V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala.
R&B Cover

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo. (Vir slike: Roastery & Bakery)

R&B (Roastery & Bakery) je samopostrežna pekarnica – kavarnica, ki vsak dan ponuja sveže praženo kavo, sveže pečene pekovske dobrote in sveže pripravljene sendviče. Lokal uporablja nov pristop samopostrežne pekarne, v kateri je poskrbljeno tako za ljudi v časovni stiski kot tudi za tiste, ki radi posedite in uživate v dobri družbi.

Roastery & Bakery sta ustanovila Marko Matijević in Simon Mohorovič, ki sta sodelovala že v času študija na Ekonomski fakulteti. O tem, kako sta prišla do ideje za odprtje gostinskega lokala, ki bo ponujal sveže praženo kavo in sveže pečeno pecivo, kako skrbita za posebno ponudbo in kakšni so odzivi strank, smo se pogovarjali z Markom Matijevićem.

Od razočaranja nad ponudbo do podjetniške ideje

»S sošolcem Simonom sva dobro sodelovala že na Ekonomski fakulteti. Ko se je študij končal, pa sva sodelovanje nadgradila s partnerstvom v poslu,« opisuje sogovornik prve korake na podjetniški poti. »Skupni projekti in ideje so naju zadrževali po raznih kavarnah in gostilnah, kjer sva vedno potrebovala dobro kavo in seveda kvaliteten in zdrav prigrizek, da sva lahko pridno delala.«

Hitro pa sta doživela razočaranje nad kvaliteto oziroma svežino kave. Zato sta »začela temeljito raziskovati celotno pot kavnega zrna od trenutka, ko ga naberejo, vse do naše skodelice«. Ugotovila sta, da se nihče – predvsem pa veliki proizvajalci – ne osredotoča na to, »da se spražena kava porabi prej kot v 14 dneh, ko je njena kvaliteta na vrhuncu«.

»Še huje, pražena kava lahko stoji v skladiščih tudi nekaj mesecev, preden jo dobijo trgovci in gostinci za končne uporabnike,« nadaljuje Matijević. Takšna kava na človeško telo nima pozitivnega vpliva – »še več, lahko tudi škoduje«.

R&B kava

Ideja za Roastery & Bakery je bila posledica razočaranja nad obstoječo ponudbo kave in peciva. (Vir slike: Roastery & Bakery)

Drugi ustanovitelj pa je bil vedno znova razočaran nad kvaliteto ponudbe v ljubljanskih pekarnah: »Vsa ponujena peciva so bila iz istega testa – ne glede na to, ali so bila slana ali sladka. Vsa hrana in peciva pa so po navadi od enega proizvajalca, ki slovi po le nekaj vrhunskih proizvodih.«

Ostali proizvodi v pekarnah pa služijo »le za dopolnitev ponudbe in so večinoma nizke kvalitete in slabega okusa«. Sogovornik tako ugotavlja: »Pomen besede ‘pekarna’, ki je včasih pomenila domače in sveže, se je v Sloveniji izgubil.«

»Ideja je bila rojena!«

»Ko sva se le stežka dokopala do prvih nekaj gramov sveže pražene kave in jo skuhala, sva sklenila, da nikoli več ne bova pila nič drugega,« opisuje Matijević prvo izkušnjo s kvalitetno sveže praženo kavo. »Ne samo zaradi vseh pozitivnih in zdravilnih lastnosti, ki jih le-ta prinaša, ampak predvsem zaradi okusa. Okus je pač neprimerljiv.«

Tako je bila rojena podjetniška ideja: odprla bosta prvo pražarno in pekarno v enem. Svojo idejo sta uresničila s prihranki ter pomočjo sorodnikov in prijateljev.

R&B vzdušje

V Roastery & Bakery lahko uživate v odločni kavi in se posladkate s svežim pecivom. (Vir slike: Roastery & Bakery)

Odločila sta se, da bosta imela pražilec kave kar v kavarni: »Naj ljudje vidijo, vonjajo in okušajo sveže praženo kavo.« Poskrbela sta še za eno podrobnost: »Da smo dodali zrno na i naši kavarni, smo kupili vrhunske mlinčke, ki sproti zmeljejo prav vsako porcijo kave posebej, in kavomat vrhunskega italijanskega proizvajalca.«

Prav tako sta želela rešiti problem nekvalitetne hitre hrane, ki jo ponujajo ljubljanske pekarne. »Vsak od proizvajalcev žal ne more biti najboljši na vseh področjih in vsak ima le nekaj proizvodov, po katerih je znan,« opisuje sogovornik trenutno situacijo.

Ker pa je pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery popolnoma neodvisna, sta se s poslovnim partnerjem Mohorovičem odločila, da bosta v svojo ponudbo uvrstila le najboljše. »Tako imamo pri nas rogljičke iz Francije, recepte za sendviče in pice iz Italije, čokoladna peciva iz Belgije in pite iz Srbije,« pripoveduje Matijević. Prav vse pa sveže spečejo oziroma pripravijo vsak dan posebej.

Najboljše z evropskega in svetovnega trga

Po Matijevićevih besedah v R&B ljudem ponujajo »najboljše, kar ponuja evropski in svetovni trg«. Obiskovalcem lokala je tako na voljo sveže pražena kava iz Brazilije, Kolumbije, Gvatemale in Indije. »Tako z različnimi okusi zadovoljimo prav vsakega uživača kave,« se pohvali sogovornik.

Prav tako posvečajo veliko pozornosti tudi ponudbi hrane: »Pecivo in surovine za pripravo hrane skrbno izbiramo in izberemo le najboljše. Lahko se pohvalimo tako s pravim ročno izdelanim burekom iz Srbije kot s pravim francoskim rogljičem iz Francije.«

»Kaj je lahko boljšega!? Vrhunska kava z najboljšim rogljičkom,« pravi sogovornik.

Poleg tega pa svoji zgodbi vedno radi dodajo še kanček inovativnosti. Tako je bilo njihov poletni hit t. i. CROS-ICE. Gre za »vaniljev sladoled v rogljičku s posipom nastrgane čokolade«. Zimsko ponudbo pa dopolnjujejo z vročo čokolado v različnih izvedbah.

R&B CROS-ICE

CROS-ICE: vaniljev sladoled v rogljičku s posipom nastrgane čokolade. (Vir slike: Roastery & Bakery)

Zmagovalna kombinacija

Kmalu po otvoritvi lokala, ki se nahaja na Bavarskem dvoru v Ljubljani, sta Marko, ki se ukvarja s kavarniškim delom lokala, in Simon, ki skrbi za vse v povezavi s hrano, ugotovila, da je izbrana kombinacija »prava in zmagovalna«.

»Slovencem in vedno številčnejšim tujcem manjkajo dobra sveže pražena in mleta kava ter izbrana najboljša peciva različnih proizvajalcev iz Evrope in z Balkana,« pravi sogovornik. »Naša ciljna publika so največji poznavalci in ljubitelji kave in hrane.«

Uspeh se pozna tudi na finančnem področju: »Odzivi so neverjetni. Vsak teden beležimo večje število naključnih in rednih obiskovalcev. Promet smo od same otvoritve praktično početverili.«

»Tudi če ne znaš plavati, lahko skočiš v vodo!«

Za konec smo sogovornika povprašali še o podjetniških načrtih in željah za prihodnost. Pri odgovoru je bil zelo konkreten: »Se širiti onkraj Slovenije, saj si tako svežo kavo zaslužijo tudi drugod po Evropi in svetu.«

»Vsi pravijo: ‘Ne odnehajte, vztrajajte, sledite svojim sanjam …’ Vse to je res, vendar ker zelo verjetno orjete ledino, pričakujte nepričakovano,« pa polaga na srce mladim podjetnikom, ki šele stopate na podjetniško pot.

Zaključuje pa z naslednjim nasvetom: »Tudi če ne znaš plavati, lahko skočiš v vodo. Pogum, močni zamahi in hitro učenje te bodo obdržali nad gladino.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Email Marketing Master Class

Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

Ali se vsakodnevno soočate z izzivom uspešnega email marketinga? Zakaj vam ves vloženi trud v pripravo elektronskih sporočil ne prinaša rezultatov? Zakaj se vaša sporočila znajdejo med nezaželeno pošto in potencialni kupci zahtevajo izbris iz vaših email baz? Preberite več >>

Eko-humanitarni projekt “I AM PANDA” tudi na Kickstarterju

Eko-humanitarni projekt “I AM PANDA” tudi na Kickstarterju

Slovenski projekt "I AM PANDA" začenja svojo pot na Kickstarterju. S svojo humanitarno in ekološko noto želita mlada slovenska podjetnika Klemen Puh in Rok Setnikar v svet krutega kapitalizma vnesti vsaj malo sočutja. Preberite več >>

Evegreen kot primer dobre prakse krožnega gospodarstva

Evegreen kot primer dobre prakse krožnega gospodarstva

Mlado podjetje Evegreen iz Mislinje želi nadomestiti plastiko z biorazgradljivimi materiali, izdelanimi iz odpadne hrane. Za svoje delo so prejeli veliko pohval in številne nagrade, vse bolj prepoznavni pa so tudi v tujini. Preberite več >>

Slovenski Protocamel do odmevnega posla v Omanu

Slovenski Protocamel do odmevnega posla v Omanu

Iz Omana je prišla novica, da je inovativno slovensko podjetje Protocamel s tamakajšnjimi partnerji sklenilo pomemben posel. Z linijo visokokakovostnih prehranskih aditivov bo oskrbovalo rejce dirkalnih kamel. Preberite več >>

Slovenska inovacija Vitta Smile vam prinaša bleščeč nasmeh

Slovenska inovacija Vitta Smile vam prinaša bleščeč nasmeh

Slovensko podjetje Mimateam d.o.o. je na trgu predstavilo praktičen nastavek za zobno ščetko Vitta Smile, ki uporabnikom sporoča, kdaj so njihovi zobje primerno umiti. Inovacija je plod slovenskega znanja in ustvarjalnosti, s spletno prodajo pa bo dostopna celotnemu svetu. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Email Marketing Master Class

24.10.2018 od 15:00 do 18:00
Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje