Woodie: ročno izdelana glasbila slovenskega porekla

Na nedavnem MP dogodku Lastno podjetje? Zakaj pa ne! v Mariboru se je predstavilo tudi podjetje Woodie, ki izdeluje vrhunske unikatne kitare in kontrabase in za katerim stojita Vlado in Urška. Z njima smo opravili kratek intervju.
Woodie: ročno izdelana glasbila slovenskega porekla

Woodie: ročno izdelana glasbila slovenskega porekla (Vir slike: Woodie)

Vlado Ravničan je svojo podjetniško pot začel leta 2011, ko je pri šestnajstih letih izdelal svojo prvo kitaro. Danes to pot uspešno kuje naprej skupaj s svojim dekletom Urško. Leta 2014 sta ustanovila podjetje, v katerem izdelujeta vrhunske unikatne kitare in kontrabase, znamke Woodie, primerljive z najboljšimi svetovnimi znamkami glasbil. Ročno izdelana glasbila tako odlikuje visoka akustičnost, kakovost in mehkoba igranja ter vrhunski zvok. Woodie pomeni znati biti drugačen in hkrati naravno eleganten.

Odkod ljubezen do lesa oz. ustvarjanja z lesom? 

Vlado: Veselje do dela z lesom nosim v sebi že od malih nog, saj prihajam iz kmetije pod Roglo. Oče se rad loti izdelovanja kakršnega koli lesenega izdelka in tako sem tudi sam že v osnovni šoli rad izdelal kakšno leseno stvar. Rad ustvarjam in kujem nove ideje, ni me strah izzivov.

Koliko časa že izdeluješ glasbila? Odkod znanje? 

Vlado: Prvo kitaro sem izdelal leta 2011, pri šestnajstih letih. S prijatelji smo ustanovili ansambel in z očetovo pomočjo sem si naredil svojo kitaro, saj si kvalitetne kitare finančno nisem mogel privoščiti. Potem pa z leti pridejo znanje in izkušnje. Poglobiš se v to, kar delaš, sprašuješ, iščeš pomoč, kupce, znanje, brskaš po internetu, spoznaš nove ljudi, veliko pa ugotoviš sam, iz svojih izkušenj in napak. Nato sem spoznal Urško, ki prav tako uživa v ustvarjanju. Počasi mi je začela pomagati v delavnici, pri delu s papirji, predvsem pa je izboljšala zunanji izgled glasbil. Vse izdelava sama, iz domačega lesa, razen strun, napenjalcev, spon, prečk, nog in elektronike. Da vse to na glasbilih deluje, pa poskrbim sam, saj sem po poklicu elektrotehnik.

Woodie

Vlado in Urška vse izdelata sama, iz domačega lesa, razen strun, napenjalcev, spon, prečk, nog in elektronike. Da vse to na glasbilih deluje, poskrbi Vlado, ki je po poklicu elektrotehnik. (Vir slike: Woodie)

Kako se je začela vajina podjetniška pot? 

Vlado in Urška: Začela se je lansko leto, ko sva se odločila, da odpreva popoldansko podjetje Ravničan. Takrat sva izdelala prvi kontrabas in je bil odziv ljudi odličen. Za to vrsto podjetja sva se odločila, ker hodim v službo, Urška pa še študira. Trenutno delava predvsem na razvijanju podjetja, izboljšavi glasbil, sodelujeva s Štajerskim tehnološkim parkom, iščeva ljudi za pomoč pri promociji v tujini. Ker bi to težko storila z dosedanjim imenom podjetja, sva pred kratkim začela delovati pod novo znamko Woodie.

Sta pri svoji podjetniški poti ubrala kakšne inovativne načine? Na kakšen način tržita svoje produkte? 

Vlado in Urška: Glasbila trživa predvsem preko  promocije, spleta in glasbenikov, ki so kupili najina glasbila. Z vsakim kupcem se osebno sestaneva, da glasbilo preizkusi in se potem odloči za nakup.

Vlado, tudi sam si glasbenik – katere inštrumente igraš?

Urška: Vlado igra kitaro, kontrabas, klavir, harmoniko, pozavno, bariton, bobne … vse, česar se loti in ga pritegne. Je samouk. Tudi vse pevske glasove zna postavljati. Obema glasba veliko pomeni in si ne predstavljava življenja brez nje. Najine najljubše zvrsti so jazz, country, gospel in stara narodnozabavna glasba. Tudi skupaj rada kdaj zaigrava in zapojeva.

V čem so vajini inštrumenti drugačni od drugih proizvajalcev?

Vlado in Urška: Najina glasbila so drugačna predvsem v tem, da so majhna, a izjemno akustična, so masivna, kvalitetna, izdelana na ročni, tradicionalni način, po naročilu strank in unikatna. Vsako glasbilo je edinstveno in ima svoje ime. Na pogled so drugačna od vseh drugih, saj so mešanica starinskega in modernega, so naravno elegantna. Odlikuje jih vrhunski zvok in mehkoba igranja. Narejena so iz smreke, javorja, oreha in palisandra. Nekaj posebnosti pa naj ostane skrivnost (smeh).

Woodie: slovenska lesena glasbila

Kakšne lesene izdelke še izdelujeta?

Urška: V to me je pa spodbudil Vlado. Izdelujem lesene uhane, ogrlice, albume, beležke in spominske knjige. Naredim jih, ko imam čas, za dušo. So vsekakor primerni za unikatna darila ob raznoraznih priložnostih, poleg tega so tudi prijazni do kože.

Kakšen trg je Slovenija za prodajo glasbil?

Vlado in Urška: Slovenija je premajhen trg za prodajo tovrstnih glasbil. Ciljna skupina so predvsem narodnozabavni glasbeniki. Veliko glasbil sva že prodala, sedaj se je pa ustavilo, saj je trg nasičen. V zadnjem času je nastala množica mladih ansamblov, a si glasbil takšnega cenovnega razreda še ne morejo privoščiti. Tudi nekaj konkurence imava, štiri že dolgo priznane znamke. Težko je, ker imajo vsi napisano, da glasbila izdelujejo na tradicionalni način, v resnici pa to sploh ne drži. Sva pa na lastni koži tudi večkrat občutila, kako zavistni in obrekljivi narod smo Slovenci. Najtežje si je ustvariti dobro, priznano ime. Zaenkrat nama to uspeva, glasbeniki naju že dobro poznajo. A ne moreš uspeti kar čez noč. Potrebnega je veliko truda, dela, idej, odrekanja in volje, da ti uspe. Ob tem pa se še moraš naučiti premostiti nesoglasja, ki jih prinese družinsko podjetje.

Ali svoje izdelke prodajata tudi v tujino? Če ja, kam se nameravata širiti? 

Vlado in Urška: Trenutno ravno delava na tem. Imava že nekaj vez, začela sva sodelovati z nekaj ljudmi, glasbeniki, ki naju bodo promovirali po Avstriji. Nova znamka Woodie je v procesu zaščite, močno sva izboljšala videz glasbil, v izdelavi je spletna stran in čakava na nov design promocijskih zloženk.

Woodie

Vsako glasbilo je edinstveno in ima svoje ime. (Vir slike: Woodie)

Kakšno rast pričakujeta v tem letu? 

Vlado in Urška: Upava, da nama bo v tem letu vse to uspelo. Potem pa imava namen odpreti pravo podjetje, zaposliti nekaj ljudi in delati samo za tujino – Avstrijo, Nemčijo, morda Ameriko. Zelo težko je priti tja in se uveljaviti na njihovih trgih.

Kakšna je vajina vizija? 

Vlado in Urška: Najina vizija je predvsem nuditi glasbenikom vseh vrst vrhunske, visokokvalitetne, edinstvene kitare in kontrabase, izdelane na ročni, tradicionalni način, po njihovih željah. V prihodnosti pa je najina velika želja združiti Woodie s Hišo glasbe.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje