MP intervju: Aljaž Deu - Palačinkomat

MP intervju: Aljaž Deu – Palačinkomat (Foto: Suzan Gabrijan)

MP intervju: Aljaž Deu – Palačinkomat

Verjetno je težko verjeti, da je v današnjih časih mogoče na enem mestu dobiti 180 palačink na uro, ko pa jih povprečni kuhar lahko speče nekaj deset… Za to z visoko stopnjo učinkovitosti poskrbi prvi slovenski Palačinkomat.
MP intervju: Aljaž Deu - Palačinkomat

MP intervju: Aljaž Deu – Palačinkomat (Foto: Suzan Gabrijan)

Palačinkomat vas obenem razveseli še s prelivom nutelle, temne ali bele čokolade in marmelade ter vam ob tem ponudi tudi kombinacijo grškega pridiha s feta sirom in olivami, izbiro palačink s tuno ali zelenjavno kombinacijo s porom, bučkami in paradižnikom …

Prvotno lociran v bližini Cityparka, Palačinkomat sam po sebi predstavlja pravi fenomen v malem. Aljaž Deu, lastnik tega učinkovitega robota, nam je pri tem razjasnil nekaj stvari o sami ideji, ki je zasedla še neizkoriščeno tržno nišo v naši prestolnici.

Kako ste se domislili ideje o Palačinkomatu kot učinkovitem pripomočku za visoko stopnjo hitrosti pri peki palačink?

Palačinkomat sem našel na internetu in ga kupil, ko sem iskal klasične palačinkarje za peko palačink. Zdelo se mi je, da bi lahko prodal dovolj palačink, ampak takrat so se šele pojavile težave: Palačinkomat speče preveč palačink za klasično prodajo.

Izumiti sem moral nov poslovni model, ki pa ga verjetno še danes ne bi bilo, če ne bi slučajno mimo prišla znanka in ga priporočila enemu od večjih slovenskih podjetij. Tako je šele takrat nastal »Palačinkomat«, blagovna znamka.

Ko sem se v teh letih širil, sem dokupil še dva Palačinkomata in tako lahko spečem zdaj kar 540 palačink v eni uri. Umaknili smo se iz stalnih lokacij in se osredotočili na trženje B2B (Business to business op.a.).

Torej prodaja podjetjem, ki bi lahko palačinke izkoristile za komunikacijo s strankami: VIP šotori – pogostitve, promocijske storitve v nakupovalnih centrih. Bili so tudi trenutki (konec leta 2011), ko so bili dva meseca vse vikende oddani prav vsi trije Palačinkomati… No potem je kriza pokazala zobe.

palačinkomat

Palačinkomat (Foto: Suzan Gabrijan)

Za izzive bi lahko rekli, da so lahko precej neprijetna, a včasih vseeno dobrodošla stalnica podjetniškega udejstvovanja. Se je pri začetkih vaše podjetniške poti pojavilo kaj večjih finančnih ali tehničnih izzivov, ovir in zapletov? Na kakšne načine ste jih presegli?

Izziv je pač način spodbude za delo, za razvoj – da se podjetnik pripravi, da ves čas razmišlja o novih področjih, priložnostih, o spremembah, izboljšavah, racionalizaciji, itn. Če si podjetnik, pomeni, da imaš rad izzive, vsaj pri meni je tako. Je pa res, da izzivi prinašajo tudi odločitve. To mi pa, priznam, sploh ni všeč. Kaj pa če… Kaj pa če…

Finančno je na začetku vedno težko, ampak pri nas je bila vsaj ena v redu plača doma in sem se lahko osredotočil na delo s palačinkami. Vmes sta se nama s partnerico rodila še dva otroka (skupaj imava tri…) in precej otežila vse skupaj – obsedeno stanje od plenice do palačinke…

Palačinkomat torej speče kar 180 palačink na uro, le-te pa so enake kot tiste, ki jih spečemo doma na ponvi. Zaradi tega je dobrodošel na različnih prireditvah, kjer povpraševanje po hrani presega stopnjo v primerjavi s prvotno ulično lokacijo, kjer ni takšnega navala ljudi.

Vse to se odvija na teflonskih trakovih, brez vsakršne uporabe olja, kar je tudi razlog, da se lahko avtomat uporabi tudi v zaprtih prostorih, saj se vonj po prežganem olju ne pojavi. Kakšne izkušnje torej imate z najemanjem Palačinkomata s strani organizatorjev prireditev, ki so omejene na zaprte prostore?

Nikoli ni bilo nobenih pripomb – pekel sem v veliko zaprtih prostorih in vedno so samo prijetni vzdihi in mlaskanje lačnih ust.

Ker je sam princip delovanja Palačinkomata zanimiv za opazovanje otrok, gre slednji verjetno velikokrat v najem tudi za otroške rojstnodnevne zabave?

Palačinkomat je več kot zanimiv. Tudi sam se aktivno vključim v animacijo otrok, zato je izkušnja, ki jo imajo otroci s Palačinkomatom, lahko resnično neprecenljiva. Vedno pogosteje me ustavljajo na ulici in cukajo za rokav, če se jih spomnim, ko sem pekel palačinke tam in tam in so jih z veseljem jedli…

Menite, da se je najemanje Palačinkomata s strani organizatorjev raznovrstnih prireditev, sejmov, festivalov, korporativnih dogodkov, novoletnih in rojstnodnevnih zabav tako izkazalo kot storitev z visoko stopnjo dohodka?

Seveda. Gre za to, da podjetje, ki me najame, omogoči svojim strankam brezplačne palačinke – to pa je za stranke izjemno darilo, saj imamo prav vsi radi palačinke. Tako se podjetje, ki me najame, skoraj zagotovo vrne in ponovi akcijo. Vsi srečni in zadovoljni.

Vaša nadaljnja vizija?

Zelo si želim odpreti pravo palačinkarno v centru Ljubljane – táko po zgledu Creperie iz Bretanije na zahodu Francije.

Ampak pred tem bo potrebno spremeniti nekaj prehrambnih navad Slovencev. Palačinka iz polnovredne moke (t.i. Galette) s sirom raclette, svežim paradižnikom in rukolo, je čisto primeren obrok za med službo. Se pa bojim, da bi bil problem s ceno… Taka palačinka bi morala stati minimalno 4 evre, kar je za slovenske razmere absolutno preveč. In če k temu prištejemo še kozarec pijače in kavico…

Ampak nobena kriza ne traja večno in vsa ta slaba volja in povprečna sivina, ki muči nas Slovence, bo enkrat minila. Takrat bo čas za slastne palačinke… in Palačinkomat!

Več si preberite na spletni strani: Palačinkomat

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki