Zakaj lahko Twitter postane novi Yahoo
Twitter, na čelu katerega je Jack Dorsey, vse intenzivneje razmišlja o prodaji (Vir slike: YouTube).
Podobno zgodbo pri tehnoloških podjetjih smo že videli. Pravzaprav ga lahko zlahka postavimo ob bok Yahooju, je prepričan ameriški novinar Steve Kovach. Fluktuacija direktorjev, ki nimajo prave usmeritve, je ena od vzporednic med podjetjema. Twitter, ki se je predstavljal kot mogočna platforma, je bil pred leti v očeh mnogih prihodnost interneta, ki pa se je znašel v krizi identitete in z vprašljivo strategijo za rast.
Twitter zavajal delničarje
Twitterjevo vodstvo si dolgo ni priznalo slabih razmer. Na letnih dogodkih je delničarjem obljubljalo rast, besedam primerno je rasla tudi vrednost delnic. Obljube niso postale resničnost, zato ni presenetljiva tožba, ki je pred dnevi prispela na naslov podjetja. Toži ga eden od delničarjev, ki trdi, da je družabno omrežje zavajalo delničarje glede svoje rasti. Twitter je namreč novembra 2014 obljubil rast mesečno aktivnih uporabnikov na 550 milijonov v srednjeročnem pogledu, v dolgoročnem pa kar na milijardo. Februarja prihodnje leto je bilo podjetje še bolj optimistično in z obljubami povzročilo 17-odstotno rast delnic v zgolj enem dnevu. Pogled na današnje številke pa kaže, da ima zgolj 313 milijonov aktivnih uporabnikov.
Zgodba večletne stagnacije se konča z obupano prodajo
Če se podjetje ne bo kmalu prodalo, Twitter tvega podobno usodo kot Yahoo: večletno stagnacijo, obdobje, v katerem ne bo prišlo do napredka, fokus podjetja pa bo usmerjen na vse tisto, kar s pravim poslom nima prav nobene veze. Zgodba se konča z obupano prodajo majhnega dela podjetja, katerega vrednost je zanemarljiva, je prepričan Kovach.
Ravno v tem času Twitterjevci vse bolj razmišljajo o prodaji. Govora je o 30 milijardah dolarjev. Za primerjavo, Yahoo je nekoč posedoval delež trga, vreden kar 125 milijard dolarjev, pa je letos v roke Verizona pristal za 4,8 milijard dolarjev. To je le osem let potem ko je Microsoft zanj ponudil 42 milijard dolarjev. Ponudba, ki jo je Yahoojevo vodstvo trmasto zavrnilo.
Odpuščanja in prestrukturiranje ne more prinesti rasti
Vodstvo Twitterja, predvsem Jack Dorsey bo označeno za pravega hazarderja, če ne pristane na prodajo in znova poskuša rešiti stvari na lastno pest. The New York Times omenja še eno možnost poleg prodaje – prestrukturiranje, ki bi lahko pomenilo tudi vnovično odpuščanje in odcepitev mobilne oglaševalske platforme MoPub in storitve Vine. Čez podobne korake je Twitter v preteklosti že šel. Kakšen je bil učinek? Z vidika povečanja števila uporabnikov prav nikakršen. Zato Kovach meni, da je Yahoo prava lekcija. Številni vali odpuščanj in nenehna prestrukturiranja ne morejo prinesti rasti.
Moči in vpliva ne moremo zanikati
Kljub številnim težavam, Twitter ohranja privlačno prednost. Orodje, ki zajema novice, privlači zvezdnike, svetovne voditelje, aktiviste, oglaševalce. V njem so podatki, zanimivi za največja podjetja, kot sta Google in Salesforce. Nihče ne more zanikati njegove moči in vpliva, kljub vse manjši bazi aktivnih uporabnikov.
Kultura podjetja je vedno slonela na ponosu, morda je zato tudi zavrnilo ponudbo Facebooka, ki jo je podal ob svojih začetkih. Medtem ko Dorsey, eden od soustanoviteljev podjetja, nima večinskega odločevalskega deleža (kot ga imajo Mark Zuckerberg, Larry Page in Sergey Brin), postaja vse večje vprašanje, kako dojemljiv je do ideje o prodaji deleža in podjetja.
Prihodnost podjetja ni odvisna le od same odločitve vodstva, temveč tudi od kupca. Kakšna bo njegova vizija, bo ohranil družabno omrežja, dodal funkcionalnosti ali pa le izkoristil bogato bazo podatkov? Kovach je prepričan, da je Yahoojevo izgubljeno desetletje Twitterjeva prihodnost.