5 razlogov, zakaj se udeležiti Google Analytics delavnice
Google Analytics (Vir slike: callrail.com)
Naj najprej povem, da sem se avtor te objave kot organizator izobraževanja po službeni dolžnosti delavnice udeležil že štirikrat. Kar me je presenetilo, je dejstvo, da sem se kljub načeloma zelo podobni vsebini na vsaki delavnici naučil nekaj novega.
MP je na trgu že 9 let in Google Analytics imamo nameščen že od prvega dne dalje. Uporabljali smo ga za spremljanje rasti obiska in najbolj branih vsebih, pregledovanje, iz katerih virov prihaja promet na naš portal, spremljali smo tudi podatke, kot so čas preživet na strani, pa podatke, na katerih vsebinah nas uporabniki zapuščajo in podobne. V takšni obliki smo Google Analytics uporabljali do tedaj, ko smo prvič organizirali Google Analytics delavnico z Markom Penkom v glavni vlogi.
Lahko rečem, da so se nam od prve delavnice dalje (sledile so še tri ponovitve, ki sem jim aktivno sledil), odprle oči. Začeli smo dejansko uporabljati Google Analytics in se posvetili funkcionalnostim, kot so:
- utm parametri: gre za oznako povezav, ki omogočajo, da prepoznamo, od kje je prišla prodaja. Z utm parametri se lahko označi vire plačljivega prometa, kot sta na primer Google in Facebook oglaševanje, določen vir prometa (kot je recimo SEO promet) pa Google Analytics prepozna sam.
- cilji (goals): gre za metriko, ki omogoči pregled izpolnjenih ciljev, ki jih damo obiskovalcu naše spletne strani (na primer prijava na dogodek). To, da vemo, iz kje prihaja promet, je ključno za planiranje nadaljnjega oglaševanja. Na prejšnjih ponovitvah Google Analytics delavnice smo imeli preko 50 udeležencev. Za vsakega posebej vemo, iz katerega vira je prišel. Ob tokratni ponovitvi vemo, kateri oglaševalski viri so bili za Google Analytics delavnico najbolj učinkoviti, kar pomeni, da sedaj točno vemo, kam bomo umestili naše oglaševalske proračune za prihodnje ponovitve delavnice.
- pomožne konverzije (assisted conversions): gre za zelo pomemben kazalec, ki je koristen, če vemo, da se večina prodaj ne zgodi ob prvem stiku. Določene statistike kažejo, da je za prodajo produkta potrebnih 7 stikov stranke z vašim produktom oziroma prodajno stranjo. To pomeni, da je lahko podatek o cilju zavajajoč, saj kaže le vir prometa, ki je bil zadnji vir obiska pred prodajo.Primer: ob pregledu ciljev ugotovimo, da je bil vir večine prodaje Facebook oglaševanje. Veliko smo investirali tudi v Google oglase, vendar pri ciljih konverzij ni zaznati. Odločimo se, da bomo Google oglaševanje ukinili, kar pa je lahko napaka. Namreč zna se zgoditi, da je stranka, preden je kupila naš izdelek, na prodajno stran enkrat ali večkrat prišla prek Googlovega oglasa, vendar je za nakup potrebovala še nekaj razmisleka in ga opravila kasneje, ko je na prodajno stran slučajno prišla prek Facebooka. Na spodnji sliki je razvidno, da je veliko prodaj za eno izmed naših delavnic prišlo prek pomožnih konverzij.
- vsebina strani (site content): eden izmed zelo koristnih pokazateljev orodja Google Analytics je kazalec vsebina strani. Pri tovrstnem pogledu lahko zelo hitro analiziramo vir prometa na naši prodajni strani. Ugotovimo lahko, s kje je prišlo največ konverzij, kakšen je bil čas na strani, na katerih virih prometa je bila stopnja zapustitve strani največja in drugo.
- iskalna konzola (search console): je v Google Analytics relativno nova stvar in je povezana z optimizacijo spletnega mesta. Namreč omogoča nam pregled iskanj v Googlovem iskalniku, ki so povezana z vsebinami na naši spletni strani. Na voljo so podatki, kot je povprečna pozicija na Googlu, koliko odstotkov iskalnega prometa gre k nam, ne manjka niti število konverzij. Skratka izredno koristno orodje, ki je odlično izhodišče za postavljanje ciljev vašemu SEO oddelku. Mi smo to že naredili, napredek bomo preverjali vsak mesec.
To je le nekaj tematik, ki smo se jih lotili na preteklih ponovitvah delavnice Google Analytics. Vabljeni, da se nam pridružite na naslednji ponovitvi Google Analytics delavnice, ki bo na sporedu kmalu.