KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Uspešnica Netflixa sprožilec 28 milijonske tožbe

Netflix je pred kratkim svojim gledalcem predstavil novo video doživetje, film Black Mirror: Bandersnatch. Ta predstavlja novo generacijo gledanja televizije in nudi povsem drugačen način doživljanja video vsebin. S precej manj navdušenja so uspešnico sprejeli pri ameriški založbi Chooseco, kjer so proti Netflixu zaradi domnevne kršitve njihove blagovne znamke že vložili tožbo.
netflix tožba

S predvajanjem filma naj bi Netflix povzročil zmedo med potrošniki in oškodoval ugled znamke. (Vir slike: Pixabay)

Uspešnica Black Mirror: Bandersnatch, ki jo je najlaže opisati kot film ali epizodo serije z različnimi začetki, vmesnimi deli in konci, je decembra 2018 navdušila gledalce. Predstavlja začetke interaktivne televizije, ki daje možnost aktivnega sodelovanja in vplivanja na potek in konec epizode. Po mnenju Netflixa gre za naslednji logični korak v svetu televizije in spreminja način, na katerega smo televizijo gledali do sedaj.

Pri založbi Chooseco, ki je imetnik blagovne znamke »Choose Your Own Adventure«, s katero je poimenovana njihova serija interaktivnih knjig za mlade, so prepričani, da je Netflix pri pripravi in predvajanju svojega filma brez dovoljenja kopiral njihovo originalno zamisel.

Mednarodno poznana in priljubljena znamka ščiti predvsem serijo istoimenskih interaktivnih knjig za mlade. Te so bile javnosti predstavljene v osemdesetih letih prejšnjega stoletja in bralcu omogočajo vplivanje na potek in razplet zgodbe. Založba, specializirana za otroške knjige, je zato proti Netflixu na sodišče vložila tožbo, s katero terja odškodnino v višini 25 milijonov ameriških dolarjev.

Neupravičena uporaba znamke

Pri založbi trdijo, da je Netflix v svojem filmu neupravičeno poimensko uporabil njihovo registrirano znamko, s čimer je pri gledalcih namenoma vzpostavil povezavo z njihovo knjižno serijo. Slednje se je odrazilo v povzročitvi zmede med potrošniki, na kar kažejo tudi odzivi gledalcev. O morebitni povezavi med knjigami in filmom je bilo namreč veliko govora in ugibanj tudi po socialnih omrežjih.

Chooseco v tožbi poudarja, da za uporabo znamke »Choose Your Own Adventure«, ki je registrirana predvsem v razredih, ki zajemajo knjige in filme, Netflixu niso dali nikakršnega dovoljenja. Ta je po navedbah založbe sicer že leta 2016 poskušal pridobiti licenco za uporabo imena njihovih uspešnic. Po dolgih pogajanjih dogovora stranki nista uspeli doseči. To pomeni, da pravice do uporabe znamke Netflix ni pridobil.

Prizor iz Black Mirror: Bandersnatch (Vir slike: Polygon.com)

Oškodovanje ugleda knjižnih uspešnic

Znamka Choose Your Adventures se je z leti razširila tudi na druge produkte in storitve. Pa vendar pri Choosecu vsako leto še vedno natisnejo in prodajo več tisoč knjig iz serije. Poleg mladega občinstva so trenutno njihova ciljna skupina tudi odrasli bralci. Gre predvsem za osebe, ki znamko spremljajo že od mladih let. Nato pa se odločajo knjige kupiti svojim otrokom.

Glede na to, da so njihove knjige v prvi vrsti pisane za otroke, se založbi zdi problematična predvsem tematika, ki jo je ubral film. Ta namreč vsebuje vrsto prizorov nasilja, zlorabe drog in umorov. Poleg neupravičene uporabe njihove registrirane znamke naj bi Netflix torej oškodoval tudi ugled znamke, kar je založbi po njihovih navedbah povzročilo precejšno škodo.

Netflix je po mnenju Chooseca brez dvoma dosegel neupravičeno korist na račun povezave filma z ikonično znamko Choose Your Adventures. Pri založbi menijo, da je bilo ime znamke uporabljeno z namenom okoriščenja z ugledom znamke. In sicer na račun nostalgije s strani odraslih, ki so brali knjige kot otroci.

Predstavniki Netflixa se na obtožbe zaenkrat še niso želeli odzvati.

Viri: Polygon

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Preberite več >>

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Znamka imetniku služi kot sredstvo identifikacije, hkrati pa omogoča tudi razločevanje njegovih proizvodov in storitev od tistih, ki jih trži njegova konkurenca. Ko se podjetnik odloči pričeti s postopkom registracije znamke, naj prej poskrbi, da se izogne nekaterim najpogostejšim napakam, ki so opisane v nadaljevanju. Preberite več >>

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Dandanes ne komuniciramo zgolj na sestankih in poslovnih srečanjih. Prav tako ne komuniciramo samo preko elektronske pošte. Velik del komunikacije se je preslikal med družbena omrežja, vendar je le-ta prikrita in ne vedno samoumevna. Preberite več >>

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Na nas se je pred kratkim z vprašanjem obrnil podjetnik, ki že nekaj časa pod izbranim imenom trži svoje izdelke. Ker namerava prodajo usmeriti tudi na tuje trge, želi pred tem zavarovati svoje interese in v ta namen registrirati znamko. Zanimalo ga je predvsem, kako do mednarodne znamke. Preberite več >>

Zaščita podjetniške ideje

Zaščita podjetniške ideje

Ste se domislili inovativne ideje za vaš bodoči startup? Razmišljate o novih kreativnih izdelkih in storitvah? Preden z idejo pohitite na Kickstarter ali pa o njej poveste prijateljem ob kavi, preberite spodnji članek. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

McDonald’s nesrečni poraženec v bitki za znamko Big Mac

McDonald’s nesrečni poraženec v bitki za znamko Big Mac

Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) je razveljavil zaščiteno blagovno znamko EU Big Mac, katere imetnik je bil gigant hitre hrane, McDonald's. To pomeni, da je ime sedaj v prosti uporabi in ga pri poslovanju lahko uporablja kdorkoli. Preberite več >>

Kako registrirati mednarodno blagovno znamko?

Kako registrirati mednarodno blagovno znamko?

V prispevku smo razdelali možnosti, ki so dane na voljo podjetniku, ki želi registrirati mednarodno blagovno znamko. Predstavili smo dva različna postopka in prednosti ter slabosti, ki izhajajo iz njiju. Za katero pot naj se torej podjetnik odloči in kateri postopek je zanj najugodnejši, je razloženo v nadaljevanju. Preberite več >>

Blagovna znamka vam ne zagotavlja tudi pravice do uporabe domene!

Blagovna znamka vam ne zagotavlja tudi pravice do uporabe domene!

Marsikdo si ob hkratni omembi domene in blagovne znamke predstavlja, da zaščita blagovne znamke avtomatično zajema tudi zaščito istoimenske domene. Temu seveda ni tako, v članku pa vam razkrivamo zakaj. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje