Video: Z Google Analytics do rasti spletne strani
Orodje Google Analytics vam lahko pomaga pri povečevanju obiska na vaši spletni strani. (Vir slike: Unsplash)
Marko Penko vas bo naučil Google Analytics na 7 urni delavnici >>
Uporaba vtičnika Google Analytics za WordPress
Preden začnete z uporabo orodja Google Analytics, morate ustvariti brezplačen uporabniški račun. Obstajajo različni načini, kako lahko orodje integrirate v svojo spletno stran; če svoj blog urejate v storitvi WordPress, preizkusite vtičnik Google Analytics.
Prek vtičnika lahko preprosto vnesete kodo (Web Property ID), ki jo ustvari orodje Google Analytics za sledenje aktivnosti na vašem blogu, kot prikazuje spodnja fotografija. Ko povežete Google Analytics in svoj blog, bo orodje avtomatsko začelo slediti obiskom in aktivnosti na strani.
Vir slike: Coach David Lee.
Izkoristite Google Analytics za povečanje obiska
Ko začnete uporabljati orodje Google Analytics, se lahko hitro izgubite v množici podatkov, analiz in tabel, ki jih ne razumete najbolje – tako tudi ne veste, katere so lahko koristne za povečevanje obiska na vaši strani.
Podjetnik in svetovalec David Lee pravi, da sam ne namenja veliko časa pregledovanju statistik, saj se rajši osredotoča na oblikovanje vsebin in promocijo svojih spletnih strani.
Ob tem priporoča, da se, če želite nadaljevati monetizacijo in rast svojega bloga ali spletne strani, osredotočite na naslednje štiri elemente: vsebino strani (Site Content/Pages), vir pridobitve (Source of Acquisition), tok vedenja (Behavior Flow) ter razmerje med novimi in stalnimi obiskovalci (New/Returning Visitor).
Vsebina spletnega mesta/strani (Site Content/Pages)
Če vas zanima, katere podstrani vašega spletnega mesta obiskovalci obiščejo najpogosteje, katere povezave so najbolj priljubljene in katere objave so najbolj brane, se posvetite statistiki o vsebini spletnega mesta.
Spodnji primer kaže, katere podstrani izbrane spletne strani so bile v določenem časovnem obdobju najbolj obiskane.
Vir slike: Coach David Lee.
Ko si ogledate to poročilo, se lahko posvetite še nadaljnjemu izboljševanju najbolj priljubljenih delov svoje spletne strani – z dodajanjem povezanih prispevkov, povezav do relevantnih izdelkov …
Poleg tega lahko v okviru tega poročila izveste tudi, koliko časa obiskovalci preživijo na posameznih podstraneh. Dolžina je seveda odvisna od vsebine – tudi le nekajsekundni obisk je lahko dovolj, če določena stran vsebuje le povezave do nadaljnjih vsebin ali preprost obrazec za naročilo.
Vir pridobitve (Source Acquisition)
V okviru tega orodja boste izvedeli, od kod so prišli vaši obiskovalci – s Facebooka, Pinteresta, Googlovega iskalnika … Poleg tega ta stran vsebuje tudi podatke, koliko obiskovalcev se je na vašem spletnem mestu znašlo prvič in koliko se jih nanj vrača ter koliko časa povprečno preživijo tam.
Želite izboljšati svoje trženjske strategije? Na podlagi teh podatkov se lahko odločite, na katere kanale se boste osredotočili, kje so vaše prednosti in na katerih področjih morate svoje napore podvojiti.
Spodnji primer kaže, da je skoraj 80 odstotkov obiskov izbrane spletne strani posledica organskega iskanja prek iskalnika Google. To pomeni, da ciljane vsebine na spletnem mestu in objave na blogu ustrezajo iskanjem ciljne publike.
Vir slike: Coach David Lee.
Tok vedenja (Behavior Flow)
To orodje je malce bolj zapleteno, vendar nič manj učinkovito. Preprosto povedano, na podlagi predstavljenih podatkov lahko vidite, kako obiskovalci »potujejo« po vašem spletnem mestu.
Neki obiskovalec na primer najde objavo na vašem blogu s pomočjo Googla. Nato klikne na zavihek »O nas«, od tam pa na stran z izdelki. Drugi obiskovalec pa vaše spletno mesto zapusti po obisku pristajalne strani.
Na podlagi zbranih informacij o poti obiskovalcev lahko prepoznate pomembne in relevantne dele svoje spletne strani. Te dele lahko spremenite in prilagodite, tako da svoje obiskovalce usmerite k želenemu cilju: nakupu, vzpostavitvi kontakta, naročilu na prejemanje novic …
Vir slike: Coach David Lee.
Novi in ponovni obiskovalci (New vs. Returning Visitors)
V zavihku orodja Google Analytics o publiki (Audience) boste našli tudi podatke o številu oziroma odstotkih novih in ponovnih obiskovalcev.
Če se število večkratnih obiskovalcev vaše spletne strani povečuje, je to odlična novica!
Poleg tega lahko primerjate tudi obnašanje novih in stalnih obiskovalcev – presenečeni boste, ko boste ugotovili, da se njihove poti precej razlikujejo.
Vir slike: Coach David Lee.
Kako lahko s pomočjo orodja Google Analytics povečate promet na svojem spletnem mestu, si lahko ogledate tudi v spodnjem videu z navodili. Še več informacij in konkretnih nasvetov pa boste dobili na 7 urni delavnici o Google Analytics.
Vir: Coach David Lee