Uspešnica Netflixa sprožilec 28 milijonske tožbe

Netflix je pred kratkim svojim gledalcem predstavil novo video doživetje, film Black Mirror: Bandersnatch. Ta predstavlja novo generacijo gledanja televizije in nudi povsem drugačen način doživljanja video vsebin. S precej manj navdušenja so uspešnico sprejeli pri ameriški založbi Chooseco, kjer so proti Netflixu zaradi domnevne kršitve njihove blagovne znamke že vložili tožbo.
netflix tožba

S predvajanjem filma naj bi Netflix povzročil zmedo med potrošniki in oškodoval ugled znamke. (Vir slike: Pixabay)

Uspešnica Black Mirror: Bandersnatch, ki jo je najlaže opisati kot film ali epizodo serije z različnimi začetki, vmesnimi deli in konci, je decembra 2018 navdušila gledalce. Predstavlja začetke interaktivne televizije, ki daje možnost aktivnega sodelovanja in vplivanja na potek in konec epizode. Po mnenju Netflixa gre za naslednji logični korak v svetu televizije in spreminja način, na katerega smo televizijo gledali do sedaj.

Pri založbi Chooseco, ki je imetnik blagovne znamke »Choose Your Own Adventure«, s katero je poimenovana njihova serija interaktivnih knjig za mlade, so prepričani, da je Netflix pri pripravi in predvajanju svojega filma brez dovoljenja kopiral njihovo originalno zamisel.

Mednarodno poznana in priljubljena znamka ščiti predvsem serijo istoimenskih interaktivnih knjig za mlade. Te so bile javnosti predstavljene v osemdesetih letih prejšnjega stoletja in bralcu omogočajo vplivanje na potek in razplet zgodbe. Založba, specializirana za otroške knjige, je zato proti Netflixu na sodišče vložila tožbo, s katero terja odškodnino v višini 25 milijonov ameriških dolarjev.

Neupravičena uporaba znamke

Pri založbi trdijo, da je Netflix v svojem filmu neupravičeno poimensko uporabil njihovo registrirano znamko, s čimer je pri gledalcih namenoma vzpostavil povezavo z njihovo knjižno serijo. Slednje se je odrazilo v povzročitvi zmede med potrošniki, na kar kažejo tudi odzivi gledalcev. O morebitni povezavi med knjigami in filmom je bilo namreč veliko govora in ugibanj tudi po socialnih omrežjih.

Chooseco v tožbi poudarja, da za uporabo znamke »Choose Your Own Adventure«, ki je registrirana predvsem v razredih, ki zajemajo knjige in filme, Netflixu niso dali nikakršnega dovoljenja. Ta je po navedbah založbe sicer že leta 2016 poskušal pridobiti licenco za uporabo imena njihovih uspešnic. Po dolgih pogajanjih dogovora stranki nista uspeli doseči. To pomeni, da pravice do uporabe znamke Netflix ni pridobil.

Prizor iz Black Mirror: Bandersnatch (Vir slike: Polygon.com)

Oškodovanje ugleda knjižnih uspešnic

Znamka Choose Your Adventures se je z leti razširila tudi na druge produkte in storitve. Pa vendar pri Choosecu vsako leto še vedno natisnejo in prodajo več tisoč knjig iz serije. Poleg mladega občinstva so trenutno njihova ciljna skupina tudi odrasli bralci. Gre predvsem za osebe, ki znamko spremljajo že od mladih let. Nato pa se odločajo knjige kupiti svojim otrokom.

Glede na to, da so njihove knjige v prvi vrsti pisane za otroke, se založbi zdi problematična predvsem tematika, ki jo je ubral film. Ta namreč vsebuje vrsto prizorov nasilja, zlorabe drog in umorov. Poleg neupravičene uporabe njihove registrirane znamke naj bi Netflix torej oškodoval tudi ugled znamke, kar je založbi po njihovih navedbah povzročilo precejšno škodo.

Netflix je po mnenju Chooseca brez dvoma dosegel neupravičeno korist na račun povezave filma z ikonično znamko Choose Your Adventures. Pri založbi menijo, da je bilo ime znamke uporabljeno z namenom okoriščenja z ugledom znamke. In sicer na račun nostalgije s strani odraslih, ki so brali knjige kot otroci.

Predstavniki Netflixa se na obtožbe zaenkrat še niso želeli odzvati.

Viri: Polygon

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Preberite več >>

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Preberite več >>

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike je preko platforme za spletno prodajo Amazon od leta 2017 prodajal del svojih izdelkov. Po dveh letih se je odločil za prekinitev sodelovanja, saj se bo raje osredotočil na direkten pristop do svojih strank. Preberite več >>

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Interbrand je pred kratkim objavil posodobljeno lestvico stotih največ vrednih blagovnih znamk na svetu. V svojem poročilu navaja, da Apple letos ostaja najbolj vredna znamka na svetu. Drugo in tretje mesto na lestvici največ vrednih znamk pa sta zasedla Google in Amazon. Preberite več >>

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Preberite več >>

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Preberite več >>

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Odločitve potrošnikov so v veliki meri odvisne od blagovnih znamk in od stopnje zaupanja, ki ga določena blagovna znamka predstavlja. Vsako resno podjetje mora zato že od samih začetkov težiti k temu, da razvije prepoznavno blagovno znamko. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

SIO: Lastno podjetje? Zakaj pa ne! – pogovor z Rokom Staričem, Mladim podjetnikom leta 2018

31.03.2020 od 10:00 do 12:00
SIO: Lastno podjetje? Zakaj pa ne! – pogovor z Rokom Staričem, Mladim podjetnikom leta 2018

V zadnjem času govorimo pretežno o koronavirusu in o ukrepih države v smeri preprečitve gospodarskih posledic. Da nekoliko presekamo to prakso in prispevamo malo optimizna, smo se odločili, da za vas pripravimo pogovor z Rokom Staričem, ROK'S NUT BUTTER d.o.o., uspešnim mladim podjetnikom, ki smo mu leta 2018 podelili naziv Mladi podjetnik leta. Pogovor bo potekal prek webinarja, udeležba je brezplačna, so pa potrebne prijave.
Preberite več >>

Webinar: Koronavirus in vpliv na male podjetnike

31.03.2020 od 16:00 do 18:00
Webinar: Koronavirus in vpliv na male podjetnike

Prepoved opravljanja določenih storitev (frizerstvo, gostinstvo...) na eni strani ter zmanjšanje povpraševanja na drugi strani, so v zadnjih tednih mnoge mlade podjetnike privedle do stanja zmanjšanja prihodkov, in celo totalne blokade prihodkov ter celo zapiranja podjetij. O tem kaj bi se lahko zgodilo v prihodnjih dnevih, tednih in mesecih, se bomo pogovarjali z našimi gosti.
Preberite več >>

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje