Stroški reprezentance

Božične zabave, pogostitve in poslovna kosila ... V prispevku bomo pojasnili, kako lahko poskrbimo, da bodo našteti stroški všteti v stroške podjetja in bodo pri tem ugodno davčno obravnavani.
delovni zajtrk

Stroški reprezentance (Vir slike: Pixabay.com)

Stroški reprezentance so tisti stroški, ki nastanejo v podjetju zaradi sodelovanja s tretjimi fizičnimi in pravnimi osebami ob različnih dogodkih. Med takšne dogodke štejemo pogostitve na uradnih in delovnih sestankih, delovne zajtrke, kosila in večerje, sprejeme, svečane obede in nakupe priložnostnih daril.

Stroški reprezentance spadajo pod delno priznane odhodke, podobno kot stroški nadzornega sveta, odhodki zaradi oslabitev terjatev, stroški amortizacije in drugi stroški. Pri uveljavljanju stroškov reprezentance je bistveno, da gre za reprezentančne stroške, ki so nastali zaradi razmerja s poslovnimi partnerji in potencialnimi poslovnimi partnerji, ne pa stroške, ki so nastali zaradi notranjih potreb pravne osebe ali drugih oseb, ki niso poslovni partnerji.

Poslovni partner je vsaka pravna ali fizična oseba, s katero poslovno sodelujete. Poslovno sodelovanje more biti utemeljeno s pogodbo in izkazom relevantnih prihodkov in odhodkov. Kadar so stroški reprezentance vezani na potencialne poslovne partnerje, kasneje pa ni nastalo poslovno sodelovanje, mora podjetje za namene kasnejše inšpekcije zabeležiti pojasnilo, zakaj do tega ni prišlo. V primeru davčnega nadzora je treba izkazati znatno upravičenost za ugodno davčno obravnavo takšnih stroškov; zato morajo biti razlogi, zakaj do sklenitve posla ni prišlo, natančno opisani.

V skladu z Zakonom o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2) se strošek reprezentance prizna kot davčno priznan odhodek v višini 50 odstotkov. Po zakonu so takšni stroški vsi stroški za raznovrstne pogostitve in zabave ter tudi poslovna darila, namenjena poslovnim partnerjem. Reprezentančni stroški, ki se nanašajo le na pogostitve, ne pa na darila, se razvrščajo v stroške storitev in se priznavajo na podlagi računa ali verodostojne listine.

Če ste torej v preteklem letu evidentirali stroške reprezentance v višini 5000 evrov, bodo za davčne namene priznani stroški do višine 50 odstotkov, torej le v višini 2500 evrov, preostalih 2500 evrov pa bo izločenih iz davčnega obračuna.

Dogodki, kot so poslovna kosila in družabni dogodki za poslovne partnerje, so obravnavani kot poslovno potrebni. Podjetje mora ob organizaciji takšnega dogodka izkazati, da je namenjen reprezentanci, torej poslovnim partnerjem in potencialnim poslovnim partnerjem, stroški pa morajo biti sorazmerni poslovnim učinkom, ki jih je družba s takšnim dogodkom ustvarila.

Kadar v stroške reprezentance vštevamo pogostitve poslovnih partnerjev, se lahko v okviru stroškov upoštevajo le računi, izstavljeni za gostinske storitve, ne pa tudi morebitne napitnine. Morebitna napitnina ni upoštevana, saj se nanaša na zasebno življenje drugih oseb, kar pa ni v skladu z Zakonom o davku od dohodkov pravnih oseb.

Na računu mora biti izkazano, da so stroški nastali za pogostitev poslovnih partnerjev, ne pa internih zaposlenih. Ne glede na vrsto pogostitve morajo biti natančno zabeležena imena poslovnih partnerjev, ki so se udeležili dogodka, ime družbe in vsi podatki, ki so vpisani v registru.

Kateri stroški niso stroški reprezentance? Organiziranje novoletne zabave za zaposlene, najem športne dvorane za športno udejstvovanje zaposlenih, izlet za zaposlene in pogostitve zaposlenih nimajo narave reprezentance, čeprav se na prvi pogled morda zdi tako. Prav tako narave reprezentance nimajo dogodki, povezani s pospeševanjem prodaje, reklamne aktivnosti, promocije in razkazovanje proizvodnje, četudi bodo vodili do morebitne sklenitve posla.

Viri:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP računovodstvo

MP računovodstvo

MP računovodstvo je mreža računovodskih servisov po vsej Sloveniji. Vsa računovodstva uporabljajo sistem e-računovodstva, kar podjetnikom omogoča nižanje stroškov, lažji pregled nad delom in možnost za hitrejše poslovno odločanje. Preberite več >>


Kako prijaviti PayPal račun na FURS?

Kako prijaviti PayPal račun na FURS?

PayPal je verjetno najbolj poznan in uporabljan posrednik med kupcem in prodajalcem na področju elektronskega poslovanja. Storitve, ki jih nudi so preproste, varne in omogočajo hitro poslovanje na globalni ravni. Preverili smo, kako je s prijavo Paypal računa FURSu. Preberite več >>

Davčna primerjava: s.p. in d.o.o.

Davčna primerjava: s.p. in d.o.o.

Za odločitev med s.p. in d.o.o. je potrebno upoštevati višino stroškov davčno-socialne obremenitve ustvarjenega dobička, poleg tega pa še pravno formalnih razlik med obema oblikama podjetja. Več o davčnih razlikah med s.p. in d.o.o. v nadaljevanju. Preberite več >>

S.p. v tujini, davek v Sloveniji

S.p. v tujini, davek v Sloveniji

V slovenski davčni zakonodaji je sprejeto načelo obdavčitve po svetovnem dohodku. To pomeni, da so davčni rezidenti dolžni plačati v Sloveniji dohodnino od vseh svojih dohodkov, ne glede na to, ali imajo dohodki svoj vir v Sloveniji ali izven nje. Preberite več >>

Obdavčitev zasebnega zavoda

Obdavčitev zasebnega zavoda

Obdavčitev zasebnih zavodov je odvisna od tega, ali so dejavnosti, ki jih opravljajo, pridobitne ali nepridobitne narave. Preberite več >>

EU naredila konec oprostitvi plačila DDV pri pošiljkah iz tujine

EU naredila konec oprostitvi plačila DDV pri pošiljkah iz tujine

Evropska Unija je trenutno sredi največje reforme sistema pravil, ki urejajo DDV v zadnje četrt stoletja. Predlagane spremembe naj bi sistem izboljšale in modernizirale predvsem na področju čezmejnega prometa blaga, ki se izvede med poslovnimi subjekti in potrošniki (B2C). Preberite več >>

Obdavčitev s.p.

Obdavčitev s.p.

V večini primerov se podjetniška pot začne s statusom samostojnega podjetnika, ki je obenem najprimernejši za začetek podjetniške poti. Preberite več >>

Davčne novosti v letu 2018

Davčne novosti v letu 2018

S prvim dnem novega leta so se pričele uporabljati nekatere spremembe na davčnem področju, ki so bile sprejete že leta 2017. Vlada je spremenila štiri zakone s tega področja, med bolj opaznimi pa so spremembe, ki jih uvaja novela Zakona o dohodnini. Preberite več >>

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Če prvič zaposlite za nedoločen čas mlade do 26. leta starosti ali matere, ki skrbijo za otroka do 3. leta starosti, lahko za prvi dve leti njihove zaposlitve uveljavljate delno vračilo plačanih prispevkov delodajalca za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Predavanje: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Predavanje: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje