Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Google Analytics je najbolj priljubljeno spletno orodje za analizo. Predstavljamo šest nasvetov za spremljanje prometa s pomočjo Google Analytics.
Google Analytics

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani. (Vir slike: Picjumbo)

Google Analytics je brezplačno spletno orodje, s pomočjo katerega lastniki spletnih strani spremljajo in analizirajo promet na svojih spletnih straneh. Podjetje Google je orodje predstavilo novembra 2005. Danes je najbolj priljubljeno in najbolj razširjeno spletno orodje za analizo prometa.

Za lastnike in upravljavce spletnih strani je izjemno priporočljivo, da na podlagi analize prilagajate in spreminjate svoje trženjske strategije.

V nadaljevanju predstavljamo šest nasvetov, kako lahko uporabite Google Analytics za boljše razumevanje obiskovalcev svoje spletne strani.

1. Razdelajte številke

Google Analytics število obiskovalcev

Število obiskovalcev. (Vir slike: Business 2 Community)

Z uporabo orodja Google Analytics si lahko ogledate natančno število obiskovalcev, ki so vašo spletno stran obiskali prvič ali pa se nanjo redno vračajo.

Če so vsebine na vaši spletni strani dovolj zanimive in če ste stran uspešno optimizirali, se bodo obiskovalci na vašo stran po prvem obisku še kdaj vrnili. V zavihku »Pogostost in nedavnost« (»Frequency and Recency«) v okviru orodja si lahko ogledate, kateri obiskovalci so vašo stran obiskali večkrat v določenem obdobju.

Ugotovite lahko tudi, katere podstrani na vaši spletni strani so najbolj obiskane – tako boste prepoznali najbolj zanimive vsebine na svoji spletni strani.

Na podlagi analize lahko tako javnosti ponudite več privlačnih vsebin, manj obiskane podstrani oziroma vsebine pa prilagodite okusu svojih obiskovalcev.

2. Oglejte si stopnjo odziva (»Engagement«)

Google Analytics odziv

Merjenje odziva. (Vir slike: Business 2 Community)

S pomočjo tega vidika Google Analytics boste spoznali, koliko časa obiskovalci preživijo na vaši spletni strani in na katere vsebine se najbolj odzivajo oziroma katere vsebine najbolj pritegnejo njihovo pozornost.

Pri tem upoštevajte dejstvo, da Google Analytics meri odziv oziroma angažme le, če se obiskovalec z ene podstrani premakne na drugo.

Osredotočanje na ta vidik je pomembno, saj lahko tako ugotovite, ali so vaše vsebine dovolj zanimive oziroma ali spodbujajo vaše obiskovalce k odzivu. V nasprotnem primeru boste morali svojo energijo usmeriti v oblikovanje boljših vsebin.

3. Kaj pa povprečno število obiskanih podstrani?

Priporočljivo je tudi, da ugotovite, koliko podstrani obiščejo vaši obiskovalci, preden zapustijo vašo spletno stran.

Če je povprečna številka nizka, lahko na svoje podstrani namestite gumbi s pozivi k akciji (angl. call to action) ali vanje vključite povezave do drugih povezanih vsebin. Na dnu vsake podstrani lahko prikažete tudi nedavne ali povezane objave.

Naj vas Analytics nauči strokovnjak!

Če se število obiskanih podstrani poveča, boste poplačani za svoj trud – hkrati pa bo tudi vaša spletna stran privlačnejša za obiskovalce.

Spremljate lahko tudi čas, ki ga obiskovalci preživijo na vaši spletni strani ali na posameznih podstraneh. Podstrani, na katerih obiskovalci ostanejo dalj časa, so očitno bolj zanimive kot tiste, na katerih se obiskovalci zadržijo le nekaj sekund.

Primerjava med uspešnimi in neuspešnimi objavami vam bo pomagala pri odkrivanju skupnega dejavnika, ki privlači vaše obiskovalce.

4. Osredotočite se na zapustno stopnjo (angl. bounce rate)

Google Analytics zapustna stopnja

Merjenje zapustne stopnje. (Vir slike: Business 2 Community)

Zapustna stopnja (angl. bounce rate) se nanaša na to, kolikokrat obiskovalec pristane na vaši spletni strani in dejansko odskoči z nje, še preden bi si jo lahko ogledal ali kliknil na kakšno povezavo.

Zapustna stopnja je odvisna od različnih dejavnikov, na primer od privlačnosti pristajalne ali domače strani, njene kompleksnosti, aktualnosti objav in dizajna spletne strani. Vsak od teh faktorjev lahko obiskovalca odvrne od nadaljnjega ogledovanja vaše spletne strani

Da bi znižali zapustno stopnjo, poskusite oblikovati svojo spletno stran na bolj privlačen način ali pa dodajte več vsebinskih objav z udarnimi naslovi.

Strokovnjaki pravijo tudi, da je lahko visoka zapustna stopnja posledica počasnega nalaganja vaše spletne strani. Tej težavi se lahko izognete z izbiro ustreznega ponudnika gostovanja.

5. Preštejte število konverzij na podlagi elektronske pošte

S pomočjo orodja Google Analytics lahko vidite, koliko vaših obiskovalcev se je naročilo na prejemanje vaših obvestil. Poleg tega pa lahko spremljate tudi statistiko, koliko vaših naročnikov dejansko obišče vašo spletno stran s klikom na povezave v vaših elektronskih sporočilih.

Tako lahko hitro ugotovite, ali je trženje prek elektronske pošte učinkovita strategija za vašo spletno stran oziroma ali morate v to področje vložiti več truda in sredstev.

Ugotovite lahko tudi, katere brskalnike, ponudnike in operacijske sisteme za dostop do vaše spletne strani uporablja večina vaših obiskovalcev. Kliknite na kategorijo »Poročilo Tehnologija« (»Technology Reports«).

Kategorija »Analize in poročanje za mobilne naprave« (»Mobile Overview«) vam pove tudi, ali vaši obiskovalci za dostop do vaše spletne strani uporabljajo mobilne naprave ali računalnike.

6. Preglejte lokacije in jezik

Google Analytics Jezik in lokacija

Jezik in lokacija. (Vir slike: Business 2 Community)

V kategoriji »Geografija« (»Geo«) so vam na voljo informacije o lokaciji in jeziku obiskovalcev vaše spletne strani.

Ta kategorija je še posebej uporabna, če so vsebine na vaši strani primarno namenjene posameznikom na določeni lokaciji ali v določeni državi. Če je bila vaša strategija za ciljanje uspešna, vam bo orodje Google Analytics to povedalo.

Če s svojimi vsebinami ne ciljate določene regije, vendar pa podatki kažejo, da veliko vaših obiskovalcev prihaja z določenega področja, je to odlična priložnost za vas. Če na primer vašo spletno stran pogosto obiskujejo posamezniki iz Rusije, lahko v svoje vsebine začnete vključevati več novic ali raziskav z njihovega področja – tako bodo vaše vsebine za obiskovalce, ki že cenijo vaše delo, še bolj privlačne.

Kategorija »Jezik in lokacija« (»Language and Location«) uporablja standardne prikaze vedenja vaših obiskovalcev in stopnjo konverzije. V sekciji »Lokacija« boste našli zemljevid, na katerem so prikazane lokacije vaših obiskovalcev. Ti podatki vam lahko koristijo pri oblikovanju ciljanih oglasov za področja, na katerih ste že priljubljeni, ali tista, ki bi jih radi dosegli. Zemljevid vas bo sproti obveščal o tem, kako uspešni ste.

Zaključek

Orodje Google Analytics vam lahko na različne načine pomaga pri oblikovanju boljših vsebin in dodane vrednosti za vašo ciljno publiko ter izboljševanju rezultatov na vaši spletni strani.

V prispevku tako seveda nismo predstavili vseh možnosti, ki jih ponuja orodje – lahko pa jih uporabite kot izhodišče za začetek.

Vir: Business 2 Community

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


12 nasvetov za bloganje Blaža Kosa

12 nasvetov za bloganje Blaža Kosa

Ali iščete načine, kako povečati prepoznavnost svoje blagovne znamke? Ali želite nadgraditi svojo spletno trgovino? Ali ste že pomislili na pisanje bloga? Preberite več >>

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Visoka zapustna stopnja (angl. bounce rate) je nočna mora spletnih tržnikov. Kje lahko najdete podatke o njej in kaj pomeni visoka zapustna stopnja? Zakaj posamezniki hitro zapuščajo vašo spletno stran? Kako lahko popravite situacijo? Vse to in še več razkrivamo v nadaljevanju. Preberite več >>

Katere metrike morate spremljati na vaši spletni strani?

Katere metrike morate spremljati na vaši spletni strani?

Obstaja precej podjetij, ki aktivno vlagajo v vsebinski marketing kot enega izmed načinov za trženje svojih produktov ali storitev, a pri tem pozabljajo na bistveno stvar: na merjenje. Preberite več >>

Izboljšajte svojo spletno stran z Google Analytics

Izboljšajte svojo spletno stran z Google Analytics

Brezplačno spletno orodje Google Analytics vam bo pomagalo zbrati pomembne podatke o obiskovalcih vaše spletne strani, tudi o vaših (potencialnih) strankah. Preberite več >>

25 nasvetov za pristajalne strani, ki konvertirajo – 2. del

25 nasvetov za pristajalne strani, ki konvertirajo – 2. del

V prejšnjem prispevku smo spoznali, kaj je pristajalna stran in kaj moramo vedeti, preden jo oblikujemo. Tokrat vas bomo opremili še z 18 nasveti, da bodo pristajalne strani postale učinkovit vir leadov. Preberite več >>

25 nasvetov za pristajalne strani, ki konvertirajo – 1. del

25 nasvetov za pristajalne strani, ki konvertirajo – 1. del

Pristajalna stran (angl. landing page) je spletna stran, kamor pride obiskovalec, ko klikne na spletni oglas, povezavo ali drug poziv k akciji. Oblikujemo jih za vsako marketinško akcijo posebej. Preberite več >>

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Vsi se zavedamo, kako pomembno je spremljati analitiko spletne strani, a vendar si premalokrat vzamemo dovolj časa zanjo. Enkrat na mesec se prijavimo v Google Analytics in preberemo, kakšen je obisk strani v zadnjih 30 dneh. Preberite več >>

Podjetja, ki ne oglašujejo na spletu, tonejo v pozabo. Razkrivamo, zakaj.

Podjetja, ki ne oglašujejo na spletu, tonejo v pozabo. Razkrivamo, zakaj.

Včasih je veljalo pravilo, da podjetje ne obstaja, če nima svoje spletne strani. Danes podjetje ne obstaja, če ne oglašuje na spletu. Zakaj je tako, smo povprašali več strokovnjakov s področja digitalnega marketinga. Preberite več >>

Kako se bo digitalni marketing razvijal v letu 2018

Kako se bo digitalni marketing razvijal v letu 2018

Prehod v novo leto pomeni tudi spremembe na področju digitalnega marketinga. Na trg stopajo novi trendi, ki jih mora upoštevati vsako podjetje. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje