Nicholas Bartlett: “Za dobre ideje se denar v Sloveniji vedno najde”
Nicholas Bartlett: “Za dobre ideje se denar v Sloveniji vedno najde”
Nicholas je podjetnik že 10 let, svoja podjetja pa je ustvaril praktično iz nič. V Slovenijo ga je pred 9 meseci pripeljala ljubezen, temu pa je sledila še odločitev, da bo v Sloveniji odprl podjetje. Skupaj z Boštjanom Pišlerjem sta ustvarila Kiwi Factory, v katerega je Nicholas vložil pol milijona evrov. Gre za podjetje, katerega glavni namen je razvijati ideje, ki imajo globalni potencial. Usmerili se bodo predvsem na področja, ki olajšujejo vsakdan posameznika in podjetij.
Kiwi Factory ima ekipo 7 zaposlenih, ki prihajajo iz različnih področij, a še vedno iščejo nove moči. Poudaril je, da je odločnost ključna, da boš nekaj ustvaril. Če ne poskusiš, ti ne bo nikoli uspelo. Nicholas ni samo podjetnik, pač pa tudi investitor. Izvedel je že sedem investicij, področja v katera investira pa so precej različna – med drugim je investiral tudi v podjetje, ki se ukvarja z igračami in v podjetje, ki skrbi za varnost.
Nicholas ni fokusiran na investiranje v semenski fazi, pač pa se v podjetje z investicijo vključi nekoliko pozneje. Je pa lahko kot mentor v podjetju prisoten že prej in tako opozarja na morebitne napake, ki jih mladi podjetniki pogosto napravijo na svoji poti.
Po devetih mesecih v Sloveniji je bil Nicholas že zelo blizu svoje prve investicije, vendar zaenkrat do realizacije še ni prišlo. Kot svetovalec je še vedno tesno povezan z nekaj podjetji in čaka na primeren trenutek za vstop.
Pogosto mladi podjetniki tarnajo nad tem, da v Sloveniji ni na voljo dovolj denarja. Nicholas meni, da to ni res in da se je situacija v zadnjih 12 mesecih precej spremenila. K temu so v veliki meri pripomogli tudi tuji skladi (Launch Hub…). “Za dobre ideje se denar vedno najde,” pravi.
Debata je potekala tudi o tem, kaj je dober pitch. Nicholas pravi, da moraš vedeti, kaj predstavljaš. Dotakniti se moraš trga, problema, imeti moraš načrt, kako boš dostopil do strank, in seveda povedati, kaj tvoj produkt pravzaprav je. Finančni podatki so v tej fazi drugotnega pomena, meni Nicholas. Investitorju je potrebno predstaviti tudi “čustveno plat” svojega produkta, saj je ta del pomemben za vzpostavitev zgodbe, ki je ključna za prodajo.
V posel se vključi 100 odstotno, ekipo zberi v isto pisarno
Zaključni nasvet Nicholasa za vse zbrane se usmerja na področje organizacije dela mladih podjetij. “Za konkretno delo na ideji je potrebno v posel vložiti vse,” s čimer ni mislil denarja, pač pa sebe. “Delajte na enem projektu naenkrat, ne delajte na svojih projektih le polovično.” Iz izkušenj je ugotovil tudi, da je ekipo čimprej potrebno spraviti na eno lokacijo, dela naj v isti pisarni, kar pripomore k produktivnosti, lažji komunikaciji in omogoči, da se projekt pravilno razvije.
Pogoste napake mladih podjetnikov odpravljamo tudi v MP šoli >>
Za konec smo videli tudi dva “pitcha”. Benjamin Ferrera, ki ga poznamo tudi iz MP svetovanja, je predstavil idejo Tictagony. Gre za enostavno družabno namizno igro, ki je osnovana na starodavni kitajski igri. Benjamin zbira 25.000 evrov za pripravo na začetek proizvodnje. Nicholas je Benjamina opozoril, da naj previdno definira ciljno publiko za njegov produkt. “Z nobenim produktom ne moreš zadovoljiti vseh,” je opozoril na pogosto napako mladih podjetnikov.
Luka Perčič je predstavil svojo idejo, ki rešuje težavo z gesli. Gesel si z njegovo rešitvijo tako ni več potrebno zapomniti. Geslo razdelijo v dva dela, del gesla je na strežniku, drugi pa na mobilni aplikaciji. Na ta način dosežejo varnost, hkrati pa gesel tako ne pozabimo več, saj jih lahko vedno obnovimo. Produkt je zanimiv predvsem za področje kripto valut. Nicholas je pohvalil tehnologijo, ki se skriva za nastajajočim produktom.