Kako postati zavezanec za DDV

Podjetnik se lahko že ob ustanovitvi podjetja ali pa kasneje odloči, da bo postal zavezanec za DDV. Najpogostejša razloga za to sta večinsko poslovanje s pravnimi osebami ali poslovanje s tujino. Kako postati davčni zavezanec in kakšni so pogoji za to, si preberite v nadaljevanju.
DDV zavezanec

DDV zavezanec

Članek se dopolnjuje s člankom Zavezanec za DDV ali ne?

Vsaka novoustanovljena družba že po vpisu v register podjetij pridobi svojo davčno številko, na katero se sklicujejo vsi računi novoustanovljenega podjetja, samostojni podjetnik pa obdrži svojo obstoječo številko fizične osebe. Številki se po tem, ko podjetnik postane zavezanec za DDV, ne spremenita.

Pri davku na dodano vrednost (v nadaljevanju DDV) vsak udeleženec v verigi obračuna davek na dodano vrednost v tej fazi, hkrati pa od tega zneska DDV odšteje DDV, ki je bil vsebovan v produkcijskih faktorjih v prejšnjih fazah. Tako dejansko plača v proračunsko blagajno le razliko med davkom, ki ga je zaračunal pri naslednji fazi ali končnemu potrošniku, ter davkom, ki mu je bil zaračunan pri nabavi.

Podjetnikova dolžnost, ki izhaja iz DDV, je torej plačati razliko med:

  • davkom, ki ga plača pri nakupu dobrin, s katerimi proizvaja (vstopni DDV) in
  • davkom, ki ga pobere pri prodaji svojih izdelkov ali storitev (izstopni DDV)

V kolikor se zgodi, da podjetnik pri nakupu blaga, ki ga uporabi za produkcijo novih dobrin/storitev, plača več davka, kot ga pobere pri prodaji svojih izdelkov, dobi presežek na koncu obdobja vrnjen.

Časovno obdobje za obračun DDV je v začetku običajno en mesec, kasneje pa je obdobje odvisno od velikosti in odločitve podjetja.

Kdo je zavezanec za DDV?

V skladu z zakonom o gospodarskih družbah (ZGD) sta družba z omejeno odgovornostjo (d. o. o.) in delniška družba (d. d.) obvezani pristopiti k sistemu DDV, ko promet podjetja preseže 50.000 evrov v zadnjem letu dni, do tega zneska pa se podjetje samo odloči, ali bo pristopilo v sistem DDV ali ne. Enako velja za vse druge gospodarske družbe in samostojnega podjetnika.

Ob ustanovitvi podjetja se največkrat pojavlja vprašanje, ali naj podjetje vstopi v DDV ali ne. Ta dilema je še večja pri novoustanovljenih samostojnih podjetnikih, saj njihov promet redko dosega mejo, ki vstop predpisuje. Na splošno velja, da se v sistem ne splača vstopiti podjetjem, ki imajo pri svojem poslovanju majhne zneske stroškov (svetovanja…) oziroma ne investirajo veliko v nabavo različne opreme. V primeru, da nameravate večinoma poslovati s pravnimi osebami, pa je že modro razmisliti o tem, da postanete zavezanec za DDV.

Kako postati davčni zavezanec?

Ko se podjetnik odloči, da bo postal zavezanec za DDV oziroma, ko izpolni pogoje za to, je potrebno FURS na sedež ali prek e-davkov poslati izpolnjen obrazec DDV-P2.

V primeru, da vaše podjetje nima sedeža v Sloveniji in bo opravilo obdavčljivo dobavo blaga oziroma storitev na ozemlju Slovenije, je potrebno izpolniti obrazec DDV-P3.

Obrazec lahko pošljete prek e-davkov ali ga posredujete na FURS. To lahko storite prek pošte ali osebno. FURS včasih zahteva tudi nekaj izdanih ter prejetih računov ali kako pogodbo, ki je povezana s poslovanjem podjetja. Razlog za to je, da se na FURSu želijo prepričati, da vaše podjetje res obstaja in posluje legitimno ter da tega ne počnete samo zaradi tega, ker bi radi utajevali davke.

DDV zavezanec bo podjetje postalo šele takrat, ko boste prejeli odločbo s strani FURS, do takrat pa ne smete:

  • obračunavati v svojih cenah DDV,
  • prikazovati DDV na izdanih računih,
  • si odbijati vstopni DDV (nakupa opreme ali drugih večjih produktov se lotite šele po prejetju odločbe FURS).

V odločbi je zapisan datum, ko podjetje postane zavezanec. Od tega datuma naprej je potrebno svojim cenam prišteti DDV, hkrati pa to pomeni, da si konec meseca oziroma kasneje vsake tri mesece lahko odbijate vstopni DDV. Predlagamo, da to opravilo prepustite računovodji. Ko se je naš zavod prijavil za zavezanca za DDV, smo odločbo po pošti prejeli v slabem tednu.

Radi bi opozorili še na konkretno situacijo povezano z zapisom davčne številke.

Preberite tudi: DDV – pravila za določanje kraja obdavčitve.

Dokler podjetje ni davčni zavezanec, nima identifikacijske številke za DDV (ID za DDV), pač pa le davčno številko. Uporablja se naslednji zapis:

  • davčna številka 99662981,

ko pa podjetje postane zavezanec za DDV, se poimenovanje davčna številka preimenuje v identifikacijsko številko za DDV, davčni številki pa se doda oznako SI:

  • identifikacijska številka za DDV: SI99662981.

Kako preveriti, če je podjetje davčni zavezanec?

Tovrstno poizvedbo lahko brezplačno opravite na tem spletnem mestu.

V primeru, da se pri poizvedbi pojavi oznaka DDV ID, potem je podjetje davčni zavezanec, v nasprotnem pa ne. Servis smo preverili tudi sami in reči moramo, da je zelo ažuren.

Še nasvet – ko postanete zavezanec, ne pozabite iz računov odstraniti oznako “nismo zavezanci za DDV” ter ceni prištejte DDV. Hkrati ne pozabite o spremembi pravočasno obvestiti svojih poslovnih partnerjev.

VIRI:

  • FURS: Splošna pojasnila o DDV
  • Zakon o DDV
  • Zakon o gospodarskih družbah (ZGD)
Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP računovodstvo

MP računovodstvo

MP računovodstvo je mreža računovodskih servisov po vsej Sloveniji. Vsa računovodstva uporabljajo sistem e-računovodstva, kar podjetnikom omogoča nižanje stroškov, lažji pregled nad delom in možnost za hitrejše poslovno odločanje. Preberite več >>


EU naredila konec oprostitvi plačila DDV pri pošiljkah iz tujine

EU naredila konec oprostitvi plačila DDV pri pošiljkah iz tujine

Evropska Unija je trenutno sredi največje reforme sistema pravil, ki urejajo DDV v zadnje četrt stoletja. Predlagane spremembe naj bi sistem izboljšale in modernizirale predvsem na področju čezmejnega prometa blaga, ki se izvede med poslovnimi subjekti in potrošniki (B2C). Preberite več >>

DDV pri poslovanju s kriptovalutami

DDV pri poslovanju s kriptovalutami

Finančna uprava RS je izdala pojasnilo, v katerem povzema predvsem trenutna stališča Sodišča EU glede obdavčitve poslovanja s kriptovalutami z davkom na dodano vrednost. Preberite več >>

Računovodski slovarček

Računovodski slovarček

Za vas smo naredili kratek pregled najpogostejših izrazov v računovodstvu, kot so npr. finančni in denarni tokovi, davki (DDV, davek od dobička gospodarskih družb) ter dohodninska lestvica, ki vam bodo pomagali pri razumevanju in pravilni uporabi le-teh. Preberite več >>

Prioritete FURS-a na področju davčnih nadzorov v letu 2017

Prioritete FURS-a na področju davčnih nadzorov v letu 2017

FURS je objavil strateške usmeritve in prioritete pri izvajanju inšpekcijskih nadzorov v 2017. Letni načrt inšpekcijskega nadzora je pripravljen na podlagi analize tveganja, sistemski inšpekcijski nadzor pa se izvaja nad pravilnostjo in pravočasnostjo plačevanja davkov, carine in drugih dajatev. Preberite več >>

Uvozne dajatve (carine, DDV, trošarine)

Uvozne dajatve (carine, DDV, trošarine)

Pri nakupovanju blaga iz tujine končna cena ni nujno enaka tisti ceni, ki jo določi prodajalec iz tujine. V nekaterih primerih je za uvoženo blago potrebno plačati še carino, trošarino in davek na dodano vrednost. Preberite več >>

Spremembe v pravilih za določanje kraja obdavčitve

Spremembe v pravilih za določanje kraja obdavčitve

S 1. januarjem 2015 so v veljavo stopile spremembe Direktive Sveta EU, kar je k nam prineslo tudi nekaj sprememb v pravilih za določanje kraja obdavčitve za storitve, opravljene končnim potrošnikom (Business to customer - B2C). Preberite več >>

Obračun DDV v mednarodnem B2C poslovanju

Obračun DDV v mednarodnem B2C poslovanju

Za uspešen prehod v nov sistem (sistem "vse na enem mestu" ali sistem mini VEM) je nujna seznanitev z administrativnimi zahtevami in postopki, ki jih prinašajo spremembe zakonodaje o DDV na področju mednarodnega poslovanja s končnimi potrošniki. Preberite več >>

Transakcije, ki so v Sloveniji obdavčljive z DDV

Transakcije, ki so v Sloveniji obdavčljive z DDV

Za izpolnjevanje zakonsko določenih obveznosti mora podjetnik poznati kar nekaj predpisov. Zelo pomembno je, da pozna osnove sistema DDV, pa tudi, da ve, katere transakcije so v Sloveniji sploh obdavčljive z DDV. Preberite več >>

Sprejemanje računov od tujih dobaviteljev

Sprejemanje računov od tujih dobaviteljev

Slovenska podjetja zadnje čase čedalje pogosteje sodelujejo s tujino, zato smo na portalu Mladipodjetnik.si pripravili predstavitev osnovnih pravil, ki pridejo v poštev pri prejemanju računov za blago ali storitve od tujih dobaviteljev. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Predavanje: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Predavanje: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje