Pravni vidiki e-marketinga

E-marketing je v Sloveniji čedalje bolj razširjen. To ne preseneča, saj je preprost, poceni in včasih celo učinkovit. Njegove najpogostejše pojavne oblike so internetni marketing, marketing na socialnih omrežjih, mobilni marketing in e-poštni marketing.
E-marketing: pravni vidiki

Pravni vidiki emarketinga

Kako je torej s pravno dopustnostjo takega marketinga?

Vprašanje zasebnosti pri e-poštnem marketingu urejata dva zakona, in sicer Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP) in Zakon o elektronskih komunikacijah (ZEK), pri čemer ima slednji, vsaj, kar se elektronskih komunikacij tiče, v odnosu do prvega značaj specialnosti (lex specialis), kar pomeni, da v primeru nasprotujočih si določb obeh zakonov, prevlada nad njim.

ZVOP načelno dopušča uporabo osebnih podatkov tudi za namene neposrednega trženja, vendar pa le tistih, ki jih je mogoče zbrati iz javno dostopnih virov ali v okviru zakonitega opravljanja dejavnosti.

ZVOP uzakonja tako imenovani opt-out sistem, v skladu s katerim lahko upravljalec osebnih podatkov (podjetje, tržnik v podjetju, marketinška agencija) take podatke za potrebe neposrednega trženja posreduje tistemu, kateremu so namenjeni, brez njegovega vnaprejšnjega soglasja.

Slednji sicer lahko kadarkoli pisno ali na drug dogovorjen način zahteva, da upravljalec osebnih podatkov preneha s takim početjem. V primeru takega obvestila je upravljalec osebnih podatkov dolžan v naslednjih 15. dneh ustrezno preprečiti uporabo osebnih podatkov. O tem pa je v nadaljnjih petih dneh dolžan pisno, ali na drug dogovorjen način, obvestiti posameznika, ki je to zahteval.

Opt-in sistem

Kot sem omenil že zgoraj, pa je na področju elektronskih komunikacij uveljavljena specialnejša ureditev po Zakonu o elektronskih komunikacijah, ki to problematiko ureja drugače.

Uzakonja namreč tako imenovani opt-in sistem, v skladu s katerim je za neposredni e-marketing izdelkov/storitev potrebno pridobiti vnaprejšnje soglasje prejemnika. To pa pomeni, da nam podjetja, oglaševalske agencije in drugi ne smejo pošiljati obvestil o računalniških tečajih, o počitnicah v toplicah, o mobilnikih, o pisarniški opremi in o super akcijah v veleblagovnicah. Najprej nas morajo vprašati, ali si takih sporočil sploh želimo, oziroma, ali dovolimo, da nam jih pošiljajo.

Mnoga podjetja – razumljivo – niso najbolj navdušena nad strogostjo opt-in sistema

Ta se jim zdi neživljenjski, neposloven in preveč zaščitniški do uporabnikov. Sam menim, da to v določeni meri drži. Tudi zato je poslovna praksa izoblikovala nekakšnega križanca med opt-out in opt-in sistemom. In ga je “požegnala” tudi zakonodaja. V skladu s tem sistemom vnaprejšnje dovoljenje uporabnika (prejemnika sporočil) sicer ni potrebno, a le tedaj, če podjetje od kupca svojih storitev/izdelkov istočasno ob nakupu pridobi e-naslov za svoj e-marketing. V tem primeru ga lahko uporabi tudi za neposredno trženje svojih podobnih izdelkov ali storitev.

Tak primer je denimo, če v trgovini z računalniško opremo kupimo tiskalnik. Prodajalec nam ob nakupu izroči račun, zraven pa še kartico. Pojasni, da z njo lahko uveljavljamo posebne ugodnosti. Prodajalec nam razloži, da smo se ob nakupu tiskalnika kvalificirali za nakup izdelkov pod posebno ugodnimi pogoji. Prosi nas, da mu zaupamo naš e-naslov. Tako nam bo lahko v bodoče pošiljal obvestila o akcijah. Tako početje je torej zakonito. A le, če gre za trženje podobnih izdelkov (denimo računalnikov, programske opreme, DVD predvajalnikov, Mp3 predvajalnikov, televizorjev ipd.), ne pa tudi hladilnikov, pomivalnih strojev in avtomobilskih pnevmatik.

Avtor članka z naslovom E-marketing je mag. Boštjan J. Turk.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Povečanje spletnega prometa: strategije za uspeh

Povečanje spletnega prometa: strategije za uspeh

V današnji digitalni dobi je spletni promet bistvenega pomena za marsikatero podjetje. Ne glede na to, ali ste bloger, lastnik spletne trgovine ali ustvarjalec vsebine, je stalen tok obiskovalcev vaše spletne strani ključnega pomena za uspeh. Na srečo obstaja več učinkovitih strategij, s katerimi lahko povečate svoj spletni promet in dosežete širše občinstvo. V tem članku bomo raziskali nekaj ključnih tehnik, ki vam bodo pomagale privabiti več prometa na vaše spletne platforme. Preberite več >>

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

Vsebinsko trženje je izjemno pomemben del spletnega trženja. V zadnjem času je postalo tudi eno najbolj priljubljenih sredstev za pridobivanje kontaktov. Da bi zagotovili, da bo vaše vsebinsko trženje uspešno, pa se morate zadeve lotiti na pravi način, kar ni vedno preprosto. Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Zaradi aktualnosti teme reportažo objavljamo ponovno. Maja 2019, je v Ljubljani potekalo predavanje Američana Seana Ellisa o marketingu in metodah, s katerimi lahko podjetja učinkovito dosegajo rast. Katera nova znanja smo osvojili? Preberite več >>

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Pričakovanje, da lahko tedensko pošljete newsletter celotnemu seznamu in pričakujete dobre (prodajne) rezultate, je nerealno. Oddelek za marketing mora oblikovati emaile, ki jih bodo naročniki želeli odpreti. Kako to storite? Preberite več >>

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

Ob odprtju podjetja si je treba zagotoviti dobre temelje za nadaljnjo rast in razvoj. Predvsem je podjetje treba napraviti vidno, saj bo le prepoznavnost omogočila zadostno število kupcev in postopnjo gradnjo kvalitetne blagovne znamke. Preberite več >>

Še vedno uporabljate gmail kot poslovni e-naslov?

Še vedno uporabljate gmail kot poslovni e-naslov?

Življenje brez e-pošte si je danes zelo težko predstavljati, pravzaprav lahko z gotovostjo trdimo, da je to praktično nemogoče; samo poglejte v vaš poštni predal in preverite, koliko komunikacije ste na zasebnem in poslovnem nivoju izmenjali v preteklem tednu! Preberite več >>

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

Oglaševanje prek elektronske pošte je brezplačno, enostavno in učinkovito, zato je priporočljivo, da pri trženju uporabite tudi to orodje. Vendar je treba do e-mail marketinga pristopiti premišljeno. Vedeti morate, kaj hočete z njim doseči in kako se ga boste lotili. Preberite več >>

10 učinkovitih strategij za povečanje vaše baze kontaktov

10 učinkovitih strategij za povečanje vaše baze kontaktov

Oblikovanje dobre in kakovostne baze z elektronskimi naslovi vaših (potencialnih) strank je tek na dolge proge. Baze ne boste ustvarili čez noč, za rezultate pa boste morali trdo delati. Olajšamo vam lahko prvi korak, kako ustvariti oziroma kakovostno povečati obstoječo bazo. Preberite več >>

Oznake:, , , , , , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje