Pridobivanje kredita v kriznih časih

Prevelik prevzem kreditnega tveganja, ki se je pokazal kot glavni krivec za finančno krizo v ZDA, ima tudi v naših bankah močan vpliv. Te so tako zelo previdne pri plasiranju svojih finančnih sredstev. Lahko bi dejali, da se nahajajo v krču, saj so negotove, kaj bo prinesla bančna prihodnost.
Pridobivanje kredita v kriznih časih

Pridobivanje kredita v kriznih časih (Vir slike: Pixabay.com)

Pred časom so bile banke manj stroge in so financirale veliko projektov, ki so dokazovali pozitiven prihodnji donos. Dandanes, v času finančne krize, ni več tako, banke vedno težje prihajajo do denarja, kreditiranje pa so omejile na najboljše projekte in podjetja, ki jim najbolj zaupajo in ne pričakujejo težav v njihovem poslovanju. Slabša podjetja težko prihajajo do novih sredstev, kar pa zmanjšuje konkurenčnost na trgu in nasploh zavira gospodarski razvoj.

Poslovne banke v zadnjem času kreditirajo samo stranke z najboljšo boniteto. Pokazalo se je namreč, da kreditiranje strank, ki imajo dvomljive projekte, ni modro, saj gospodarske razmere negativno vplivajo na poslovne cilje podjetij. Banke so v preteklosti odobrile vrsto naložb, v katerih pa niso pričakovale težav na splošnem gospodarskem področju. Sedaj ne samo, da omejujejo nova financiranja, ampak tudi poostreno upravljajo in kontrolirajo že dane kredite in kvaliteto zavarovanj, ki se je močno znižala.

Nahajamo se v začaranem krogu, saj banke ne kreditirajo novih projektov, ker ne verjamejo več v planirano realizacijo. Ustvarjanje dodane vrednosti in rast gospodarstva pa sta mogoča le s podpiranjem in kreditiranjem novih podjetniških idej. Banke v svoja pričakovanja vgrajujejo to negativno klimo, ki se je v zadnjem času potencirano ustvarjala na vseh gospodarskih segmentih, kar seveda ni vzpodbudno za podjetniško rast.

Kaj lahko storijo podjetniki, ko se podajo v lov za bančnimi krediti?

Banke so poostrile nadzor nad dajanjem kreditov, zato lahko podjetniki ne samo, da se podajajo v manj tvegane projekte, ampak tudi do neke mere prestavijo svoj planiran razvoj v čas, ko bo negotovosti manj.

Banke trenutno nerade financirajo dolgoročne načrte, ker je stanje na trgu preprosto preveč napeto, da bi se dalo napovedati, kaj bo prinesla prihodnost. Raje vidijo kratkoročne projekte, ki zagotavljajo hitre donose ob minimalnem tveganju. Podjetniki se morajo tega zavedati, zato se je potrebno usmeriti na kratkoročne projekte, saj bo dolgoročne težko izpeljati.

V situaciji, ko ima podjetnik že odobren kredit, lahko z banko v veliki meri sodeluje in ji tako nakazuje, da projekt normalno teče in napreduje. Ustvarjanje dobrega poslovnega odnosa v času krize lahko prinese večjo stopnjo zaupanja, ki je lahko temelj za financiranje prihodnjih projektov.

Velik delež lastnega kapitala ima v tem času še večjo prednost, višja stopnja lastnega donosa v projekt pa bo banki nakazala resnost, saj tudi podjetnik s tem izkaže zaupanje v lasten projekt.

Banke morajo v prvi vrsti upoštevati predvsem boniteto stranke, ki pomeni zmožnost odplačevanja plasiranih sredstev. V resnici se večkrat gleda tudi na zavarovanje, ki pa pomeni le sekundarno poplačilo. Največ zavarovanj izhaja iz vrednosti nepremičnin, katerih kvaliteto bodo podjetniki primorani pogosteje spremljati in dokazovati njihovo realno tržno vrednost.

Kaj lahko pričakujemo v prihodnosti?

Trenutna situacija je zelo nepredvidljiva, vseeno pa morajo podjetja razumeti banke, ki so v težki situaciji, saj se ne ve, kaj bo prinesla prihodnost. Vsi čakamo, kaj se bo zgodilo, večjih potez v smeri izboljšanja situacije pa ni. Krizo lahko izkoristijo mlada podjetja s pogumnimi projekti, ki jim večja podjetja verjetno ne bodo sledila z novimi vlaganji, kar pa lahko vodi v izgubo njihovega tržnega deleža na račun mladih in hitro prilagodljivih podjetij.

Preberite tudi: Kako pridobiti kapital v začetkih poslovanja.

Inovativni podjetniki bodo s svojimi idejami težko prišli do novih sredstev s strani bank, saj le-te ne upajo prevzeti prevelikega tveganja, seveda pa velja, da je tukaj zelo pomembna sposobnost podjetnika, da banko prepriča v odličnost svojega načrta in minimalnega tveganja ob njegovi realizaciji. Pričakujemo lahko, da bodo podjetja dajala več poudarka na analitiko in planiranje, saj bodo skušala predvideti vse možnosti ob izpeljavi projekta.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Konferenca o evropskem podpornem sistemu start-upov in inovacij

Konferenca o evropskem podpornem sistemu start-upov in inovacij

V Tehnološkem parku Ljubljana je prejšnji teden potekala dvodnevna Konferenca o start-up podjetjih in prenosu tehnologij v inovacijskih ekosistemih v jugovzhodni Evropi in v alpskem prostoru. Kakšni so izsledki predavanj? Preberite več >>

Voditelj prihodnosti je srčni voditelj

Voditelj prihodnosti je srčni voditelj

Vodstvo vpliva na klimo v celotnem podjetju, ta pa določa počutje in delovanje zaposlenih. Kako lahko z določenim načinom vodenja izboljšate poslovne rezultate in zakaj se tradicionalni način vodenja v današnjih časih ne obnese več? Preberite več >>

Kako svojo podjetniško ekipo pripeljati do odličnih rezultatov?

Kako svojo podjetniško ekipo pripeljati do odličnih rezultatov?

Da bi lahko uspešno vodili podjetje, je nujno, da znate iz zaposlenih izvabiti njihove najboljše lastnosti in potenciale. Pri tem je ključno, da spoznate, kako zaposlene motivirati, navdušiti in jih pripraviti do tega, da vam bodo sledili. Preberite več >>

Vlagate dovolj denarja v spletni marketing?

Vlagate dovolj denarja v spletni marketing?

Zakaj cene spletnega oglaševanja naraščajo? Od česa so odvisne? Kako oglaševalske platforme optimalno izkoristiti za spletni marketing? Strokovnjaki vam ponujajo odgovore na vprašanja, s katerimi se sooča praktično vsak podjetnik. Preberite več >>

“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

Grosupeljčanki Andreja Uranič in Ana Berišaj imata radi funkcionalne elemente in prečudovite linije, s katerimi navdušujeta svoje stranke in potrošnike. Podjetniško udejstvovanje sta nadgradili z ustanovitvijo GIG coworkinga v Grosupljem. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

07.12.2018 od 9:00 do 12:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

13.12.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Vse za podjetje