Pri nakupu električnega vozila lahko pridobite subvencijo Eko Sklada

Pri nakupu električnega vozila, priključnega hibridnega vozila, električnega vozila s podaljševalnikom dosega ali pri predelavi vozila v električno vozilo lahko uveljavljate subvencije Slovenskega okoljskega javnega sklada oz. Eko Sklada.
električno vozilo in subvencije

Varstvo okolja je v zadnjem času postala ena glavnih problematik, s katerimi se soočamo. Želja po ohranjanju našega planeta je spodbudila sprejemanje vse številnejših regulacij, ki vodijo v to smer.

Med glavnimi problemi, ki povzročajo onesnaževanje okolja, so vozila, katera poganja motor z notranjim izgorevanjem fosilnih goriv. Stranski efekt tega je spuščanje okolju škodljivih plinov v ozračje, predvsem ogljikov dioksid (18% vseh izpustov), dušikovi oksidi (NOx), reaktivni ogljikovodiki (HC) in ogljikov monoksid (CO). Tako postajajo električni avtomobili vse bolj priljubljeni. Ker pa je cena električnih avtomobilov zaenkrat še nekoliko višja od cene »klasičnih«, države, med njimi je tudi Slovenija, nakup spodbujajo s subvencijami in drugimi ugodnostmi.

Subvencije podeljuje Slovenski okoljski javni sklad ali Eko Sklad. Gre za subvencije v obliki nepovratnih finančnih spodbud za naložbo v nakup ali predelavo vozila ( v nadaljevanju »subvencija«), čigar prva registracija po proizvodnji ali predelavi bo opravljena v Republiki Sloveniji po 1. 1. 2018 ter v primeru, da bo vlagatelj po nakupu vozila prvi lastnik vozila, ki je predmet subvencije.

Pri tem boste upravičeni do subvencije le v primeru:

  • če boste opravili nakup novega ali testnega vozila na električni pogon;
  • če boste opravili nakup novega ali testnega priključnega hibridnega vozila (plug-in) ali nakup novega ali testnega vozila na električni pogon s podaljševalnikom dosega (range extender);
  • predelava vozila v električno vozilo, tako da bo serijsko vgrajeni motor na notranje izgorevanje nadomeščen s pogonskim elektromotorjem.

Vozilo lahko tudi kupite ali predelate v tujini, vendar mora biti za pridobitev subvencije vozilo prvič registrirano po proizvodnji ali predelavi v Republiki Sloveniji. Prav tako mora biti vozilo kupljeno po 1. 1. 2018. Pri tem pa morate biti pozorni, da ne gre za nakup rabljenega električnega vozila v tujini, saj vam v tem primeru ne pripada subvencija.

Pogoji za pridobitev subvencije

Subvencija se lahko dodeli le za:

  • nakup novega ali testnega vozila kategorije M1, N1 in L7e na električni pogon brez emisij CO2 na izpustu;
  • nakup novega vozila kategorije L6e, L5e, L4e, L3e, L2e, L1e-B ali L1e-A na električni pogon brez emisij CO2 na izpustu;
  • predelavo vozila v električno vozilo, tako da bo serijsko vgrajeni motor na notranje zgorevanje nadomeščen s pogonskim elektromotorjem, kategorije M1, N1, L7e ali L6e;
  • nakup novega ali testnega priključnega hibridnega vozila (plug-in) ali novega/testnega vozila na električni pogon s podaljševalnikom dosega (range extender), z emisijami CO2 na izpustu manjšimi od 50 g CO2/km, kategorije M1 ali N1.

Pri tem je potrebno tudi omeniti določene izjeme, za katere se ne podeljuje subvencija in še na dodatne zahteve, na katere je potrebno paziti, če hočemo pridobiti ustrezno subvencijo.

Ena izmed izjem, ki niso predmet subvencije, so kolesa s pedali z dodatnim pogonom, opremljena s pomožnim električnim motorjem z največjo trajno nazivno močjo, ki je manjša ali enaka 250 W, katerega izhodna moč se prekine, kadar kolesar preneha poganjati pedala, sicer pa se progresivno zmanjšuje in končno prekine, preden hitrost vozila doseže 25 km/h.

Pri nakupu ali predelavi električnega vozila je potrebno biti pozoren na naslednje stvari:

  • Predelava vozila mora biti izvedena s strani pravne osebe ali samostojnega podjetnika;
  • Vozila, ki so predmet subvencije, morajo biti opremljena z akumulatorji, ki ne temeljijo na svinčevi tehnologiji;
  • Prosilec za subvencijo mora biti po nakupu vozila njegov prvi lastnik oziroma prvi lizingojemalec vozila – velja le za finančni lizing. Če gre za predelavo vozila, mora biti prosilec za subvencijo prvi lastnik predelanega vozila;
  • Vozila, pridobljena z operativnim lizingom oziroma poslovnim najemom, niso upravičena do subvencije;
  • Označitev vozila s preskusnimi tablicami ali trajnimi preskusnimi tablicami ne šteje za prvo registracijo po proizvodnji novega ali predelavi starega vozila.

Višina spodbude

Višina nepovratne finančne spodbude znaša:

  • 7.500 EUR za nakup novega ali testnega električnega vozila brez emisij CO2 in za vozilo, predelano na električni pogon, kategorije M1;
  • 4.500 EUR za nakup novega ali testnega električnega vozila brez emisij CO2 in za vozilo, predelano na električni pogon, kategorije N1;
  • 2.000 EUR za nakup novega ali testnega električnega vozila brez emisij CO2 in za vozilo, predelano na električni pogon, kategorije L7e;
  • 2.000 EUR za nakup novega ali testnega priključnega (plug-in) hibridnega vozila ali za nakup novega ali testnega vozila na električni pogon s podaljševalnikom dosega (range extender), z emisijami CO2 na izpustu, manjšimi od 50 g CO2/km, kategorije M1 ali N1;
  • 1.500 EUR za nakup novega električnega vozila brez emisij CO2 ali za vozilo, predelano na električni pogon, kategorije L6e;
  • 1000 EUR za nakup novega električnega vozila brez emisij CO2 kategorije L3e ali L4e ali L5e;
  • 500 EUR za nakup novega električnega vozila brez emisij CO2 kategorije L1e-B ali L2e;
  • 200 EUR za nakup novega električnega vozila brez emisij CO2 kategorije L1e-A.

Pri tem je treba biti pozoren, da subvencija ne sme preseči 50 odstotkov vrednosti priznanih stroškov naložbe (če je subvencija 7.500 evrov, so priznani stroški lahko najmanj 15 tisoč evrov). Pri pravnih osebah pa subvencija ne sme preseči 55 oziroma 45 odstotkov stroškov, odvisno od tega, kjer je podjetje – v vzhodni ali zahodni kohezijski regiji. Pomoč pa se lahko poveča za srednja podjetja za 10 odstotkov, za mikro in mala podjetja pa za 20 odstotkov. Če želite oddati še eno vlogo za subvencijo, to lahko storite šele, ko je izplačanih najmanj 70 odstotkov dodeljenih sredstev iz prve vloge. Subvencija se sicer za podjetja šteje kot državna pomoč.

Postopek pridobitve subvencije

V prvem koraku je seveda potrebno opraviti nakup in registracijo novega električnega ali priključno hibridnega vozila oziroma predelati »običajno« vozilo v električno vozilo.

Ko je vozilo registrirano, je potrebno oddati vlogo za subvencijo na Eko sklad. K vlogi je treba med drugim predložiti račun oziroma predračun za nakup vozila in dokazilo o plačilu celotnega računa. Podjetja morajo predložiti še računovodske izkaze za zadnje zaključeno leto, ki so oddani na AJPES, poleg tega tudi izjavo, da redno izplačuje plače in da denimo ne gre za podjetje v težavah.

Eko sklad zatem preveri ali je vozilo ustrezno in nato izda odločbo o priznanju pravice do subvencije. To načeloma stori v roku 3 mesecev[1] po oddaji vloge. Po prejemu odločbe o priznanju pravice do subvencije je treba podpisati pogodbo o izplačilu subvencije in jo v roku meseca dni od vročitve odločbe poslati nazaj na Eko sklad. Subvencija je načeloma izplačana v 60 dneh od prejema zaključne dokumentacije in podpisane pogodbe.

Za podjetja pa veljajo posebna pravila, in sicer imajo podjetja devet mesecev časa od vročitve odločbe o priznanju pravice do subvencije, da kupijo in registrirajo vozilo. Potem ima podjetje dva meseca časa, da Eko skladu odda vso dokumentacijo, s katero dokazuje, da je končalo naložbo, med drugim račun za nakup vozila. Izplačilo subvencije lahko potem pričakujete v 60 dneh od takrat, ko bo Eko sklad prejel in preveril oddano dokumentacijo.

Vozilo, ki je bilo predmet subvencije, mora ostati registrirano in v lasti prejemnika subvencije najmanj dve leti. V nasprotnem primeru boste primorani vrniti subvencijo.

[1] Eko sklad obenem opozarja, da je “glede na veliko število prejetih vlog občanov trenutni čas obdelave vloge okrog 6 mesecev, vendar se z izvajanjem naložbe lahko začne že takoj po oddaji vloge na naslov Eko sklada. (https://www.avto-fokus.si/Novice/Eko_subvencije_za_elektricna_vozila_enake_za_hibride_manjse)

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na VEM točki odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi. Preberite več >>


Nekster, inovativno naložbeno množično financiranje

Nekster, inovativno naložbeno množično financiranje

Pri zagotavljanju obstoja in nemotenega poslovanja mladih podjetij odigrajo ključno vlogo redni prilivi in zagotovljen denarni tok. Predvsem v prvih letih poslovanja pa to predstavlja precejšen izziv, ki ga podjetja rešujejo na klasičen ali sodoben način. Preberite več >>

Iz prve roke: poslovni angeli kot investitorji in delovanje kluba Poslovni angeli Slovenije

Iz prve roke: poslovni angeli kot investitorji in delovanje kluba Poslovni angeli Slovenije

Poslovni angeli so ena izmed možnosti, kako lahko inovativni startupi pridobijo finančna sredstva, ki jih potrebujejo za zagon ali širjenje poslovanja. V Sloveniji je glavni akter na tem področju klub Poslovni angeli Slovenije, katerega namen je v povezovanju poslovnih angelov z ustreznimi startupi. Preberite več >>

Kako pridobiti sredstva za financiranje startupa?

Kako pridobiti sredstva za financiranje startupa?

Da bi lahko vaša podjetniška ideja zaživela, morate vanjo praviloma vložiti določeno vsoto začetnih sredstev. Kateri so možni viri za pridobitev teh sredstev? Preberite več >>

Napaka v podjetništvu ni napaka, temveč priložnost za učenje

Napaka v podjetništvu ni napaka, temveč priložnost za učenje

V podjetništvu so napake dobrodošle, so nekaj naravnega, zato napaka pravzaprav ni napaka. So namreč priložnost za raziskovanje, spoznavanje ter učenje. A zapomnite si, da prostora za njihovo nenehno ponavljanje ni. Preberite več >>

Kako zgraditi res kvalitetno mrežo poznanstev?

Kako zgraditi res kvalitetno mrežo poznanstev?

Chris Fralic je priznan tvegani kapitalist, ki si je pot do uspešne kariere skoval premišljeno in vztrajno. Sam zasluge za svoj uspeh pripisuje predvsem kvalitetni mreži poznanstev, ki jo je začel graditi že pred leti. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje