Bistvo prodaje: Od ideje do denarja

Veliko podjetnikov in podjetij ima dobro poslovno idejo, ki jo uspejo pripeljati do določene stopnje. Večini se po navadi zatakne pri prodaji. Lahko imate še kako dober produkt, pa brez pravilnih korakov prodaje z njim ne boste dosegli uspeha. V nadaljevanju preberite, kaj je bistvo pri prodaji.
Bistvo prodaje Od ideje do denarja

Bistvo prodaje Od ideje do denarja

Imate odlično idejo, ki jo želite uresničiti v praksi. Ustanovili ste podjetje, zbrali kapital in vse svoje psihofizične sposobnosti usmerili v svoj “projekt”. To ni majhna stvar, zato vsa čast vašemu pogumu! Toda, kako naprej? Od tod do poslovnega uspeha vas čaka še dolga pot, ki je ne more prehoditi nihče razen vas. Ne glede na to, kako dolga bo vaša pot, obstaja nekaj stopnic, po katerih se boste morali povzpeti.

Kakšna je torej 3 + 1 stopnica na poti do poslovnega uspeha?

  • Najprej ustvarimo močan sistem samozaupanja, tako da verjamemo, da lahko dosežemo kar koli, če vse svoje sposobnosti in misli usmerimo v to. Zaupamo vase in v svoje sposobnosti.
  • Poznamo rešitve, ki jih drugi ne poznajo. Do njih smo prišli s skrbnim načrtovanjem, z raziskovanjem, s tehtnim premislekom in z dodatnim izobraževanjem.
  • Boljši smo od drugih, ker smo pripravljeni iti korak dlje, vztrajati dlje, prositi druge za pomoč in sodelovanje, in ker smo se oborožili z več znanja.
  • Vaja – uporaba naučenega v praksi in nenehno spraševanje o tem, ali bi to lahko naslednjič naredili bolje, kako lahko to storimo, če ne znamo, kje se lahko tega naučimo ipd.

Je prodaja podjetniški uspeh?

Uspeti v poslovnem svetu predvsem pomeni zaslužiti denar. Dober podjetnik mora denar takorekoč narediti. Zanj je edino merilo poslovnega uspeha dobiček in ne npr. promet, velikost podjetja, število zaposlenih, bilančno stanje ipd. Dobiček ni nič drugega kot prihodek od prodaje minus stroški. Ljudje o kom velikokrat rečejo, ta pa ogromno zasluži, nihče pa se pri tem ne vpraša, koliko stroškov (takšnih ali drugačnih) je s tem imel. Podoben primer lahko zasledimo v naslednji zgodbi:

Nekoč je na obali sedel možak srednjih let in slikal. K njemu je pristopila starejša turistka, si ogledala nekaj njegovih slik in rekla: “Joj, kako lepe slike slikate! Toda, ali bi znali narediti moj portret?”

“Bi, gospa, z veseljem ga naredim,” je dejal možak. Pripravil je vse potrebno in se zazrl v gospo.

Nekaj minut je nepremično strmel vanjo, nato pa je prijel čopič in z nekaj mojstrskimi potezami narisal odličen portret. “Tako, gospa, opravljeno.” Turistka je bila navdušena nad nenavadnim portretom, očarala pa jo je tudi slikarjeva spretnost. “Koliko sem dolžna?”, je vprašala gospa. “Tisoč dolarjev, gospa,” je samozavestno in brez oklevanja dejal slikar. “Kako? Tisoč dolarjev? Zakaj pa je tako drago, saj ste porabili le nekaj barve, malo platna, portret pa ste naslikali zgolj v petnajstih minutah. To že ne more biti vredno tisoč dolarjev!”

“Oprostite gospa, ni tako drago. V ceno je vštetih trideset let mojega slikarskega usposabljanja in izpopolnjevanja!”

Gospa je odštela denar, vzela portret, nekaj nejevoljno zamomljala in odšla v hotel.

Storitev in prodaja hodita z roko v roki

Torej, če hočete na svoji poslovni poti uspeti, morate svojo idejo (proizvod ali storitev) tudi uspešno prodati. Pot od ideje do denarja je včasih zelo dolga. Iz tega razloga bi se vsak podjetnik moral najprej vprašati sledeče: Kako bom prišel do kupcev? Ali znam prodajati?

Ti dve vprašanji se nanašata na dve ključni poslovni veščini:

  • na prodajne sposobnosti in
  • na sposobnost nudenja odlične storitve

Storitev in prodaja sta tesno prepleteni. Še več, vaša storitev in sposobnost prodaje sta premo sorazmerni z vašim poslovnim uspehom. Povedano drugače, kvalitetnejša, kot je vaša storitev in bolje kot znate prodajati, toliko uspešnejši boste. Manj kot ste vešči prodaje in tem slabša je vaša storitev, manj uspešni boste.

Zato pravimo, da v poslovnem svetu hodita storitev in prodaja z roko v roki.

Mimogrede naj povemo še to, da je bil portret narisan v kubističnem slogu, slikar pa se je imenoval Pablo Picasso.

Ostali članki avtorja:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Zahteve mladih podjetij se močno razlikujejo od tistih, ki so že uveljavljena na trgu. Posledično se razlikujejo tudi marketinški pristopi, ki naj bi jih izbirala mlada in uveljavljena podjetja. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

Osnove prodaje

Osnove prodaje

Če hočemo v današnjem svetu preživeti, moramo prej ali slej prodajati. Prodajamo lahko proizvode ali storitve, lahko pa zgolj prodajamo svoje delo - fizično in intelektualno. Kljub temu pa relativno malo ljudi v celoti obvlada prodajo, še več - ta je negativno vrednotena. Preberite več >>

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Trženje preko vplivnežev ali influencerjev je v zadnjem času učinkovit način za pridobivanje kupcev, ki kasneje lahko postanejo vaše zveste stranke. V času, ko je pridobivanje potrošnikov vedno večji izziv, lahko vplivneži pomagajo podjetjem, da se hitreje prebijejo na trg in dosežejo višjo prodajo. Preberite več >>

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

Zvestoba strank je ključna sestavina vsakega uspešnega podjetja. To je lepilo, ki stranke drži pri vaši blagovni znamki in jih spodbuja, da vam ostanejo zveste. Preberite več >>

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

Družbena omrežja so neverjetno učinkovit in cenovno ugoden način za dosego vaših ciljnih strank. Kljub temu ni priporočljivo, da na njih objavljate kratka in direktna sporočila, kot je npr. »kupi me«. Kot vse marketinške strategije tudi vaše trženje na družbenih omrežjih potrebuje predhodni načrt. Preberite več >>

Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Trženje med enim in drugim podjetjem (v nadaljevanju B2B ali "business-to business") se razlikuje od trženja med podjetjem in potrošnikom (v nadaljevanju B2C ali "business to customer"). Glede na glavne značilnosti enega in drugega prodajnega modela presodite, katera oblika je za vas primernejša. Preberite več >>

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Dobra 30-sekundna predstavitev je bistvenega pomena za učinkovito mreženje, saj lahko spodbudi zanimanje potencialnih strank in razširi možnost za uspeh vašega podjetja. Je učinkovito orodje za predstavitev vaših izdelkov ali storitev bodočim kupcem, strankam in vlagateljem. Preberite več >>

Kako prepoznati strankine šibke točke?

Kako prepoznati strankine šibke točke?

Kupci večinoma ne kupujejo zaradi prednosti tega, kar jim lahko določen izdelek ali storitev ponudi. Kupujejo takrat, ko resnično čutijo, da bo nekaj rešilo težavo, ki jim povzroča resnično stisko. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje