Najpogostejše napake startupov

Avtor — 27.07.2017
Odpreti podjetje je s postopkovnega vidika dandanes verjetno najlažje v celotni zgodovini človeštva. Na VEM točki lahko v nekaj dneh odprete svoje lastno podjetje in postanete podjetnik. Po drugi strani pa je dandanes v celotni zgodovini človeštva najtežje uspeti v podjetništvu.
Najpogostejše napake startupov

Najpogostejše napake startupov

Zaradi nasičenih trgov, globalne konkurence, nestabilnega poslovnega okolja in mnogih drugih podobnih faktorjev, ki otežujejo uspeh v podjetništvu, potrebujemo izjemno dobro strategijo rasti in razvoja posla. In seveda – kanček sreče.

Kljub težavnosti uspeha v podjetništvu se moramo vseeno zavedati, da je danes več priložnosti na trgih kot kdaj koli. Kot pravi uspešen podjetnik Richard Branson, podjetniške priložnosti v 21. stoletju lahko primerjamo z avtobusi. Vedno namreč pridejo nove in nove priložnosti. Prav tako je dostop do mednarodnih trgov bistveno lažji, izzivi uspeha v podjetništvu pa so povsem drugi. Namesto angažiranja izjemnih količin kapitala in drugih resursov ter organizacije proizvodnje, je ključni izziv predvsem, kako proizvode oziroma storitve prodati. Na to dejstvo so tudi vezani največji sodobni izzivi podjetništva.

Prevelik podjetniški optimizem

Na začetku podjetniške poti se je potrebno izogniti prevelikemu podjetniškemu optimizmu. Velika večina podjetij v prvih nekaj letih propade. To pomeni, da bomo v podjetništvu morali verjetno vztrajati in kljubovati mnogim podjetniškim zgodbam, da bomo prišli do uspeha. Malo podjetnikom uspe v prvo. Pri tem predvsem ne smemo precenjevati prihodkov ter podcenjevati stroškov, kar se pogosto dogaja. V finančnem načrtu je smiselno, da prihodke delimo z dve ali s tri, z enakim številom pa množimo stroške.

Zaljubljenost v idejo

Podjetniki so pogosto na nek način zaljubljeni v svojo idejo. Iz osebnega življenja pa je večini znano, da je ljubezen zelo sladka, a kaj hitro lahko tudi zelo grenka, saj na nek način idealiziramo situacijo. Ideje v katere so podjetniki zaljubljeni so pogosto tiste, ki njim samim rešujejo problem, torej gre za rešitve, ki jih sami vestno uporabljajo. Pri tem ne smemo posplošiti in predvidevati, da bodo vsi, ki imajo enak problem, to našo rešitev tudi uporabljali. Zato je vsako poslovno idejo potrebno preveriti najprej v neki splošni analizi oziroma raziskavi, na koncu pa je trg tisti, ki presodi ali obstaja potreba po rešitvi ali ne.

Prav tako se moramo zavedati, da še noben poslovni načrt ni preživel stika s trgom. V največ primerih so rezultati bistveno slabši. Najboljše za podjetnika je, da čim prej skuša pridobiti prve stranke – seveda s čim manj stroški.

Pripisovanje prevelike teže poslovni ideji

Podjetniki pogosto pripisujejo preveliko težo poslovni ideji. Vsekakor je ideja pomembna in na podlagi le-te podjetje potrebuje čim močnejšo kompetenco ter diferenciator. Gre torej za določen zbir znanja, ki ga konkurenca ne more z lahkoto skopirati, in nekaj, kar nas jasno loči od konkurence. Kljub vsemu je ključ do uspeha v izvršnosti oziroma še bolj v dostopu in razumevanju strank. Dobra ideja je pomembna, izvršnost ključna, najpomembnejše pa so dejanske stranke. Danes ni več problem nekaj narediti, temveč prodati. Zato se mora podjetnik veliko bolj kot sami ideji posvetiti temu, kako bo svojo rešitev prodal strankam. Premisliti mora, v čem bo najboljši na svetu in kako se bo razlikoval od konkurence.

Pomanjkanje podjetniškega znanja

Veliko investitorjev tveganega kapitala investira zgolj v serijske podjetnike, ker se močno zavedajo pomena podjetniških izkušenj. Vendar pa podjetniške izkušnje lahko pridobimo zgolj s tem, da se podamo v podjetništvo. Dobre poslovne odločitve so posledica izkušenj, vendar so izkušnje posledica slabih odločitev. Torej se je potrebno slej kot prej vreči v vodo in pričakovati, da bomo na začetku delali napake.

Pomembno je, da pri tem ne zagrizemo v prevelik zalogaj. Izkušnje moramo pridobivati sistematično in se postopoma lotiti izziva za izzivom. Mogoče je v začetku celo bolje, če začnemo s kakšnim projektom ali popoldanskim poslom kot pa, da se na polno podamo v podjetništvo. Vse to je odvisno predvsem od tega, kako hitro se učimo.

Slaba kontrola nad financami

Preberite tudi: Pravne pasti mladega podjetja.

Podjetniki pogosto zanemarjajo pomen marketinga, še bolj pa pomen financ v podjetju. Pomanjkanje skrbne kontrole nad financami je eden izmed pogostih razlogov, zakaj podjetja propadajo. Nujno je, da podjetnik izbere izjemno dobro računovodstvo in mogoče celo finančnega direktorja za občasno svetovanje, predvsem pa je potrebno že od začetka poslovanja vzpostaviti dobro kontrolo nad stroški. Če ne pazimo na stroške, smo lahko kaj hitro pod vodo. Načrtovani prihodki so namreč kot omenjeno velikokrat nižji, potem pa so tukaj še neplačila, reklamacije, nepredvideni stroški ipd. Tako lahko zelo hitro podjetje spravimo na napačne tire.

Preberite tudi
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial.

Preberite več >>
Raziskava in analiza trga za majhna podjetja

Raziskava in analiza trga za majhna podjetja

Identifikacija kupcev, velikost trga, informacije o konkurenci in spremljanje trga so nekateri kazalniki, ki jih je potrebno upoštevati ob ustanavljanju podjetja. Kaj pa je še pomembno? O raziskavi ciljnega trga, ki je eden ključnih delov poslovnega načrta, je spregovoril Boštjan Klajnščak.

Preberite več >>
Velikost trga in trendi

Velikost trga in trendi

V prejšnjem delu raziskave trga smo se osredotočili na stranke ter na ta način pridobili informacije o segmentih trga ter potencialnih odjemalcih v vsakem izmed teh segmentov. V nadaljevanju pa si lahko preberete nekaj korakov, s katerimi pridemo do nekaterih ključnih podatkov.

Preberite več >>
Raziskava trga – nuja in potreba

Raziskava trga – nuja in potreba

Raziskava trga je koristna, saj lahko s pridobljenimi podatki lažje opredelite lastnosti produkta, ki vaše ciljne kupce najbolj privabijo, tveganost investicij pa je tako nižja! Kako se raziskave lotiti pojasnjujemo v članku, ki je pred vami.

Preberite več >>
Najpogostejše napake startupov

Najpogostejše napake startupov

Odpreti podjetje je s postopkovnega vidika dandanes verjetno najlažje v celotni zgodovini človeštva. Na VEM točki lahko v nekaj dneh odprete svoje lastno podjetje in postanete podjetnik. Po drugi strani pa je dandanes v celotni zgodovini človeštva najtežje uspeti v podjetništvu.

Preberite več >>
Kako napisati poslovni načrt

Kako napisati poslovni načrt

Poslovni načrt je eden izmed najpomembnejših dokumentov pri vstopu v podjetništvo. Na to temo smo že objavili članek, ki opisuje razloge, zakaj napisati poslovni načrt, tokrat pa si lahko preberete njegovo strukturo.

Preberite več >>
Poslovni načrt

Poslovni načrt

Poslovni načrt je eden izmed prvih dokumentov, ki se mu mora posvetiti vsak, ki razmišlja o vstopu v podjetništvo oziroma razvija svojo podjetniško zgodbo.

Preberite več >>
Poslovni model

Poslovni model

Poslovni model ni prva stvar, o kateri razmišlja podjetnik, ko se mu porodi poslovna ideja, je pa nekaj čemur bo v prihodnosti zagotovo namenil veliko svoje pozornosti. Zakaj? Posledica poslovnih idej so proizvodi ali storitve, ki pa postanejo dobri šele takrat, ko se uspešno prodajajo kupcem.

Preberite več >>
Video: Storyboard of The Lean Startup Introduction

Video: Storyboard of The Lean Startup Introduction

V znanem delu Erica Riesa The Lean Startup: How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses je natančno opisana metoda vitkega podjetništva. Predstavljeni video na enostaven način predstavi nekatere ključne poudarke dela.

Preberite več >>
Zmotna prepričanja o metodi vitkega podjetništva

Zmotna prepričanja o metodi vitkega podjetništva

Veliko mladih podjetnikov porabi veliko časa in energije, da bi svojim strankam predstavili popoln izdelek – ko pa ga dejansko lansirajo, ugotovijo, da ga nihče ni pripravljen kupiti. Pravo nasprotje taki situaciji predstavlja metoda vitkega podjetništva.

Preberite več >>
Oznake: , , , , , , ,
Iskanje
MP izobraževanja
MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje.

Preberite več >>
Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje.

Preberite več >>
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial.

Preberite več >>
Vse za podjetje