Kako uspešno upravljati s terjatvami?

Številna podjetja se soočajo s finančnimi skrbmi, saj za opravljene storitve ne dobijo obljubljenega plačila. Tako iz meseca v mesec izgubljajo dragocen čas, denar in živce, saj se namesto s poslovanjem ukvarjajo z izterjavo terjatev.
SAOP, Spletni seminar, Davčni inšpektor

Kaj moramo urediti pred prihodom davčnega inšpektorja? (Vir slike: Pixabay)

Na srečo obstaja kar nekaj načinov, ki vam lahko pomagajo pri uspešnemu upravljanju terjatev – na kratko vam bomo predstavili nekaj rešitev.

Najbolj uspešna je še vedno preventiva

Za uspešno finančno poslovanje podjetja še vedno obstaja preverjen recept, ki bi se ga morali držati pred sklenitvijo kakršnega koli poslovnega odnosa: preverjanje bonitetne ocene.

Ne glede na finančno zaledje se je dobro pred začetkom poslovanja pozanimati, s kom pravzaprav poslujete. Če ste dosledni in si vzamete nekaj minut časa, da preverite boniteto podjetja, morebitne blokade računov in ostale podatke, ki so prosto dostopni na spletu, si lahko naredite ogromno uslugo in se elegantno izognete nadaljnjim zapletom pri poslovanju.

V kolikor pa se v celotni zgodbi vseeno kaj zalomi, smo v nadaljevanju pripravili 5 korakov do učinkovite rešitve za upravljanje s terjatvami.

5 korakov za učinkovito upravljanje s terjatvami

Pri zapiranju terjatev je najbolj pomembno, da se držite omenjenih korakov, saj boste s tem povečali učinkovitost unovčenja terjatev.

1. Odkup terjatev

Ena izmed možnih odločitev za podjetja, ki želijo zapreti odprte terjatve, je odkup terjatev brez regresne pravice. Ena izmed glavnih prednosti tega načina poplačila terjatev je, da sredstva v višini od 80 do 90 odstotkov nakupne vrednosti terjatve prejmete takoj, preostalo pa prejmete izplačano, ko kupec poravna terjatev.

V kolikor odkup terjatev brez regresne pravice prevzame za to usposobljeno podjetje, vam ni potrebno več skrbeti za izterjavo, saj je to skrb prevzela institucija, ki vam je terjatev odkupila.

2. Odkup terjatev na podlagi verižne kompenzacije

Verižna kompenzacija je postopek, ki omogoča unovčevanje posredno odkupljenih zapadlih terjatev. V proces izterjave je namreč vključenih več členov, kjer se na podlagi zbranih informacij oblikuje kompenzacijska veriga, na podlagi katere imajo vsi udeleženci verige koristi, saj se izvede medsebojni pobot odprtih postavk. Ta postopek je najpogosteje uporabljen v Sloveniji, saj je eden najcenejših.

3. Konvertiranje terjatev

Konvertiranje terjatev je eden od novejših načinov zapiranja zapadlih terjatev, ki se je v mnogo primerih izkazal za učinkovitega. Konventiranje odprtih terjatev poteka s pomočjo pobota v sklopu AJPES-a (Agencija za javno pravne evidence in storitve), kjer sodeluje večje število gospodarskih subjektov, ki v sistem prijavljajo svoje obveznosti do dobaviteljev.

Tovrstni način upravljanja s terjatvami je še posebej primeren za uvozna in storitvena podjetja ter družbe, ki imajo težave z zagotavljanjem tekoče likvidnosti. Glavni prednosti tovrstnega unovčevanja terjatev sta hitro poplačilo ter nizki stroški pobota.

4. Mediacija – izvensodna izterjava

Mediacija oziroma izvensodna izterjava je proces, kjer med upnika in dolžnika vstopi tretja oseba. Izvensodna izterjava omogoča obsežne možnosti pogajanja in profesionalec lahko dolžnika ponavadi že z nekaj strokovnimi in s premišljenimi potezami prepriča, da v najkrajšem možnem času izvede plačilo zapadlih terjatev.

Preberite tudi: Kolumna: 5 nasvetov, ko ne morete plačati dolgov

V primerjavi s sodno izterjavo je izvensodna izterjava mnogo cenejša, saj ni potrebno plačati sodnih taks ter drugih sodnih stroškov, medtem ko so učinki pogosto enaki. Najpomembnejša pridobitev izvensodne izterjave je podpisana izjava o prepoznavi dolga, ki se lahko kasneje v primeru sodnega postopka uporabi kot verodostojna listina in znatno skrajša sodni postopek.

5. Sodna izterjava

Sodna izterjava je zadnja postaja in je prava odločitev v primeru, da so bili vsi koraki do tedaj neuspešni. Na podlagi verodostojne listine, pridobljene v izvensodni izterjavi, se bo zadeva rešila hitreje. Sodno izterjavo vedno spremlja ustrezen sodni postopek.

Zaradi pritožbe dolžnika se v večini primerov ta postopek konča v sodni dvorani, zato je smiselno, da ga vodi podjetje, ki ima za to usposobljene pravnike. Na ta način si namreč zagotovite, da bo celoten postopek potekal čim hitreje in boste v najkrajšem možnem času prejeli ustrezno plačilo. Sodna izterjava je kljub vsemu postopek, ki ga je smiselno uporabiti šele, kadar izčrpate vse ostale možnosti dogovora.

Avtor prispevka je Nejc Apšner, Achilles d.o.o.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Preberite več >>

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Preberite več >>

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave. Preberite več >>

15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde. Preberite več >>

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

V dobi, ki jo zaznamujejo naraščajoče kibernetske grožnje in s tem povezani visoki stroški podjetij, se tradicionalni pristopi boja proti kibernetskim napadom kažejo za neuspešne. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

Ugled vašega podjetja je njegova največja vrednost. V času, ko se informacije širijo s svetlobno hitrostjo, lahko vaš ugled zelo hitro pripomore k napredku poslovanja, ali pa ravno nasprotno: k njegovemu propadu. Naučite se strategij, da zaščitite dober ugled. Preberite več >>

Oznake:, , , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje