delnicami, ki so jim sicer kriptožetoni do neke mere podobni, pa pri njih ne gre za lastniški delež v podjetju. Da bi lahko ustrezno ovrednotili premoženje posameznih lastnikov oziroma upravljavcev takšnih podjetij, projektov oziroma platform, bi morali torej vedeti, kdo je dejansko njihov lastnik, ali je njihov poslovni model sploh primeren itd. Poleg tega pa takšno oceno otežujejo velika nihanja vrednosti kriptovalut in kriptožetonov.

V časniku Finance so kljub temu poskusili prikazati, za kakšne zneske gre, ko govorimo o slovenskih kripto podjetnikih in kripto podjetjih.

Slovenski kripto podjetniki

Prvo slovensko zagonsko podjetje, ki je izdalo žetone, je bilo podjetje Iconomi. V podjetju razvijajo platformo za upravljanje skladov, ki vlagajo v kriptovalute. Iconomi, ki sta ga ustanovila Jani Valjavec in Tim Mitja Žagar, je zbral skoraj devet milijonov evrov, kar je bil drugi največji znesek za takšne projekte v svetovnem merilu v letu 2016.

Iconomi

Ekipa podjetja Iconomi. (Vir slike: Iconomi).

V letošnjem letu je bilo uspešnih še več prvih javnih izdaj žetonov. Pospeševalnik oziroma platforma za podjetja, ki želijo oblikovati ICO-kampanjo, Cofound.it je zbral okoli 10 milijonov evrov, platforma za faktoring Hive 7,2 milijona evrov, platforma za najem glasbenikov Viberate pa devet milijonov evrov.

Manjše zneske sta zbrala kriptovaluta, ki povečuje likvidnost borz, Quantum Project (3,5 milijona evrov) in platforma za trgovanje z električno energijo SunContract (1,7 milijona evrov). Do konca leta se obeta še nekaj kampanj slovenskih projektov, med drugim platforma za investicije v športnike SportiFy, podjetje OriginTrail, ki bo skrbelo za nadzor dobavnih verig, in platforma za upravljanje osebnih podatkov DataFund.

Rast vrednosti kriptovalut

Že tako impresivne številke začetnega kapitala lahko hitro še dodatno narasejo. Kriptožetone podjetja namreč večinoma izdajajo v zameno za kriptovalute, med katerimi sta najbolj znana bitcoin in ether. Zbrani kapital tako shranjujejo večinoma v kriptovalutah, katerih vrednost pa v zadnjem času skokovito narašča. Po podatkih časnika Finance je bil bitcoin sredi oktobra vreden približno devetkrat več, ether pa celo 23-krat več kot pred letom dni.

Seveda podjetja oziroma projekti zbrana sredstva namenjajo tudi za razvoj in širitev svoje ponudbe, plače zaposlenih, oglaševanje, tekoče stroške in druge aktivnosti, povezane s poslovanjem. Vendar ob takšni rasti vrednosti kriptovalut tudi njihovo premoženje hitro narašča.

Podjetje Iconomi, ki je s prvo javno ponudbo zbralo, kot rečeno, približno devet milijonov evrov, je v finančnem poročilu za tretje četrtletje letošnjega leta zabeležilo osnovni kapital v višini 102 milijonov evrov. Ob tem je soustanovitelj podjetja Jani Valjavec za časnik Finance povedal, da lahko s sredstvi, ki jih hranijo v uradnih valutah (kot je evro), in ob trenutnih stroških preživijo pet let, skupaj premoženjem, zbranim v kriptovalutah, pa okoli 40 let.

Seveda je ob tem treba opozoriti, da so vrednosti kriptovalut zelo nepredvidljive. Ekosistem kriptovalut in kriptožetonov tudi po mnenju strokovnjakov ni nujno tako stabilen, kot se zdi trenutno. Zato je možen nenaden globok padec vrednosti kriptovalut in kriptožetonov, česar se mora zavedati vsak, ki se želi podati v kripto svet.

Žetoni v lasti ustanoviteljev

Pomembno je tudi dejstvo, da podjetja ob izdaji žetonov javnosti ne omogočijo nakupa vseh žetonov. Določen del jih namreč obdržijo zase: Iconomi je vlagateljem ponudil 85 odstotkov žetonov, Hive 75 odstotkov, Viberate 60 odstotkov, Cofound.it pa le 25 odstotkov.

Preostali žetoni so večinoma namenjeni ustanoviteljem, članom ekipe, svetovalcem itd. Nekaj jih prihranijo tudi za morebitne prihodnje večje vlagatelje ali nove člane in za različne nagrade. Do prihranjenih žetonov oziroma sredstev ustanovitelji in člani ekip večinoma dostopajo postopoma, v različnih časovnih obdobjih.

Podatki o tem, kolikšen delež oziroma kolikšno število žetonov dobijo posamezniki v podjetjih, niso javno dostopni. V časniku Finance so se zato obrnili neposredno na ustanovitelje podjetij, konkretnih odgovorov pa so dobili le peščico.

Jure Soklič iz podjetja Hive ima po lastnih besedah v lasti štiri odstotke (20 milijonov) vseh žetonov, do njih pa bo v celoti lahko dostopal po približno treh letih. Žagar in Valjavec iz Iconomija imata vsak po 2,5 milijona žetonov, torej po 2,5 odstotka vseh izdanih žetonov. Teoretično bi lahko torej njihovo premoženje ocenili kot zmnožek med številom žetonov in njihovo ceno na trgu. Po poročanju Financ bi bilo tako premoženje ustanoviteljev Iconomija vredno 2,7 milijona evrov, Sokličevo pa 400 tisoč evrov.

Hive Soklič, Uršič

Jure Soklič (levo) in Domen Uršič iz podjetja Hive. (Vir slike: Mladi podjetnik)

Vendar so v časniku zapisali tudi, da takšne ocene ne pomenijo veliko. Vrednosti žetonov izjemno nihajo, poleg tega pa bi ustanovitelji težko prodali večjo količino žetonov naenkrat. Menjava v bolj likvidne kriptovalute pri večjih vsotah namreč ni enostavna, saj je trg žetonov precej plitev. To pomeni, da bi ob morebitni prodaji večjega števila žetonov njihova cena hitro močno upadla.

Uspešnost zagonskih podjetij

V navdušenju nad kriptovalutami in vsem, kar je povezano z njimi, nekateri vlagatelji pozabljajo na pomembno dejstvo. Vrednost njihovih naložb je dolgoročno namreč odvisna od uspešnosti storitev, ki jih razvijajo zagonska podjetja, opozarjajo v časniku Finance. Raziskave kažejo, da kar 90 odstotkov mladih tehnoloških podjetij propade. Podobne rezultate lahko pričakujemo tudi na področju veriženja blokov.

Uspešnosti slovenskih kripto podjetij pravzaprav še ne moremo meriti, saj je najstarejše, Iconomi, staro šele eno leto. V prvih treh četrtletjih letošnjega leta so v tem podjetju ustvarili približno 250 tisoč evrov prihodkov. Iz finančnega poročila podjetja Cofound.it je razvidno, da so ustvarili okoli 1,9 milijona evrov prihodkov.

Druga slovenska podjetja s tega področja finančnih poročil še niso začela objavljati, saj so se njihove kampanje končale šele pred kratkim.

Blockchain Roadshow po Sloveniji z dvodnevnim zaključkom v Ljubljani:
obiskali bomo Trbovlje, Novo Gorico in Maribor >>
dvodnevni dogodek v Ljubljani >>

Kaj pa nakupovanje kriptovalut in trgovanje z njimi?

V Sloveniji vlaga veliko zanimanja tudi za vlaganje v kriptovalute in trgovanje z njimi. Premoženja posameznikov zaradi anonimne narave kriptovalut skoraj ni mogoče preveriti, so zapisali v Financah.

Vendar je po njihovih informacijah v Sloveniji nekaj premožnih posameznikov, ki so z vlaganjem v kriptovalute postali milijonarji. Pri tem navajajo anonimni vir, ki pravi, da ima neki Slovenec v lasti za 7.500 bitcoinov sredstev. Njegovo premoženje bi, upoštevajoč tržno vrednost te kriptovalute, ki je že presegla šest tisoč evrov, znašalo 45 milijonov evrov. To bi zadoščalo za uvrstitev na lestvico najbogatejših Slovencev.

Nekateri slovenski vlagatelji naj bi veliko zaslužili tudi z zgodnjimi nakupi kriptovalute ether. Poleg tistih, ki kriptovalute kupujejo, pa se nekateri ukvarjajo tudi z rudarjenjem kriptovalut. Gre za računalniško reševanje zapletenih algoritmov, ki zapečatijo transakcije med uporabniki. Rudarji so za svoje delo nagrajeni z novimi kovanci.

Menda imajo nekateri posamezniki v Sloveniji v lasti oziroma uporabi tudi do tisoč računalnikov, ki rudarijo zanje in za njihove stranke. Seveda pa se ne morejo kosati z največjimi »rudniki« v Aziji, kjer so tudi stroški porabe električne energije nižji.

Vir: Finance

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Slovenski kriptosvet kmalu na velikem platnu

Slovenski kriptosvet kmalu na velikem platnu

Pestro dogajanje v povezavi s kriptovalutami in blockchain tehnologijo v Sloveniji bo kmalu predstavljeno z dokumentarnim filmom v angleškem jeziku Crypto Nation Slovenia. Preberite več >>

10 podjetniških ekip bo razvijalo projekte z vrhunskimi blockchain strokovnjaki

10 podjetniških ekip bo razvijalo projekte z vrhunskimi blockchain strokovnjaki

Mentorski program ICOrelator desetim izbranim ekipam omogoča, da dobijo vse potrebne informacije za zagon ICO kampanje.   Preberite več >>

Vzporedne volitve v Državni zbor tudi na blockchainu

Vzporedne volitve v Državni zbor tudi na blockchainu

Slovensko start-up podjetje Principle pripravlja prve slovenske vzporedne e-volitve v Državni zbor. Te se bodo v celoti odvijale na tehnologiji veriženja podatkovnih blokov - blockchainu med 28. majem in 1. junijem 2018. Preberite več >>

0xcert nad ponarejene listine z blockchain tehnologijo

0xcert nad ponarejene listine z blockchain tehnologijo

Slovensko visokotehnološko podjetje 0xcert d.o.o. je uspešno razvilo prvi protokol za upravljanje nedenarnih sredstev na blockchainu. Na ta način bi lahko rešilo problem ponarejenih diplomskih listin. Preberite več >>

Kako zagnati uspešno ICO kampanjo?

Kako zagnati uspešno ICO kampanjo?

Prva javna ponudba kriptožetonov oziroma ICO kampanja je priljubljen način za zbiranje sredstev. Žal vedno več projektov oziroma podjetij ne doseže zastavljenih ciljev. Kako lahko zagotovite, da bo vaša kampanja uspešna? Pogovarjali smo se z Vanjo Čas in dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Prve javne ponudbe kriptožetonov oziroma ICO kampanje omogočajo posameznikom, da podprejo zanimive projekte, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov. Na žalost pa je med obilico ICO projektov tudi veliko lažnih. Kako prepoznati kvaliteten projekt in kako se izogniti goljufom? Preberite več >>

Kolumna: Prihajajo ICO zombiji!

Kolumna: Prihajajo ICO zombiji!

Vedno več startupov zbira sredstva v okviru t .i. javnih ponudb kriptožetonov (ICO). Predvsem zato, ker je (vsaj do sedaj) bila uspešnost tovrstnega zbiranja kapitala vseeno višja, kot pa preko poslovnih angelov in skladov tveganega kapitala (ki so malce bolj izbirčni). Preberite več >>

Razmišljaš o ICO kampanji? Pridruži se mentorskemu programu ICOrelator!

Razmišljaš o ICO kampanji? Pridruži se mentorskemu programu ICOrelator!

Imaš poslovno idejo, ki bazira na tehnologiji blockchain? Te zanima, kako pripraviti odlično ICO kampanjo? Pripravljamo brezplačen mentorski program ICOrelator, ki bo s predavanji in individualnimi mentorstvi pomagal pri začetnih ovirah ICO kampanje. Prijava je brezplačna in nezavezujoča, zato beri dalje! Preberite več >>

Vstopate v svet kriptovalut? Poskrbite za varnost!

Vstopate v svet kriptovalut? Poskrbite za varnost!

Svet kriptovalut radi označimo za divji zahod. Odsotnost regulative, na eni strani veliki zaslužki in na drugi velike izgube. Gre za industrijo, ki je zrasla v svetu programerjev in tehnično podkovanih posameznikov. Preberite več >>

Video: Spoznajte Blockchain v dveh minutah

Video: Spoznajte Blockchain v dveh minutah

V javnosti se vedno več govori o tehnologiji veriženja blokov oziroma blockchain. Ali veste, za kaj sploh gre? Oglejte si kratek video. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje