Stroški reprezentance
Stroški reprezentance (Vir slike: Pixabay.com)
Stroški reprezentance so tisti stroški, ki nastanejo v podjetju zaradi sodelovanja s tretjimi fizičnimi in pravnimi osebami ob različnih dogodkih. Med takšne dogodke štejemo pogostitve na uradnih in delovnih sestankih, delovne zajtrke, kosila in večerje, sprejeme, svečane obede in nakupe priložnostnih daril.
Stroški reprezentance spadajo pod delno priznane odhodke, podobno kot stroški nadzornega sveta, odhodki zaradi oslabitev terjatev, stroški amortizacije in drugi stroški. Pri uveljavljanju stroškov reprezentance je bistveno, da gre za reprezentančne stroške, ki so nastali zaradi razmerja s poslovnimi partnerji in potencialnimi poslovnimi partnerji, ne pa stroške, ki so nastali zaradi notranjih potreb pravne osebe ali drugih oseb, ki niso poslovni partnerji.
Poslovni partner je vsaka pravna ali fizična oseba, s katero poslovno sodelujete. Poslovno sodelovanje more biti utemeljeno s pogodbo in izkazom relevantnih prihodkov in odhodkov. Kadar so stroški reprezentance vezani na potencialne poslovne partnerje, kasneje pa ni nastalo poslovno sodelovanje, mora podjetje za namene kasnejše inšpekcije zabeležiti pojasnilo, zakaj do tega ni prišlo. V primeru davčnega nadzora je treba izkazati znatno upravičenost za ugodno davčno obravnavo takšnih stroškov; zato morajo biti razlogi, zakaj do sklenitve posla ni prišlo, natančno opisani.
V skladu z Zakonom o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2) se strošek reprezentance prizna kot davčno priznan odhodek v višini 50 odstotkov. Po zakonu so takšni stroški vsi stroški za raznovrstne pogostitve in zabave ter tudi poslovna darila, namenjena poslovnim partnerjem. Reprezentančni stroški, ki se nanašajo le na pogostitve, ne pa na darila, se razvrščajo v stroške storitev in se priznavajo na podlagi računa ali verodostojne listine.
Če ste torej v preteklem letu evidentirali stroške reprezentance v višini 5000 evrov, bodo za davčne namene priznani stroški do višine 50 odstotkov, torej le v višini 2500 evrov, preostalih 2500 evrov pa bo izločenih iz davčnega obračuna.
Dogodki, kot so poslovna kosila in družabni dogodki za poslovne partnerje, so obravnavani kot poslovno potrebni. Podjetje mora ob organizaciji takšnega dogodka izkazati, da je namenjen reprezentanci, torej poslovnim partnerjem in potencialnim poslovnim partnerjem, stroški pa morajo biti sorazmerni poslovnim učinkom, ki jih je družba s takšnim dogodkom ustvarila.
Kadar v stroške reprezentance vštevamo pogostitve poslovnih partnerjev, se lahko v okviru stroškov upoštevajo le računi, izstavljeni za gostinske storitve, ne pa tudi morebitne napitnine. Morebitna napitnina ni upoštevana, saj se nanaša na zasebno življenje drugih oseb, kar pa ni v skladu z Zakonom o davku od dohodkov pravnih oseb.
Na računu mora biti izkazano, da so stroški nastali za pogostitev poslovnih partnerjev, ne pa internih zaposlenih. Ne glede na vrsto pogostitve morajo biti natančno zabeležena imena poslovnih partnerjev, ki so se udeležili dogodka, ime družbe in vsi podatki, ki so vpisani v registru.
Kateri stroški niso stroški reprezentance? Organiziranje novoletne zabave za zaposlene, najem športne dvorane za športno udejstvovanje zaposlenih, izlet za zaposlene in pogostitve zaposlenih nimajo narave reprezentance, čeprav se na prvi pogled morda zdi tako. Prav tako narave reprezentance nimajo dogodki, povezani s pospeševanjem prodaje, reklamne aktivnosti, promocije in razkazovanje proizvodnje, četudi bodo vodili do morebitne sklenitve posla.
Viri: