
Preden se začnete ukvarjati z vsebinskim trženjem, pripravite zapisano strategijo. (Vir slike: Pixabay)
Podjetje Groove HQ, ki se ukvarja s programsko opremo za storitve za uporabnike, je bilo pred nekaj leti na robu propada, saj jim je začelo zmanjkovati sredstev za poslovanje. Danes na leto beležijo 5 milijonov zaslužka. Kako jim je uspelo? Spremenili so svojo strategijo vsebinskega marketinga.
Če želite tudi sami izboljšati poslovanje svojega podjetja, morate začeti z zapisano strategijo za vsebinsko trženje. Takšna dolgoročna strategija bo služila kot vodilo za vaše vsebinske objave, poleg tega pa bo izboljšala tudi druge vidike vašega marketinga.
V prispevku bomo tako predstavili ključne elemente vsebinske strategije, na podlagi katere se lahko nadejate dolgoročnega uspeha in odličnih rezultatov svojih oglaševalskih kampanj.
Pred nekaj leti je Alex Turnbull, direktor in ustanovitelj že omenjenega podjetja Groove, sovražil petke. Vsak petek je namreč prejel podatke o poslovanju podjetja, ki so kazali izjemno slabo sliko – podjetje je bilo na robu propada.
Do leta 2013 se tako njihovi trženjski napori niso obrestovali. Nihče ni obiskoval njihove spletne strani; nihče ni kupoval njihovih izdelkov. Brezizhodna situacija jih je prisilila v popolno spremembo strategije za vsebinsko trženje.
»Ugotovili smo, da se pod površjem strategije za vsebinski marketing skriva cel svet, ki ga do takrat nismo odkrili,« pravi Turnbull.
Znebili so se bloga, ki se je osredotočal na službo za stranke, in začeli raziskovati, s kakšnimi težavami se soočajo podjetja. Spoznali so, da se večina podjetij sooča s podobnimi izzivi: denarni tok, zaposlovanje, trženje. Svojo strategijo so zato oblikovali tako, da so lahko dejansko začeli pomagati podjetjem pri reševanju omenjenih problemov.
Turnbull opisuje: »Tako kot svoje izdelke smo tudi svojo strategijo za vsebinsko trženje ponovno oblikovali z ozirom na to, kako lahko dejansko pomagamo svoji ciljni publiki, namesto na to, kaj bi po našem mnenju sodilo na blog.«
Nekaj let kasneje so rezultati pomenljivi: na mesec spletno stran podjetja obišče četrt milijona posameznikov, na leto pa beležijo 5 milijonov dolarjev dobička. Svoj uspeh v celoti pripisujejo spremembam strategije vsebinskega trženja.
Pomembnost zapisane strategije
Veliko podjetnikov se vsebinskega trženja loti na napačen način. Vsebine, ki jih oblikujejo, so rezultat njihovega trenutnega navdiha ali zanimanja, zaradi česar so razpršene in ne pritegnejo obiskovalcev.
Zapisana strategija zagotavlja konsistentnost vsebin, natančno definira vaše ideje in vizijo ter vam omogoča ubesedenje vizije na jasen način. Tako se ne boste kar na slepo prepustili toku in se usmerili v vsak nov marketinški trend. Zapisan dokument vam bo služil tudi kot orodje za odločanje glede vsebin.
Spodnja fotografija prikazuje rezultate raziskave, ki se je osredotočila na trženje podjetij, ki svoje storitve oziroma izdelke ponujajo drugim podjetjem.
Koliko podjetij uporablja vsebinsko trženje? (Vir slike: AdEspresso)
Rezultati iste raziskave so pokazali tudi, da zapisana strategija vsebinskega trženja vpliva na učinkovitost:
- 53 odstotkov najbolj uspešnih tržnikov se pri svojem delu opira na zapisano strategijo.
- 40 odstotkov najmanj uspešnih tržnikov ni oblikovalo strategije.
Ciljna publika vašega bloga se lahko razlikuje od ciljne publike vašega podjetja. Vsebinsko trženje zajema širši spekter ljudi in deluje dolgoročno. Obiskovalec vašega bloga morda nikoli ne bo kupil vašega izdelka ali storitve, morda pa se bo za nakup odločil šele čez nekaj mesecev ali celo let. Verjetno je tudi, da bo vašo spletno stran priporočil svojim prijateljem – tudi ti lahko nekoč postanejo vaše stranke.
Idealna stranka Meryl Johnson, soustanoviteljice podjetja Bean Ninjas, je spletno podjetje s precejšnjim zaslužkom (več kot 100 tisoč dolarjev). Vendar njena vsebinska strategija cilja posameznike, katerih podjetja so šele v začetnih fazah razvoja. Blog podjetja tako vsebuje različne objave, namenjene posameznikom, ki še niso pripravljeni na nakup. Tako počasi gradijo odnos z obiskovalci spletne strani, kar lahko dolgoročno vodi v nakup, ko je podjetje pripravljeno nanj.
Vir: AdEspresso