Zmotna prepričanja o metodi vitkega podjetništva

Veliko mladih podjetnikov porabi veliko časa in energije, da bi svojim strankam predstavili popoln izdelek – ko pa ga dejansko lansirajo, ugotovijo, da ga nihče ni pripravljen kupiti. Pravo nasprotje taki situaciji predstavlja metoda vitkega podjetništva.
Coworking

Zakaj je coworking vedno bolj priljubljen? (Vir slike: Unsplash)

Metoda vitkega podjetništva pomaga zagonskim podjetjem hitreje in bolj učinkovito oblikovati najosnovnejši sprejemljivi produkt in ga predstaviti potencialnim strankam. S pomočjo te metode lahko podjetja po najhitrejši poti začnejo uspešno poslovati. O razvoju poslovne ideje smo že pisali, zdaj pa predstavljamo tudi nekaj najpogostejših zmotnih prepričanj o vitkih zagonskih podjetjih in modelu vitkega podjetništva.

1. Vitki pristop ni primeren za že uveljavljena podjetja

Ustanovitelji že uveljavljenih in uspešnih podjetij pogosto napak menijo, da je metoda vitkega podjetništva nesmiselna in da za njihove organizacije, ki so že dosegle določene prelomnice, pravzaprav ni primerna. V resnici ima lahko kateri koli program, organizacija ali podjetje veliko koristi od vitkih tehnik, če so te vpeljane in izvedene na primeren način.

2. Vitko pomeni poceni in majhno

Stranke pogosto verjamejo, da so začetne različice izdelkov poceni in polne okvar. V resnici pa velja prav nasprotno: prva verzija izdelka je najbolj racionalni način za preizkus inovacije, preden se podjetje loti izboljševanja in izpopolnjevanja svoje rešitve. Ko zagonska podjetja v začetnih fazah razvoja izdelka poiščejo povratne informacije potencialne ciljne publike, na ta način prihranijo čas in sredstva. Potencialne stranke morda ne vedo točno, kako zadovoljiti svoje potrebe, vendar je testiranje izdelkov in zbiranje povratnih informacij kljub temu priporočljivo.

3. Vitka zagonska podjetja so samozadostna in se zadovoljijo s počasno rastjo

Tvegane naložbe so lahko odlična priložnost za zagonska podjetja. Tudi vitka zagonska podjetja lahko izkoristijo ta vir financiranja – pri tem lahko discipliniran pristop k porabi sredstev pravzaprav deluje v njihovo korist. Podjetja, ki sledijo metodi vitkega podjetništva, namreč najprej empirično potrdijo in preverijo osnovne elemente svojega poslovanja, nato pa smiselno trošijo zbrana sredstva.

4. Vitka zagonska podjetja se osredotočajo le na povratne informacije s strani strank – namesto na svojo vizijo

Vitka zagonska podjetja sledijo jasno zastavljeni viziji, hkrati pa vsak vidik svoje vizije preverjajo tudi v resničnem svetu. S pomočjo podrobne analitike, razvoja strank in obsežnega testiranja pridobivajo globlje razumevanje, kako lahko uresničijo svoje cilje in vizijo. Tako po eni strani ne sledijo slepo povratnim informacijam svojih strank, po drugi pa tudi ne poskušajo optimizirati številk na silo.

5. Vitka zagonska podjetja le redko uspejo

Veliko ljudi verjame, da so vitka zagonska podjetja obsojena na propad. To prav gotovo ne drži. Vitka zagonska podjetja se na svoji poti sicer lahko spotaknejo ob določeni oviri, vendar se prav zaradi metod, ki jih uporabljajo, hitreje in lažje poberejo in nadomestijo izgubljeni čas, sredstva in energijo. Pomembno je le, da se na poti učijo iz svojih napak.

Vitka strategija lahko pomaga mladim in nadebudnim podjetnikom pri oblikovanju hipotez, ki jih lahko preizkusijo v praksi. Pri tem se ne bojte omenjenih pogostih zmotnih prepričanj in se pogumno lotite uresničevanja svojih ciljev.

Vir: Your Story

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Video: Uvod v odkrivanje produktov

Video: Uvod v odkrivanje produktov

V zadnjih letih se na področju odkrivanja, razvoja in upravljanja produktov dogajajo pomembne spremembe. Ali ste v stiku s trendi? Preberite več >>

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Nik Vene je v treh letih uspešno razvil svojo poslovno idejo. Držalci za srajce blagovne znamke NV Holders so priljubljeni tako v Sloveniji kot v tujini. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Vsak mlad podjetnik je optimističen. Vendar je trg neizprosen in veliko podjetij kmalu propade. Kateri so najpogostejši razlogi za neuspeh? Preberite več >>

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Guy Kawasaki je dolga leta delal v podjetju Apple pod vodstvom ustanovitelja Steva Jobsa. V tem času je od njega pridobil ogromno znanja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

Infografika: Kaj razkrijejo delovne mize znanih podjetnikov

Infografika: Kaj razkrijejo delovne mize znanih podjetnikov

Delovna miza lahko razkrije veliko o tistem, ki jo uporablja. Kaj nam tako lahko povesta delovni mizi Elona Muska in Marka Zuckerberga? Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

06.12.2017 od 15:00 do 17:00
MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje