Ali starost domene vpliva na uvrstitev spletnih strani?

Na področju optimizacije spletnih strani se v zadnjem času pogosto pojavlja vprašanje, ali na uvrstitev spletnih strani v iskalnikih vplivata tudi starost domene in dolžina njene registracije. O tem elementu SEO smo se pogovarjali tudi z Igorjem Bajsičem iz podjetja SEOPRO.
SEO, optimizacija spletnih strani

Vpliv starosti domene in dolžine registracije na uvrstitev spletnih strani. (Vir slike: Pixabay)

Vsako mlado podjetje, ki želi postati prepoznavno tudi na svetovnem spletu, se mora med drugim soočiti tudi s konkurenco – ki obstaja že več let, je že uveljavljeno na izbranem področju in se uvršča na visoka mesta v iskalnikih.

Ali starost domene in dolžina registracije res vplivata na rangiranje? Kako lahko novo nastala podjetja zagotovijo, da se bodo kljub popolnoma sveži domeni uvrstila med prve zadetke iskanj?

Igor Bajsič iz podjetja SEOPRO, ki se ukvarja z optimizacijo spletnih strani, pravi, da se o omenjenih vprašanjih v zadnjem letu v SEO industriji veliko govori, »a kakšnih konkretnih rezultatov oziroma dokazov, da bi dolžina registracije domene vplivala, ni. Obratno pa je pri starosti domene, kjer gre za enega dolgo uveljavljenih faktorjev za boljše rangiranje.«

Dolžina registracije domene

Iskalniki, kot je Google, pri razvrščanju spletnih strani uporabljajo različne podatke o posamezni spletni strani, na podlagi kateri oblikujejo skupno oceno oziroma uvrstitev strani. Pri Googlu v okviru tega procesa vsaj uradno ne uporabljajo podatkov o dolžini registracije domene – vendar pa te informacije imajo.

Zato je kljub manku dokazov priporočljivo, da svoje domene ne podaljšujete vsako leto posebej, temveč jo registrirate za več let. Po podatkih podjetja Domovanje.com je domene s končnico .si skladno s pravili registra za domene s to končnico mogoče podaljšati do vključno pet let.

Starost domene

Po Bajsičevih besedah je starost domene eden znanih faktorjev za razvrščanje spletnih strani. Vendar sogovornik opozarja, da ta dejavnik nima takšne teže, da bi mlajše domene ne bi mogle prehiteti starejših spletnih strani.

»SEO si moramo predstavljati kot ogromno sestavljanko iz 1000 kosov. Vsak kos igra svojo vlogo, vendar nekateri kosi tvorijo rjavo ozadje in so povečini vsi enaki (imajo enako težo), drugi pa tvorijo Mozartovo glavo, pri čemer je pomembno, kje so oči in kje nos (torej so malce bolj pomembni),« nazorno opisuje optimizacijo spletnih strani.

Domena, ki je stara npr. 18 let, bo imela tako prednost pred novo, ravnokar registrirano domeno. Ali bo torej nova domena potrebovala 18 let, da jo ujame? Bajsič odgovarja: »Seveda ne, saj bi bilo pri takšnem razmišljanju to nemogoče, ker bi bila prva domena stara že 36 let. Stanje je bolj odvisno od dogajanja in količine vsebine (kot tudi povratnih povezav) na 18-letni spletni strani.«

Kaj vse to pomeni za mlada podjetja?

Bolj od starosti domene so torej pomembni drugi faktorji: objavljanje relevantnih vsebin, količina povratnih povezav ipd. Mlada domena lahko tako z osredotočanjem na kvaliteto hitro prehiti staro domeno, ki v zadnjem času ni pretirano aktivna.

Igor Bajsič

Igor Bajsič, SEOPRO. (VIr slike: Osebni arhiv)

Sogovornik predstavlja še en nazoren primer: »Vzemimo primer fraze ‘robotski sesalnik Roomba’. Če se slednja pojavi na 20 let stari strani Amazon.com in je to 1 od 1.000.000 izdelkov, ki jih ta stran predstavlja, se rezultat ne bo dolgo (več kot 6–12 mesecev) kosal z novo stranjo (domeno), namenjeno izključno sesalnikom Roomba. Gre torej za relevantnost in kvaliteto (kot tudi kvantiteto) vsebin, povezanih z omenjeno frazo.«

»V kolikor pa bi želeli danes narediti ‘novi Amazon’, pa sem 99.99 odstotno prepričan, da je to nemogoče, ker je prednost neulovljiva,« še nadaljuje.

Odrešitev mladih strani, ki želijo prehiteti starejše, sta tako relevantnost in kvalitetna vsebina. Po Bajsičevih besedah so starejše spletne strani oziroma podjetja bolj toga in se težje prilagajajo spremembam, medtem ko so mladi »bolj agilni in se hitreje in lažje usmerjajo s tokom«.

Upoštevajte različne elemente SEO

Bajsič mladim podjetjem oziroma domenam svetuje: »Če bi lahko podelil le en nasvet oziroma eno ‘formulo za uspeh’, naj bo to formula: ‘Traffic > Social signals > Backlinks’ oziroma ‘Promet > Socialni signali > Povratne povezave’.«

Ob tem opozarja, da se vse preveč ljudi optimizacije spletnih strani loteva le z vidika povratnih povezav – zato delajo na ducate (ali celo na stotine) povezav, hkrati pa ne zagotovijo alternativnih virov prometa, torej obiskovalcev.

»Najbolj zdravo razmerje, ki je videti tudi najbolj naravno, je npr.: 1000 ljudi obišče spletno stran -> 65 ljudi klikne ‘like’ ali ‘share’ -> štirje uporabniki omenijo, kar so videli, na svojem blogu ali novičarski spletni strani,« pripoveduje sogovornik.

Google vseskozi ve, od koder prihaja promet na vašo spletno stran, koliko časa se kdo zadržuje na njej, katere vsebine si ogleduje … Zato Bajsič za konec svetuje še, da se osredotočite na analitiko in poskrbite, »da bodo uporabniki čim hitreje prišli do pravih informacij in se čim dlje zadržali na strani, saj so tam našli kakovostno vsebino.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Facebook oglaševanje

MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov. Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>


Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Podjetja vse več časa in sredstev namenjajo pripravi kvalitetnih spletnih vsebin. Te so namreč osnova za nadaljnje marketinške strategije podjetij. Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Mnogi menijo, da je spremljanje prometa na njihovi spletni strani bistvena in najpomembnejša lastnost orodja Google Analytics. A to brezplačno orodje vsebuje še precej drugih pomembnih funkcij, ki so pogoj za dobro optimizirano spletno stran. Preberite več >>

Optimizacije spletnih strani se lotite premišljeno

Optimizacije spletnih strani se lotite premišljeno

Optimizacija spletnih strani (SEO) je čedalje bolj pomemben del sodobnega marketinga, ki gre z roko v roki z drugimi načini promocije. V zadnjih letih so jo na veliko odkrila tudi slovenska podjetja, zato smo se odločili, da se bomo o tem za koga je optimizacija spletnih strani primerna pogovorili z mojstrom. Preberite več >>

Taktike SEO optimizacije, s katerimi boste prehiteli konkurenco

Taktike SEO optimizacije, s katerimi boste prehiteli konkurenco

Kljub opozorilom SEO strokovnjakov, da le dobro optimizirana spletna stran lahko prinaša maksimalno zadovoljive rezultate, marsikatero podjetje še vedno ne daje večjega poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Zakaj izbrati dober naslov strani?

Zakaj izbrati dober naslov strani?

Izbiranje dobrih naslov je nekaj, kar mora obvladati prav vsak lastnik spletne strani. Premišljeno izbran naslov bo pritegnil veliko število bralcev na spletno stran, obenem pa pripomogel tudi k izboljšanju uvrstitve spletnega mesta v spletnih iskalnikih. Preberite več >>

Zanimive aktualne SEO statistike

Zanimive aktualne SEO statistike

Optimizacija spletnih strani je vedno bolj pomembno orodje za vse, ki si želijo visokih uvrstitev v iskalnikih. Predstavljamo nekaj zanimivih statistik. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje