V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala.
R&B Cover

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo. (Vir slike: Roastery & Bakery)

R&B (Roastery & Bakery) je samopostrežna pekarnica – kavarnica, ki vsak dan ponuja sveže praženo kavo, sveže pečene pekovske dobrote in sveže pripravljene sendviče. Lokal uporablja nov pristop samopostrežne pekarne, v kateri je poskrbljeno tako za ljudi v časovni stiski kot tudi za tiste, ki radi posedite in uživate v dobri družbi.

Roastery & Bakery sta ustanovila Marko Matijević in Simon Mohorovič, ki sta sodelovala že v času študija na Ekonomski fakulteti. O tem, kako sta prišla do ideje za odprtje gostinskega lokala, ki bo ponujal sveže praženo kavo in sveže pečeno pecivo, kako skrbita za posebno ponudbo in kakšni so odzivi strank, smo se pogovarjali z Markom Matijevićem.

Od razočaranja nad ponudbo do podjetniške ideje

»S sošolcem Simonom sva dobro sodelovala že na Ekonomski fakulteti. Ko se je študij končal, pa sva sodelovanje nadgradila s partnerstvom v poslu,« opisuje sogovornik prve korake na podjetniški poti. »Skupni projekti in ideje so naju zadrževali po raznih kavarnah in gostilnah, kjer sva vedno potrebovala dobro kavo in seveda kvaliteten in zdrav prigrizek, da sva lahko pridno delala.«

Hitro pa sta doživela razočaranje nad kvaliteto oziroma svežino kave. Zato sta »začela temeljito raziskovati celotno pot kavnega zrna od trenutka, ko ga naberejo, vse do naše skodelice«. Ugotovila sta, da se nihče – predvsem pa veliki proizvajalci – ne osredotoča na to, »da se spražena kava porabi prej kot v 14 dneh, ko je njena kvaliteta na vrhuncu«.

»Še huje, pražena kava lahko stoji v skladiščih tudi nekaj mesecev, preden jo dobijo trgovci in gostinci za končne uporabnike,« nadaljuje Matijević. Takšna kava na človeško telo nima pozitivnega vpliva – »še več, lahko tudi škoduje«.

R&B kava

Ideja za Roastery & Bakery je bila posledica razočaranja nad obstoječo ponudbo kave in peciva. (Vir slike: Roastery & Bakery)

Drugi ustanovitelj pa je bil vedno znova razočaran nad kvaliteto ponudbe v ljubljanskih pekarnah: »Vsa ponujena peciva so bila iz istega testa – ne glede na to, ali so bila slana ali sladka. Vsa hrana in peciva pa so po navadi od enega proizvajalca, ki slovi po le nekaj vrhunskih proizvodih.«

Ostali proizvodi v pekarnah pa služijo »le za dopolnitev ponudbe in so večinoma nizke kvalitete in slabega okusa«. Sogovornik tako ugotavlja: »Pomen besede ‘pekarna’, ki je včasih pomenila domače in sveže, se je v Sloveniji izgubil.«

»Ideja je bila rojena!«

»Ko sva se le stežka dokopala do prvih nekaj gramov sveže pražene kave in jo skuhala, sva sklenila, da nikoli več ne bova pila nič drugega,« opisuje Matijević prvo izkušnjo s kvalitetno sveže praženo kavo. »Ne samo zaradi vseh pozitivnih in zdravilnih lastnosti, ki jih le-ta prinaša, ampak predvsem zaradi okusa. Okus je pač neprimerljiv.«

Tako je bila rojena podjetniška ideja: odprla bosta prvo pražarno in pekarno v enem. Svojo idejo sta uresničila s prihranki ter pomočjo sorodnikov in prijateljev.

R&B vzdušje

V Roastery & Bakery lahko uživate v odločni kavi in se posladkate s svežim pecivom. (Vir slike: Roastery & Bakery)

Odločila sta se, da bosta imela pražilec kave kar v kavarni: »Naj ljudje vidijo, vonjajo in okušajo sveže praženo kavo.« Poskrbela sta še za eno podrobnost: »Da smo dodali zrno na i naši kavarni, smo kupili vrhunske mlinčke, ki sproti zmeljejo prav vsako porcijo kave posebej, in kavomat vrhunskega italijanskega proizvajalca.«

Prav tako sta želela rešiti problem nekvalitetne hitre hrane, ki jo ponujajo ljubljanske pekarne. »Vsak od proizvajalcev žal ne more biti najboljši na vseh področjih in vsak ima le nekaj proizvodov, po katerih je znan,« opisuje sogovornik trenutno situacijo.

Ker pa je pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery popolnoma neodvisna, sta se s poslovnim partnerjem Mohorovičem odločila, da bosta v svojo ponudbo uvrstila le najboljše. »Tako imamo pri nas rogljičke iz Francije, recepte za sendviče in pice iz Italije, čokoladna peciva iz Belgije in pite iz Srbije,« pripoveduje Matijević. Prav vse pa sveže spečejo oziroma pripravijo vsak dan posebej.

Najboljše z evropskega in svetovnega trga

Po Matijevićevih besedah v R&B ljudem ponujajo »najboljše, kar ponuja evropski in svetovni trg«. Obiskovalcem lokala je tako na voljo sveže pražena kava iz Brazilije, Kolumbije, Gvatemale in Indije. »Tako z različnimi okusi zadovoljimo prav vsakega uživača kave,« se pohvali sogovornik.

Prav tako posvečajo veliko pozornosti tudi ponudbi hrane: »Pecivo in surovine za pripravo hrane skrbno izbiramo in izberemo le najboljše. Lahko se pohvalimo tako s pravim ročno izdelanim burekom iz Srbije kot s pravim francoskim rogljičem iz Francije.«

»Kaj je lahko boljšega!? Vrhunska kava z najboljšim rogljičkom,« pravi sogovornik.

Poleg tega pa svoji zgodbi vedno radi dodajo še kanček inovativnosti. Tako je bilo njihov poletni hit t. i. CROS-ICE. Gre za »vaniljev sladoled v rogljičku s posipom nastrgane čokolade«. Zimsko ponudbo pa dopolnjujejo z vročo čokolado v različnih izvedbah.

R&B CROS-ICE

CROS-ICE: vaniljev sladoled v rogljičku s posipom nastrgane čokolade. (Vir slike: Roastery & Bakery)

Zmagovalna kombinacija

Kmalu po otvoritvi lokala, ki se nahaja na Bavarskem dvoru v Ljubljani, sta Marko, ki se ukvarja s kavarniškim delom lokala, in Simon, ki skrbi za vse v povezavi s hrano, ugotovila, da je izbrana kombinacija »prava in zmagovalna«.

»Slovencem in vedno številčnejšim tujcem manjkajo dobra sveže pražena in mleta kava ter izbrana najboljša peciva različnih proizvajalcev iz Evrope in z Balkana,« pravi sogovornik. »Naša ciljna publika so največji poznavalci in ljubitelji kave in hrane.«

Uspeh se pozna tudi na finančnem področju: »Odzivi so neverjetni. Vsak teden beležimo večje število naključnih in rednih obiskovalcev. Promet smo od same otvoritve praktično početverili.«

»Tudi če ne znaš plavati, lahko skočiš v vodo!«

Za konec smo sogovornika povprašali še o podjetniških načrtih in željah za prihodnost. Pri odgovoru je bil zelo konkreten: »Se širiti onkraj Slovenije, saj si tako svežo kavo zaslužijo tudi drugod po Evropi in svetu.«

»Vsi pravijo: ‘Ne odnehajte, vztrajajte, sledite svojim sanjam …’ Vse to je res, vendar ker zelo verjetno orjete ledino, pričakujte nepričakovano,« pa polaga na srce mladim podjetnikom, ki šele stopate na podjetniško pot.

Zaključuje pa z naslednjim nasvetom: »Tudi če ne znaš plavati, lahko skočiš v vodo. Pogum, močni zamahi in hitro učenje te bodo obdržali nad gladino.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Trendi digitalnega marketinga 2019

Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

Polfinalistki letošnjega izbora Mladi podjetnik leta 2018 Urška Klavžer in Katarina Vavpetič v teh dneh praznujeta drugo obletnico delovanja trgovine Pasja gajba. S kakovostno storitvijo, skrbnemu posvečanju pasjim kosmatincem in njihovim lastnikom ter dobrodelnostjo gradita uspešno zgodbo. Preberite več >>

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Od 24. decembra dalje lahko kupujete v prvi trgovini brez embalaže v Sloveniji. V njej je možno kupiti vse, kar gospodinjstvo potrebuje. Trgovina je locirana v Ljubljani blizu Kina Šiške. Z ustanoviteljema Manco Behrič in Primožem Ciglerjem smo se pogovarjali o tem, kako sta idejo pripeljala do realizacije. Preberite več >>

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

Ali se vsakodnevno soočate z izzivom uspešnega email marketinga? Zakaj vam ves vloženi trud v pripravo elektronskih sporočil ne prinaša rezultatov? Zakaj se vaša sporočila znajdejo med nezaželeno pošto in potencialni kupci zahtevajo izbris iz vaših email baz? Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

“Ko ugasnejo kamere, se šele začne pravo delo”

“Ko ugasnejo kamere, se šele začne pravo delo”

Gonilna sila zmagovalnega projekta lanske sezone Štartaj Slovenija, Aljaž Fras iz podjetja Noela d.o.o., je na lastni koži izkusil tako pozitivne kot negativne strani podjetništva. Ključ do uspeha in reševanja iz primeža številnih preglavic je bilo pozitivno razmišljanje ter izbira pravega svetovalca. Preberite več >>

“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

Grosupeljčanki Andreja Uranič in Ana Berišaj imata radi funkcionalne elemente in prečudovite linije, s katerimi navdušujeta svoje stranke in potrošnike. Podjetniško udejstvovanje sta nadgradili z ustanovitvijo GIG coworkinga v Grosupljem. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2019

13.02.2019 od 14:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

20.02.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje