
MP intervju: Aljaž Deu – Palačinkomat (Foto: Suzan Gabrijan)
Palačinkomat vas obenem razveseli še s prelivom nutelle, temne ali bele čokolade in marmelade ter vam ob tem ponudi tudi kombinacijo grškega pridiha s feta sirom in olivami, izbiro palačink s tuno ali zelenjavno kombinacijo s porom, bučkami in paradižnikom …
Prvotno lociran v bližini Cityparka, Palačinkomat sam po sebi predstavlja pravi fenomen v malem. Aljaž Deu, lastnik tega učinkovitega robota, nam je pri tem razjasnil nekaj stvari o sami ideji, ki je zasedla še neizkoriščeno tržno nišo v naši prestolnici.
Kako ste se domislili ideje o Palačinkomatu kot učinkovitem pripomočku za visoko stopnjo hitrosti pri peki palačink?
Palačinkomat sem našel na internetu in ga kupil, ko sem iskal klasične palačinkarje za peko palačink. Zdelo se mi je, da bi lahko prodal dovolj palačink, ampak takrat so se šele pojavile težave: Palačinkomat speče preveč palačink za klasično prodajo.
Izumiti sem moral nov poslovni model, ki pa ga verjetno še danes ne bi bilo, če ne bi slučajno mimo prišla znanka in ga priporočila enemu od večjih slovenskih podjetij. Tako je šele takrat nastal »Palačinkomat«, blagovna znamka.
Ko sem se v teh letih širil, sem dokupil še dva Palačinkomata in tako lahko spečem zdaj kar 540 palačink v eni uri. Umaknili smo se iz stalnih lokacij in se osredotočili na trženje B2B (Business to business op.a.).
Torej prodaja podjetjem, ki bi lahko palačinke izkoristile za komunikacijo s strankami: VIP šotori – pogostitve, promocijske storitve v nakupovalnih centrih. Bili so tudi trenutki (konec leta 2011), ko so bili dva meseca vse vikende oddani prav vsi trije Palačinkomati… No potem je kriza pokazala zobe.
Palačinkomat (Foto: Suzan Gabrijan)
Za izzive bi lahko rekli, da so lahko precej neprijetna, a včasih vseeno dobrodošla stalnica podjetniškega udejstvovanja. Se je pri začetkih vaše podjetniške poti pojavilo kaj večjih finančnih ali tehničnih izzivov, ovir in zapletov? Na kakšne načine ste jih presegli?
Izziv je pač način spodbude za delo, za razvoj – da se podjetnik pripravi, da ves čas razmišlja o novih področjih, priložnostih, o spremembah, izboljšavah, racionalizaciji, itn. Če si podjetnik, pomeni, da imaš rad izzive, vsaj pri meni je tako. Je pa res, da izzivi prinašajo tudi odločitve. To mi pa, priznam, sploh ni všeč. Kaj pa če… Kaj pa če…
Finančno je na začetku vedno težko, ampak pri nas je bila vsaj ena v redu plača doma in sem se lahko osredotočil na delo s palačinkami. Vmes sta se nama s partnerico rodila še dva otroka (skupaj imava tri…) in precej otežila vse skupaj – obsedeno stanje od plenice do palačinke…
Palačinkomat torej speče kar 180 palačink na uro, le-te pa so enake kot tiste, ki jih spečemo doma na ponvi. Zaradi tega je dobrodošel na različnih prireditvah, kjer povpraševanje po hrani presega stopnjo v primerjavi s prvotno ulično lokacijo, kjer ni takšnega navala ljudi.
Vse to se odvija na teflonskih trakovih, brez vsakršne uporabe olja, kar je tudi razlog, da se lahko avtomat uporabi tudi v zaprtih prostorih, saj se vonj po prežganem olju ne pojavi. Kakšne izkušnje torej imate z najemanjem Palačinkomata s strani organizatorjev prireditev, ki so omejene na zaprte prostore?
Nikoli ni bilo nobenih pripomb – pekel sem v veliko zaprtih prostorih in vedno so samo prijetni vzdihi in mlaskanje lačnih ust.
Ker je sam princip delovanja Palačinkomata zanimiv za opazovanje otrok, gre slednji verjetno velikokrat v najem tudi za otroške rojstnodnevne zabave?
Palačinkomat je več kot zanimiv. Tudi sam se aktivno vključim v animacijo otrok, zato je izkušnja, ki jo imajo otroci s Palačinkomatom, lahko resnično neprecenljiva. Vedno pogosteje me ustavljajo na ulici in cukajo za rokav, če se jih spomnim, ko sem pekel palačinke tam in tam in so jih z veseljem jedli…
Menite, da se je najemanje Palačinkomata s strani organizatorjev raznovrstnih prireditev, sejmov, festivalov, korporativnih dogodkov, novoletnih in rojstnodnevnih zabav tako izkazalo kot storitev z visoko stopnjo dohodka?
Seveda. Gre za to, da podjetje, ki me najame, omogoči svojim strankam brezplačne palačinke – to pa je za stranke izjemno darilo, saj imamo prav vsi radi palačinke. Tako se podjetje, ki me najame, skoraj zagotovo vrne in ponovi akcijo. Vsi srečni in zadovoljni.
Vaša nadaljnja vizija?
Zelo si želim odpreti pravo palačinkarno v centru Ljubljane – táko po zgledu Creperie iz Bretanije na zahodu Francije.
Ampak pred tem bo potrebno spremeniti nekaj prehrambnih navad Slovencev. Palačinka iz polnovredne moke (t.i. Galette) s sirom raclette, svežim paradižnikom in rukolo, je čisto primeren obrok za med službo. Se pa bojim, da bi bil problem s ceno… Taka palačinka bi morala stati minimalno 4 evre, kar je za slovenske razmere absolutno preveč. In če k temu prištejemo še kozarec pijače in kavico…
Ampak nobena kriza ne traja večno in vsa ta slaba volja in povprečna sivina, ki muči nas Slovence, bo enkrat minila. Takrat bo čas za slastne palačinke… in Palačinkomat!
Več si preberite na spletni strani: Palačinkomat