Zmotna prepričanja o metodi vitkega podjetništva

Veliko mladih podjetnikov porabi veliko časa in energije, da bi svojim strankam predstavili popoln izdelek – ko pa ga dejansko lansirajo, ugotovijo, da ga nihče ni pripravljen kupiti. Pravo nasprotje taki situaciji predstavlja metoda vitkega podjetništva.
Coworking

Zakaj je coworking vedno bolj priljubljen? (Vir slike: Unsplash)

Metoda vitkega podjetništva pomaga zagonskim podjetjem hitreje in bolj učinkovito oblikovati najosnovnejši sprejemljivi produkt in ga predstaviti potencialnim strankam. S pomočjo te metode lahko podjetja po najhitrejši poti začnejo uspešno poslovati. O razvoju poslovne ideje smo že pisali, zdaj pa predstavljamo tudi nekaj najpogostejših zmotnih prepričanj o vitkih zagonskih podjetjih in modelu vitkega podjetništva.

1. Vitki pristop ni primeren za že uveljavljena podjetja

Ustanovitelji že uveljavljenih in uspešnih podjetij pogosto napak menijo, da je metoda vitkega podjetništva nesmiselna in da za njihove organizacije, ki so že dosegle določene prelomnice, pravzaprav ni primerna. V resnici ima lahko kateri koli program, organizacija ali podjetje veliko koristi od vitkih tehnik, če so te vpeljane in izvedene na primeren način.

2. Vitko pomeni poceni in majhno

Stranke pogosto verjamejo, da so začetne različice izdelkov poceni in polne okvar. V resnici pa velja prav nasprotno: prva verzija izdelka je najbolj racionalni način za preizkus inovacije, preden se podjetje loti izboljševanja in izpopolnjevanja svoje rešitve. Ko zagonska podjetja v začetnih fazah razvoja izdelka poiščejo povratne informacije potencialne ciljne publike, na ta način prihranijo čas in sredstva. Potencialne stranke morda ne vedo točno, kako zadovoljiti svoje potrebe, vendar je testiranje izdelkov in zbiranje povratnih informacij kljub temu priporočljivo.

3. Vitka zagonska podjetja so samozadostna in se zadovoljijo s počasno rastjo

Tvegane naložbe so lahko odlična priložnost za zagonska podjetja. Tudi vitka zagonska podjetja lahko izkoristijo ta vir financiranja – pri tem lahko discipliniran pristop k porabi sredstev pravzaprav deluje v njihovo korist. Podjetja, ki sledijo metodi vitkega podjetništva, namreč najprej empirično potrdijo in preverijo osnovne elemente svojega poslovanja, nato pa smiselno trošijo zbrana sredstva.

4. Vitka zagonska podjetja se osredotočajo le na povratne informacije s strani strank – namesto na svojo vizijo

Vitka zagonska podjetja sledijo jasno zastavljeni viziji, hkrati pa vsak vidik svoje vizije preverjajo tudi v resničnem svetu. S pomočjo podrobne analitike, razvoja strank in obsežnega testiranja pridobivajo globlje razumevanje, kako lahko uresničijo svoje cilje in vizijo. Tako po eni strani ne sledijo slepo povratnim informacijam svojih strank, po drugi pa tudi ne poskušajo optimizirati številk na silo.

5. Vitka zagonska podjetja le redko uspejo

Veliko ljudi verjame, da so vitka zagonska podjetja obsojena na propad. To prav gotovo ne drži. Vitka zagonska podjetja se na svoji poti sicer lahko spotaknejo ob določeni oviri, vendar se prav zaradi metod, ki jih uporabljajo, hitreje in lažje poberejo in nadomestijo izgubljeni čas, sredstva in energijo. Pomembno je le, da se na poti učijo iz svojih napak.

Vitka strategija lahko pomaga mladim in nadebudnim podjetnikom pri oblikovanju hipotez, ki jih lahko preizkusijo v praksi. Pri tem se ne bojte omenjenih pogostih zmotnih prepričanj in se pogumno lotite uresničevanja svojih ciljev.

Vir: Your Story

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Preberite več >>

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Podjetja, ki svojim naročnikom vsak mesec pošljejo škatlo s svojimi izdelki, uspešno izkoriščajo umetno inteligenco in individualizacijo ter spodbujajo trgovski sektor, ki v zadnjih letih stagnira. Naročniški prodajni model se tako lahko pohvali z več kot 1000-odstotno rastjo. Preberite več >>

Zaščita podjetniške ideje

Zaščita podjetniške ideje

Ste se domislili inovativne ideje za vaš bodoči startup? Razmišljate o novih kreativnih izdelkih in storitvah? Preden z idejo pohitite na Kickstarter ali pa o njej poveste prijateljem ob kavi, preberite spodnji članek. Preberite več >>

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Se vam včasih najbolj ustvarjalne ideje porodijo med zlaganjem perila, pomivanjem posode ali lenarjenjem? Zakaj se to dogaja ter kakšna je povezava med dolgčasom in ustvarjalnostjo? Preberite več >>

User persona: vživite se v svojega kupca

User persona: vživite se v svojega kupca

Bistvo vsakega uspešnega posla je poznavanje strank. To velja ne glede na to, ali gre za startup, freelancerja ali večje podjetje, za stranke doma ali v tujini. Dandanes enostavno moramo natančno poznati svoje stranke. User persona je tipični kupec oziroma uporabnik naše storitve. Preberite več >>

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Mladi podjetniki se na svoji podjetniški poti zelo hitro srečajo s pojmom ujemanja produkta s trgom, ki ga je menda prvi uporabil Marc Andreessen iz podjetja Andreessen Horowitz. Vas zanima, kaj ta pojem sploh pomeni, kako ga izmeriti in kako lahko izboljša vaše poslovanje? Preberite več >>

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Še preden se zagonsko podjetje s svojo ponudbo poda na trg, mora doseči ujemanje produkta s trgom (angl. product market fit). Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

13.12.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje