BLOG MARKETING DELAVNICA

Obvezni podatki na spletni strani ali v trgovini

Če je vaše podjetje imetnik spletne strani ali spletne trgovine, ki ponuja izdelke fizičnim osebam za privatno uporabo, potem morate imeti na njej objavljene vse zakonsko zahtevane podatke. Kateri so ti podatki, pa si preberite v nadaljevanju.
Obvezni podatki na spletni strani ali v trgovini

Obvezni podatki na spletni strani ali v trgovini

Področje urejata tako slovenska, kot tudi evropska oziroma mednarodna zakonodaja.

Spletna trgovina predstavlja relativno novo pojavno obliko prodaje. Gre za prodajo, kjer prodajalec in kupec nista sočasno prisotna. Zato velja za to obliko sklepanja pogodb oziroma prodaje poleg splošne zakonodaje tudi zakonodaja, ki ureja elektronsko poslovanje, in zakonodaja, ki ureja varstvo potrošnikov.

Poseben problem pa predstavlja uporaba prava in sodne pristojnosti v primeru spora, saj za potrošniške spore veljajo specifične določbe. Potrošnik je definiran kot fizična oseba, ki ne deluje za namen trgovske, poslovne ali poklicne dejavnosti, in katero v tem članku smatramo za večinskega uporabnika spletnih trgovin.

Prodaja prek spleta je možna s sklenitvijo prodajne pogodbe v elektronski obliki npr. prek elektronske pošte ali prek posebne aplikacije, ki omogoča avtomatiziran nakup. Pri obravnavani temi je bistveno, da ima spletna stran objavljene vse obvezne sestavine, da je potrošnik ustrezno obveščen o prodajalcu, nadalje, da ima prodajalec ustrezno oblikovane in objavljene splošne pogoje ter da se s potrošnikom ustrezno komunicira prek komercialnih elektronskih sporočil.

Identifikacija prodajalca

Bistvenega pomena je možnost identifikacije ponudnika blaga. Na internetni strani morajo biti potrošnikom lahko in stalno dostopne vsaj sledeče informacije (skladno z določbo 43a. člena Zakona o sodnem registru):

  1. firmo in sedež družbe,
  2. sodišče, pri katerem je subjekt vpisa vpisan,
  3. matično številko,
  4. znesek osnovnega kapitala, iz katerega mora biti razvidno, kolikšen del osnovnega kapitala je vpoklican.
  5. *Če je bil zoper družbo uveden postopek za prenehanje družbe, je potrebno na spletni strani objaviti tudi pravno dejstvo začetka tega postopka (npr. v likvidaciji, v stečaju ipd).

Dodatni podatki pri spletni trgovini

Dodatne specifične zahteve se nanašajo na imetnike spletnih trgovin. Upoštevaje določila evropske direktive o elektronskem poslovanju morajo biti poleg zgoraj navedenih stalno dostopni tudi sledeči podatki:

  • telefonsko številko, številko telefaksa (če ga uporabljajo) in veljaven naslov elektronske pošte družbe, kadar so na voljo,
  • podatek o zavezanosti za DDV in identifikacijska številka za DDV,
  • matična številka,
  • če je za dejavnost potrebno kakršno koli dovoljenje, je potrebna navedba dovoljenja in nadzornega organa.

Obveščenost potrošnika in splošni pogoji

Potrošnika je treba seznaniti tudi z vsemi potrebnimi podatki, da se odloči za nakup, kar vključuje predvsem podatke o bistvenih lastnostih izdelkov in njihovo ceno z natančno navedbo vseh morebitnih dajatev in stroškov dostave. Potrošnik mora biti seznanjen s ceno blaga in z vsemi pripadajočimi stroški že v fazi oglaševanja.

Še preden potrošnik odda svoje naročilo mora biti na jasen in razumljiv način seznanjen z naslednjimi informacijami:

  • postopkom za sklenitev prodajne pogodbe oziroma spletnega nakupa,
  • sredstvi za prepoznavanje in odpravo napak pred oddajo naročila,
  • z informacijo, ali mu bo besedilo splošnih pogojev tudi po sklenitvi pogodbe na voljo, da ga po želji shrani in reproducira,
  • z jeziki, v katerih je možna sklenitev prodajne pogodbe.

Vsebina splošnih pogojev je odvisna od spletnega prodajalca. Nekatera določila in odprta vprašanja se da tako urediti že vnaprej in smotrno je razmišljati v smeri potrditve splošnih pogojev s strani kupca, preden ta opravi nakup. Priporočljivo je urediti tudi zbiranje, uporabo in način varovanja osebnih podatkov. V kolikor prodajalec zbira (shranjuje) osebne podatke, mora zbirke podatkov prijaviti in predhodno pridobiti privolitev lastnika osebnih podatkov.

Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov, mora potrošnik poleg zgoraj navedenih informacij najpozneje, preden ga pogodba ali ponudba zavezuje, prejeti še informacije o:

  • naslovu, na katerem podjetje dejansko opravlja dejavnost, telefonsko številko, številko telefaksa in naslov elektronske pošte podjetja, kadar so na voljo, po potrebi pa tudi firmo in sedež podjetja, v imenu katerega deluje in na katerega lahko potrošnik naslovi svojo pritožbo;
  • naslovu sedeža podjetja, če se razlikuje od naslova iz prejšnje točke, in po potrebi o naslovu podjetja, v imenu katerega deluje in na katero lahko potrošnik naslovi pritožbo;
  • stroških, povezanih z uporabo komunikacijskega sredstva, če se razlikujejo od osnovne tarife;
  • pogojih, rokih in postopku za uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe;
  • navedbi, da potrošnik krije stroške vračila blaga, v primeru odstopa od pogodbe, če je potrebno;
  • stroških vračila blaga, če ga pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, zaradi njegove narave ni mogoče vrniti po pošti;
  • stroških, ki jih mora potrošnik plačati podjetju, če odstopi od pogodbe po tem, ko je vložil zahtevo za odstop od pogodbe;
  • neobstoju pravice do odstopa od pogodbe, če potrošnik nima pravice do odstopa, ali po potrebi o okoliščinah, v katerih potrošnik izgubi pravico do odstopa od pogodbe;
  • obstoju kodeksov ravnanja in dostopnosti do morebitnih kodeksov ravnanja;
  • minimalnem trajanju obveznosti potrošnika na podlagi pogodbe, če je potrebno;
  • možnosti izvensodnega reševanja sporov in drugih pravnih sredstev, ki se uporabljajo za podjetja, ter njihovi dostopnosti, če je potrebno.

Če podjetje ne posreduje informacij o dodatnih stroških, jih potrošnik ni dolžan plačati.

Podjetje mora zagotoviti, da potrošnik v postopku oddaje naročila pri sklenitvi pogodbe na daljavo z uporabo elektronskih sredstev izrecno potrdi, da se z oddajo naročila strinja s plačilom. Funkcija, ki sproži oddajo naročila, mora biti označena z besedami »naročilo z obveznostjo plačila« ali z drugo izjavo, iz katere nedvoumno izhaja, da je z oddajo naročila povezana obveznost plačila podjetju. Če podjetje ne spoštuje določil tega odstavka, potrošnika pogodba ali naročilo ne zavezuje.

Podjetje mora na svojih spletnih straneh najpozneje na začetku postopka za naročanje jasno in razločno navesti, ali obstajajo omejitve glede dostave ali oblik plačila.

Vračilo naročenega blaga

Ena od pomembnejših zakonsko predpisanih vsebin splošnih pogojev so tudi podatki o možnosti in načinu odstopa od pogodbe. Potrošnik namreč lahko v 14-dnevnem roku sporoči prodajalcu, da odstopa od pogodbe, ne da bi moral za to navajati kakršen koli razlog. Po tem roku ima potrošnik še nadaljnji 14-dnevni rok, da nepoškodovano blago vrne prodajalcu brez dodatnih stroškov, razen stroškov poštnine.

Sklenitev pogodbe

Skladno z zakonodajo je formalno sklenjena pogodba, ko se potrošnik strinja s splošnimi pogoji prodaje in mu prodajalec po naročilu pošlje potrditev prejema naročila. Svojo obveznost iz prodajne pogodbe mora prodajalec izpolniti najkasneje v 30 dneh od sklenitve pogodbe, če se ni sam zavezal storitve opraviti prej.

Preberite tudi: Opravljanje dejavnosti v stanovanju.

Kot je razvidno iz prispevka, je potrebno precej pazljivosti posvetiti postavljanju internetne prodajalne, da ne stori prodajalec preveč kršitev slovenske in evropske zakonodaje.

Izvensodno reševanje sporov

Zakon o izvensodnem reševanju potrošniških sporov od spletnih trgovcev oziroma ponudnikov storitev dobavljenih preko spleta, zahteva, da na svoji spletni strani objavijo elektronsko povezavo na platformo za spletno reševanje potrošniških sporov (SRPS), ki je dostopna na https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SL.

Ta članek je bil pripravljen na podlagi zakonodaje ter sodne in upravne prakse, veljavne v času priprave besedila. V primeru kasnejših sprememb zakonodaje, sodne ali upravne prakse avtor in Zavod mladi podjetnik ne odgovarjata za ažurnost oziroma uskladitev besedila s kasnejšimi spremembami.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Vsak mlad podjetnik je optimističen. Vendar je trg neizprosen in veliko podjetij kmalu propade. Kateri so najpogostejši razlogi za neuspeh? Preberite več >>

Kako izbrati pravi flatbed printer za vaše podjetje?

Kako izbrati pravi flatbed printer za vaše podjetje?

Flatbed printer ponuja UV tiskanje na velikem formatu. Gre za zelo uporabne pa tudi drage tiskalnike, zato naj podjetje skrbno pretehta to odločitev. Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu. Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo. Preberite več >>

Video: Steve Blank: »Zagonska podjetja niso manjše različice velikih podjetij«

Video: Steve Blank: »Zagonska podjetja niso manjše različice velikih podjetij«

Kaj je podjetništvo, ki temelji na dokazih? In kaj je stopnja pripravljenosti na investicije? Oglejte si predavanje Steva Blanka. Preberite več >>

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2017 na podlagi Pravilnika o določitvi olajšav in lestvice za odmero dohodnine za leto 2017. Preberite več >>

Kaj je drop shipping?

Kaj je drop shipping?

Drop shipping je angleški izraz za vrsto prodajne sheme, ki skrajša dobavno verigo med kupcem in proizvajalcem, zaradi manj posrednikov in prodajnih marž pa omogoči nižje cene. Priljubljen ponudnik modela drop shipping je AliExpress oziroma AliBaba. Preberite več >>

Načini vplačil v in izplačil iz d.o.o.

Načini vplačil v in izplačil iz d.o.o.

Družbeniki družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.) se pogosto soočajo z dvema nasprotujočima si, a povezanima problemoma: kako hipno povečati premoženje družbe in kako dobiti finančna sredstva iz družbe na svoj osebni tekoči račun. Kako ravnati v teh primerih? Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

13.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje