Kako preživeti miselni razkorak med službo in podjetništvom
Z razpisom po kreativni poti do praktičnega znanja (Vir slike: Freeimages.com)
Še več, nekatere delovne navade, ki so bile morda pomembne pri ustvarjanju podobe dobrega zaposlenega, niso tako uspešne v podjetniškem svetu.
Spodaj ponujamo 7 nasvetov, kako preživeti v svetu podjetništva.
1. Naučite se reči NE.
Kot zaposleni v velikem podjetju ste bili navajeni pritrjevati vsaki prošnji. »Ja« je verjetno pomenil tudi, da ste zanesljiv in timski delavec in takšno vedenje vam je prislužilo tudi dobre ocene pri nadrejenih. A takšno obnašanje vas kot podjetnika ne bo daleč pripeljalo. Za začetek: pri natrpanem podjetnišku urniku pritrjevanje in delanje vsega preprosto ni možno. Kot podjetnik si morate ustvariti agendo aktivnosti, ne samo slediti željam drugih. Naučite se reči NE vsemu, razen vašim prioritetam.
2. Pozabite na popolnost.
Ste imeli šefa, ki je želel imeti projekte izpiljene do potankosti? Ali pa ste imeli neskončno število korekcij, preden je projekt končno zaživel? Če je to možno pri velikih podjetjih, majhna podjetja in startupi nimajo sredstev, niti časa, da bi bile stvari lahko popolne. Perfekcionizem za podjetnika pomeni odgovornost. Dlje kot boste urejali detajle, počasnejši bo vaš posel. Osredotočite se raje na učinek in prioritete.
O konceptih MVP bomo govorili tudi na dogodku Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!
3. Ne bojte se dolgih delovnikov.
Mnogi si podjetniško življenje predstavljajo s 4-urnim delovnikom ali pa z delovnim okoljem na plaži. Čeprav je oboje možno, mora tipičen podjetnik delati veliko. Delovnik »od 8ih do 16ih« se tako pogosto spreminja v »od 8ih do polnoči«. Zato je pomembno, da delate nekaj, kar imate radi. In pri tem ne pozabite, da gradite svoje sanje.
4. Pripravite se na vse.
Kot redni uslužbenec ste vedno lahko koga poklicali, ki vam je priskočil na pomoč. Niste razmišljali o tem, ali so bila tla posesana in roža zalita. Vendar, ko greste na svoje, morate zapolniti vrsto novih vlog … od tehnične podpore do prodaje in marketinga, računovodstva in nenazadnje – dežurne čistilke. Egoizem je nekaj, česar si v podjetništvu ne morete privoščiti. Preden greste na svoje, pomislite, ali ste zares pripravljeni na vse.
5. Soočite se z družbeno izolacijo.
Ko ste delali v velikem podjetju, ste se morda ves čas pritoževali nad kolegi in nadrejenimi. Ko pa takšno službo zapustite, ugotovite, koliko ste se zanašali na Janjo iz računovodstva in Andreja iz kontrolinga. Prvih nekaj tednov v svojem podjetju bo napornih, še posebej, če delate iz domače pisarne. Poskusite se čim bolj izogniti družbeni izolaciji. Bodite v stikih s prejšnjimi sodelavci. Delajte iz kavarne ali pa poiščite skupne pisarne, coworking prostore in se udeležujte lokalnih dogodkov za mreženje.
6. Držite se urnika.
Ko delate zase, se potrudite držati obstoječega urnika. Biti glavni ne pomeni, da ne rabite budilke ali da si lahko vzamete čas za 4-urno kosilo. Sledenje urniku vam bo pomagalo ostati discipliniran in produktiven. Veliko profesionalcev si izbere samozaposlitev zato, ker so naveličani striktnega urnika korporativnega sveta. Zato ni potrebno, da se enakega garaškega modela držite tudi pri svojem poslu. Če potrebujete popoldne čas, da poskrbite za svoje otroke, sprehajanje psa ali da greste preprosto na sonce, si ga vzemite. Samo vi se lahko odločite, kakšen urnik je najboljši za vaš posel in življenje.
7. Ustvarite finančno rezervo.
Na podjetništvo je treba gledati tudi iz praktičnih vidikov … na kratko: rabite denar. Redni mesečni priliv se bo morda znižal, zamujal ali ga kakšen mesec ne bo. Preden zapustite službo, če je le možno, ustvarite fond, ki bi lahko pokril 3 do 6 mesečne izdatke. To vam bo omogočilo, da se boste osredotočili le na posel – namesto, da bi se ukvarjali s tem, kako boste plačali račune.
Vir: Mashable