Zakaj izbrati dober naslov strani?

Izbiranje dobrih naslov je nekaj, kar mora obvladati prav vsak lastnik spletne strani. Premišljeno izbran naslov bo pritegnil veliko število bralcev na spletno stran, obenem pa pripomogel tudi k izboljšanju uvrstitve spletnega mesta v spletnih iskalnikih.
Vzpostavitev ali nadgradnja elektronskega poslovanja

Vzpostavitev ali nadgradnja elektronskega poslovanja 2017–2018. (Vir slike: Pixabay)

Naj za začetek pojasnimo, da naslov objavljenih besedil ni vedno enak naslovu spletne strani. Seveda pa ni nič narobe, če sta naslova popolnoma enaka. Medtem ko je prvi namenjen predvsem bralcem, pa drugi poleg tega cilja tudi (ali predvsem) na Googlove iskalne pajke. V tokratnem prispevku se bomo osredotočili predvsem na slednjega; na naslov strani in njegov vpliv na SEO optimiziranost spletnega mesta.

Naslov besedila

Kot že rečeno, naslov besedila in naslov strani nista nujno enaka in se razlikujeta po funkciji.

Izbira naslova besedila je ključna, ko želimo pritegniti pozornost bralca. Statistika namreč pravi, da od 8 bralcev, ki preberejo naslov, le 2 nato prebereta tudi preostanek besedila. Naslov besedila vzbudi pričakovanje, morda upanje, po drugi strani pa lahko vzbudi tudi nezainteresiranost, celo dolgočasnost, če ni izbran pravilno.

Naslov besedila se izpiše v HTML znački H1, kot pokaže naslednji primer: <h1>Coworking</h1>. Praviloma ga bralec opazi kot odebeljen in hitro opazen tisk, ki izstopa tudi po velikosti, izpiše pa se po tem, ko uporabnik v Googlu izbere željeni zadetek, nanj klikne in se mu odpre nova spletna stran.

Primer izpisanega
naslova besedila:
primer naslova prispevka

Naslov strani

Naslov strani se izpiše v HTML znački TITLE:
<title>Coworking Zavoda mladi podjetnik, Ljubljana – Mladipodjetnik.si</title>.

Ima dve bistveni nalogi:

  1. Googlovim algoritmom pomaga presoditi, kakšna je tematika objavljenega besedila (posledično pomaga izboljšati SEO uvrstitve v spletnih iskalnikih);
  2. bralce pomaga prepričati, da med brskanjem po spletnem iskalniku kliknejo prav na vašo spletno stran.

Bralci na naslov strani najprej naletijo že med samim brskanjem po spletnih iskalnikih. V Googlu se naslov strani prikaže takole:

primer naslova v Googlu

Ko bralec na zadetek klikne, se naslov strani nato izpiše le v zavihku strani, in sicer na način, ki ga prikazuje spodnja slika.

Primer izpisanega
naslova strani v zavihku:
primer naslova strani

Na kaj je treba paziti pri izbiri naslova strani?

Zelo pomembno je, da naslov strani vključuje glavno ključno besedo ali besedo zvezo. Najbolje je, da ključno besedo oz. besedno zvezo postavite kar na prvo mesto. Gre namreč za najpomembnejši kazalnik Googlovim iskalnim pajkom, saj jim pove, kakšna je vsebina spletne strani.

V primeru, da opazite, da je željeno ključno besedo na prvo mesto že postavilo večje število konkurenčnih spletnih mest, je smiselno, da pred njo vstavite še besedo ali dve. S tem se boste nekoliko ločili in oddaljili od preostalih konkurentov. V kolikor ključne besede sploh ne boste vključili v naslov strani, obstaja verjetnost, da se na željeno besedo ali besedno zvezo ne boste uvrstili na najvišja mesta v Googlu. Lahko se zgodi, da boste zato uvrščeni prav na samo dno, kar vam bo bistveno zmanjšalo obisk spletnega mesta.

Google bo seveda upošteval obiskanost vaše spletne strani. Prav nič vam ne bo pomagalo, če bo vaša spletna stran v Googlu rangirala na visokih mestih, a nanjo ne bo kliknil skorajda nihče. Izbrati morate torej naslov, ki ne bo zavajal, ki bo zanimiv in privlačen ter bo na vašo spletno stran privabil veliko število bralcev. Visok odstotek klikov na spletno stran pa vam bo še dodatno izboljšal uvrstitev v spletnih iskalnikih.

Ko izberete ustrezen naslov strani, na konec dodajte še ime vaše blagovne znamke. Na ta način boste krepili njeno prepoznavnost, kar spodbuja tudi Google, ki v primeru, da lastniki spletnih strani tega ne storijo sami, ime blagovne znamke na konec doda kar sam.

Dolžina naslova strani

Od maja 2016 dalje dolžina naslova strani ni več določena tako fiksno, kot je bila pred tem. Kakšen naslov se bo prikazal bralcu, je odvisno predvsem od tega, katero napravo za brskanje po spletu uporablja. Pri računalnikih in tabličnih računalnikih se bo prikazal daljši zapis, medtem ko bo na mobilnih napravah vidnega manj besedila in lahko del besedila tudi zmanjka. Prav zaradi tega se priporoča, da najpomembnejši del naslova strani vstavite bolj pri začetku.

Primer zapisa
glede na medij:

  • računalnik
  • tablični računalnik
  • pametni telefon
naslov strani - prikaz v 3 različicah

Prav zaradi tega se priporoča, da najpomembnejši del vstavite v prvo polovico naslova strani.

Vir: Yoast.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

Optimizacija spletnih strani oziroma SEO optimizacija je področje, ki ga ne moremo popolnoma natančno izmeriti in opredeliti. Vendar vas nekatere informacije lahko usmerijo v pravo smer. Preberite več >>

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Po ustvarjanju in objavljanju vsebin se delo na spletni strani še ne konča. Treba je poskrbeti, da bodo bralci nove vsebine videli, jih prebrali in na koncu tudi delili s svojimi znanci preko družbenih omrežij, kot so Facebook, LinkedIn ali Twitter. Preberite več >>

Infografika: Pri optimizaciji spletne strani ne pozabite na ključne besede!

Infografika: Pri optimizaciji spletne strani ne pozabite na ključne besede!

Če vas na spletu nihče ne najde, pravzaprav ne obstajate – in prav zagotavljanju vidnosti na spletu je namenjena optimizacija spletnih strani. Eden pomembnih delov t. i. SEO optimizacije je izbira in uporaba primernih ključnih besed. Preberite več >>

Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

Kaj smo se naučili na delavnici Optimizacija spletnih strani?

Kaj smo se naučili na delavnici Optimizacija spletnih strani?

V petek, 26. maja 2017, smo v NLB Centru inovativnega podjetništva prisluhnili Igorju Bajsiču iz podjetja SEOPRO. Udeleženci smo izvedeli kopico novih informacij o optimizaciji spletnih strani in spoznali, kako lahko svojemu poslu zagotovimo konstantno rast na dolgi rok. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje