
S predvajanjem filma naj bi Netflix povzročil zmedo med potrošniki in oškodoval ugled znamke. (Vir slike: Pixabay)
Uspešnica Black Mirror: Bandersnatch, ki jo je najlaže opisati kot film ali epizodo serije z različnimi začetki, vmesnimi deli in konci, je decembra 2018 navdušila gledalce. Predstavlja začetke interaktivne televizije, ki daje možnost aktivnega sodelovanja in vplivanja na potek in konec epizode. Po mnenju Netflixa gre za naslednji logični korak v svetu televizije in spreminja način, na katerega smo televizijo gledali do sedaj.
Pri založbi Chooseco, ki je imetnik blagovne znamke »Choose Your Own Adventure«, s katero je poimenovana njihova serija interaktivnih knjig za mlade, so prepričani, da je Netflix pri pripravi in predvajanju svojega filma brez dovoljenja kopiral njihovo originalno zamisel.
Mednarodno poznana in priljubljena znamka ščiti predvsem serijo istoimenskih interaktivnih knjig za mlade. Te so bile javnosti predstavljene v osemdesetih letih prejšnjega stoletja in bralcu omogočajo vplivanje na potek in razplet zgodbe. Založba, specializirana za otroške knjige, je zato proti Netflixu na sodišče vložila tožbo, s katero terja odškodnino v višini 25 milijonov ameriških dolarjev.
Neupravičena uporaba znamke
Pri založbi trdijo, da je Netflix v svojem filmu neupravičeno poimensko uporabil njihovo registrirano znamko, s čimer je pri gledalcih namenoma vzpostavil povezavo z njihovo knjižno serijo. Slednje se je odrazilo v povzročitvi zmede med potrošniki, na kar kažejo tudi odzivi gledalcev. O morebitni povezavi med knjigami in filmom je bilo namreč veliko govora in ugibanj tudi po socialnih omrežjih.
Chooseco v tožbi poudarja, da za uporabo znamke »Choose Your Own Adventure«, ki je registrirana predvsem v razredih, ki zajemajo knjige in filme, Netflixu niso dali nikakršnega dovoljenja. Ta je po navedbah založbe sicer že leta 2016 poskušal pridobiti licenco za uporabo imena njihovih uspešnic. Po dolgih pogajanjih dogovora stranki nista uspeli doseči. To pomeni, da pravice do uporabe znamke Netflix ni pridobil.

Prizor iz Black Mirror: Bandersnatch (Vir slike: Polygon.com)
Oškodovanje ugleda knjižnih uspešnic
Znamka Choose Your Adventures se je z leti razširila tudi na druge produkte in storitve. Pa vendar pri Choosecu vsako leto še vedno natisnejo in prodajo več tisoč knjig iz serije. Poleg mladega občinstva so trenutno njihova ciljna skupina tudi odrasli bralci. Gre predvsem za osebe, ki znamko spremljajo že od mladih let. Nato pa se odločajo knjige kupiti svojim otrokom.
Glede na to, da so njihove knjige v prvi vrsti pisane za otroke, se založbi zdi problematična predvsem tematika, ki jo je ubral film. Ta namreč vsebuje vrsto prizorov nasilja, zlorabe drog in umorov. Poleg neupravičene uporabe njihove registrirane znamke naj bi Netflix torej oškodoval tudi ugled znamke, kar je založbi po njihovih navedbah povzročilo precejšno škodo.
Netflix je po mnenju Chooseca brez dvoma dosegel neupravičeno korist na račun povezave filma z ikonično znamko Choose Your Adventures. Pri založbi menijo, da je bilo ime znamke uporabljeno z namenom okoriščenja z ugledom znamke. In sicer na račun nostalgije s strani odraslih, ki so brali knjige kot otroci.
Predstavniki Netflixa se na obtožbe zaenkrat še niso želeli odzvati.
Viri: Polygon