Pridobivanje kredita v kriznih časih

Prevelik prevzem kreditnega tveganja, ki se je pokazal kot glavni krivec za finančno krizo v ZDA, ima tudi v naših bankah močan vpliv. Te so tako zelo previdne pri plasiranju svojih finančnih sredstev. Lahko bi dejali, da se nahajajo v krču, saj so negotove, kaj bo prinesla bančna prihodnost.
Pridobivanje kredita v kriznih časih

Pridobivanje kredita v kriznih časih (Vir slike: Pixabay.com)

Pred časom so bile banke manj stroge in so financirale veliko projektov, ki so dokazovali pozitiven prihodnji donos. Dandanes, v času finančne krize, ni več tako, banke vedno težje prihajajo do denarja, kreditiranje pa so omejile na najboljše projekte in podjetja, ki jim najbolj zaupajo in ne pričakujejo težav v njihovem poslovanju. Slabša podjetja težko prihajajo do novih sredstev, kar pa zmanjšuje konkurenčnost na trgu in nasploh zavira gospodarski razvoj.

Poslovne banke v zadnjem času kreditirajo samo stranke z najboljšo boniteto. Pokazalo se je namreč, da kreditiranje strank, ki imajo dvomljive projekte, ni modro, saj gospodarske razmere negativno vplivajo na poslovne cilje podjetij. Banke so v preteklosti odobrile vrsto naložb, v katerih pa niso pričakovale težav na splošnem gospodarskem področju. Sedaj ne samo, da omejujejo nova financiranja, ampak tudi poostreno upravljajo in kontrolirajo že dane kredite in kvaliteto zavarovanj, ki se je močno znižala.

Nahajamo se v začaranem krogu, saj banke ne kreditirajo novih projektov, ker ne verjamejo več v planirano realizacijo. Ustvarjanje dodane vrednosti in rast gospodarstva pa sta mogoča le s podpiranjem in kreditiranjem novih podjetniških idej. Banke v svoja pričakovanja vgrajujejo to negativno klimo, ki se je v zadnjem času potencirano ustvarjala na vseh gospodarskih segmentih, kar seveda ni vzpodbudno za podjetniško rast.

Kaj lahko storijo podjetniki, ko se podajo v lov za bančnimi krediti?

Banke so poostrile nadzor nad dajanjem kreditov, zato lahko podjetniki ne samo, da se podajajo v manj tvegane projekte, ampak tudi do neke mere prestavijo svoj planiran razvoj v čas, ko bo negotovosti manj.

Banke trenutno nerade financirajo dolgoročne načrte, ker je stanje na trgu preprosto preveč napeto, da bi se dalo napovedati, kaj bo prinesla prihodnost. Raje vidijo kratkoročne projekte, ki zagotavljajo hitre donose ob minimalnem tveganju. Podjetniki se morajo tega zavedati, zato se je potrebno usmeriti na kratkoročne projekte, saj bo dolgoročne težko izpeljati.

V situaciji, ko ima podjetnik že odobren kredit, lahko z banko v veliki meri sodeluje in ji tako nakazuje, da projekt normalno teče in napreduje. Ustvarjanje dobrega poslovnega odnosa v času krize lahko prinese večjo stopnjo zaupanja, ki je lahko temelj za financiranje prihodnjih projektov.

Velik delež lastnega kapitala ima v tem času še večjo prednost, višja stopnja lastnega donosa v projekt pa bo banki nakazala resnost, saj tudi podjetnik s tem izkaže zaupanje v lasten projekt.

Banke morajo v prvi vrsti upoštevati predvsem boniteto stranke, ki pomeni zmožnost odplačevanja plasiranih sredstev. V resnici se večkrat gleda tudi na zavarovanje, ki pa pomeni le sekundarno poplačilo. Največ zavarovanj izhaja iz vrednosti nepremičnin, katerih kvaliteto bodo podjetniki primorani pogosteje spremljati in dokazovati njihovo realno tržno vrednost.

Kaj lahko pričakujemo v prihodnosti?

Trenutna situacija je zelo nepredvidljiva, vseeno pa morajo podjetja razumeti banke, ki so v težki situaciji, saj se ne ve, kaj bo prinesla prihodnost. Vsi čakamo, kaj se bo zgodilo, večjih potez v smeri izboljšanja situacije pa ni. Krizo lahko izkoristijo mlada podjetja s pogumnimi projekti, ki jim večja podjetja verjetno ne bodo sledila z novimi vlaganji, kar pa lahko vodi v izgubo njihovega tržnega deleža na račun mladih in hitro prilagodljivih podjetij.

Preberite tudi: Kako pridobiti kapital v začetkih poslovanja.

Inovativni podjetniki bodo s svojimi idejami težko prišli do novih sredstev s strani bank, saj le-te ne upajo prevzeti prevelikega tveganja, seveda pa velja, da je tukaj zelo pomembna sposobnost podjetnika, da banko prepriča v odličnost svojega načrta in minimalnega tveganja ob njegovi realizaciji. Pričakujemo lahko, da bodo podjetja dajala več poudarka na analitiko in planiranje, saj bodo skušala predvideti vse možnosti ob izpeljavi projekta.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Čedalje več start-upov se odloča za zaposlovanje ljudi, ki delo opravljajo na daljavo

Čedalje več start-upov se odloča za zaposlovanje ljudi, ki delo opravljajo na daljavo

Start-upi se čedalje pogosteje odločajo za to, da zaposlijo ljudi, ki dela ne opravljajo na sedežu podjetja, ampak od doma ali s katere druge lokacije. V nadaljevanju si lahko preberete, zakaj ima tak način sodelovanja z zaposlenimi številne prednosti za podjetje. Preberite več >>

Je na trgu dovolj denarja za financiranje podjetništva?

Je na trgu dovolj denarja za financiranje podjetništva?

Sodelujoči na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so skušali priti do odgovora na vprašanje, kakšen je najprimernejši način financiranja podjetij. Pozitivna gospodarska rast podprta z novimi tehnologijami podjetnikom omogoča dokaj pestro izbiro. Preberite več >>

Ne Silicijeva, temveč “Slovenska dolina”

Ne Silicijeva, temveč “Slovenska dolina”

Bučen aplavz ob zaključku jubilejnega, 50. Startup cafe, je razkril, da so zanimivi gostje obiskovalce navdušili z debato o slovenskem startu-up ekosistemu. Preberite več >>

EU mora biti za slovenska podjetja domače dvorišče

EU mora biti za slovenska podjetja domače dvorišče

Na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! v organizaciji Zavoda mladi podjetnik je bilo veliko govora o tem, na kakšen način lahko slovenska podjetja uspejo v tujini. Preberite več >>

Kako se v podjetništvu naučiti obvladovati in premagovati strah?

Kako se v podjetništvu naučiti obvladovati in premagovati strah?

Dostikrat se izkaže, da je strah tisti, ki stoji med posameznikom in cilji, ki jih ta želi uresničiti. Sploh za podjetnike je pomembno, da se naučijo soočati s strahom in ga presegati. Le tako bodo lahko uspešni na svoji poslovni poti. Preberite več >>

Disneyjev recept za uspeh: »Presezite pričakovanja svojih strank!«

Disneyjev recept za uspeh: »Presezite pričakovanja svojih strank!«

Izjemen uspeh Walta Disneyja nikakor ni naključje. Človek, ki je veliko prispeval k razvoju animacije in tematskih parkov, je imel jasno vizijo, ko se je loteval posla. Poseben poudarek je dajal na kupčevo izkušnjo in se trudil, da pričakovanj svojih strank ne bi le dosegel, ampak jih tudi presegel. Preberite več >>

5 skrivnosti učinkovite prodaje, ki odprejo pot do poslovnega uspeha

5 skrivnosti učinkovite prodaje, ki odprejo pot do poslovnega uspeha

Kevin Harrington, ameriški podjetnik in poslovni vodja ter eden najbolj uspešnih učencev Ziga Ziglerja, razkriva 5 načel, kako prek učinkovite prodaje doseči uspeh v podjetništvu. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje