
7 nasvetov pri uporabi družbenih medijev (slika: mashable).
Soavtor prvotnega članka je tudi Steve Cohen, ki je ustanovitelj podjetja Baywood Consulting Group in ga lahko kontaktirate preko preko baywoodconsultinggroup@gmail.com.
Ljudi, ki se ukvarjajo s komunikacijami in marketingom, lahko najdemo pravzaprav povsod v družbenih medijih. Vaše podjetje mora nujno preiti na vlak družbenih medijev, preden letos le-ta zapusti postajo. Komunikologi poskušajo s socialnimi mediji navdušiti upravo, prodajni sektor in nenazadnje tudi predsednika podjetja.
Nato je čas za čarovnijo. Tukaj na plin stopi tehnološki oddelek. Res, mnogi najboljši spletni prodajalci dandanes poznajo nekaj malega spletnega kodiranja. Morda celo poznajo Drupalovo Joomlo, a je malo verjetno, da bi vedeli, kaj je potrebno, da celotno korporacijsko strukturo prevlečemo z relativno novimi tehnologijami tretjih partij.
Za to bodo potrebovali pomoč informacijskih tehnologij. Če ste šef informacijskega oddelka kateregakoli srednje velikega podjetja, to pomeni, da se boste morali vključiti, še posebej, če vaše podjetje namerava na svoji spletni strani ponuditi integrirane izkušnje socialnega mreženja ali ustvariti zanimive Web 2.0 gradnike, ki dostopajo do podatkov vašega podjetja v realnem času. Spodaj so navedene stvari, ki jih mora vsak šef informacijskega oddelka dobro vedeti, preden se tehnologija socialnih medijev integrira v obstoječo korporacijsko strukturo.
1. Spletne 2.0 vsebine in predstavitveni standardi.
Socialni mediji dajejo posameznikom možnost spreminjanja ali ustvarjanja novih vsebin, ki se lahko vežejo na vaše podatke, besedila ali slike. Vsaka interna poslovna linija ima morda željo po generiranju edinstvenih vsebin, ki so lahko kasneje spremenjene in ponovno posredovane s strani potrošnikov. Bolj malo lahko spremenite, ko enkrat vsebine uidejo na splet, zato je pomembno, da je uveljavljena določena serija standardov pri predstavitvi teh vsebin.
Če razvijate interno spletno stran 2.0 kot je na primer blog ali Wiki stran, potem morajo ti standardi biti razviti za oblikovne faktorje kot so na primer stili pisav, velikost pisav, barvne sheme in postavitev logotipov ter sloganov podjetja. Če imajo Web 2.0 deli spletne strani vašega podjetja svojevrsten izgled in občutek, potem morajo biti uveljavljeni arhitekturni standardi glede na ogrodje in nova orodja, s katerimi se bo razvijala in upravljala spletna stran, prav tako pa tudi glede na protokole za prilagajanje z obstoječimi jedrnimi sistemi.
2. Postopek pregledovanja in odobravanja.
Ko so stilistične in prezentacijske skrbi odveč, mora šef informacijskega oddelka nadzirati razvoj internih procesov pregledovanja in odobravanja vsebin. To je kritično in občutljivo področje delovanja, na katerem ima mnogo podjetij težave, saj kontrolo nad njihovimi podatki in vsebinami, ki so izdelane za potrošnike, ki obiščejo spletno stran podjetja, prepuščajo individualnim poslovnim oddelkom.
Da bi uravnali potrebe po uspevanju uporabniško generiranih vsebin s standardi tehnološkega oddelka, mora biti vodji vsebin dodeljeno delo, da pregleduje predlagane marketinške poteze in ponudbe izdelkov. Ta posameznik mora biti vešč na področjih obeh potreb, torej mora poznati procese informacijskih tehnologij in obvladati marketing ter komuniciranje. Pregled bo prav tako zagotovil, da se podjetje trdno drži razvijalnih standardov, da so primerna regulatorska sporočila na mestu in da so pogoji izdelka v skladu z drugimi ponudbami.
3. Ne pustite, da vaš ugled splava po vodi.
Naslednja tema je zelo povezana s procesom pregledovanja in odobravanja, a je izjemno pomembna in nekoliko polemična, zato se je je potrebno lotiti ločeno. Ker bo spletna stran podjetja uporabnikom in potrošnikom predvidoma omogočila možnost feedbacka in komentiranja, sta lahko ugled in predstava o vašem podjetju postavljena v nevarnost kot nenamenska posledica tehnologije.
Dobra stran socialnih medijev je, da zagotavlja dvosmerni kanal, ki omogoča (potencialnim) kupcem, da z vami komunicirajo v realnem času. Zaradi teh možnosti pa lahko naše podjetje nehote postavimo v riziko, saj so komentarji pogosto anonimni in na voljo zlonamernim uporabnikom, potrošnikom, uslužbencem in drugim, ki želijo očrniti vaše ime in se zoperstaviti vašemu podjetju v javnosti. Te strani (komentarje in podobno) morajo pregledati različni programi, namenjeni skeniranju ali izkušene oči, da hitro odstranijo neprimerne vnose.
Včasih se ta naloga sliši lažje izvedljiva kot je v resnici, še posebej, če imamo opravka s tretjimi stranmi. Na prvo mesto postavite proces pregledovanja in brisanja žaljivih vsebin. Težavno je ločevati med legitimnimi pritožbami, ki bi morale biti objavljene na javnem forumu in čistimi nesramnostmi, ki morajo biti takoj izbrisane. Če tehnologi ne zadostujejo na področju izločevanja neprimernih komentarjev, se bodo morali poslužiti podpore uporabnikom, da bi ugotovili razliko in ustvarili pravilno strategijo.
Šef informacijskega oddelka se lahko seveda posluži tudi raznih orodij, ki iščejo neprimerne in žaljive fraze in podobno. Če bo temu tako, je dejstvo, da bodo žaljivi komentarji izbrisani, potrebno objaviti na vidnem mestu na vaši spletni strani. Še bolje bo, če to dejstvo vključite kar v vaše pogoje poslovanja, s katerimi se morajo uporabniki strinjati, tako da bo opozorilo vidno prav vsem, ki želijo s komentarji sodelovati na vaši spletni strani.
4. Različice in kontroliranje posodobitev.
Socialna omrežja so sestavljena iz različnih struktur in pod-struktur. Nekatere izmed teh vsebujejo statične informacije, medtem ko so druga področja dinamična in pod kontrolo marketinškega osebja. Nekatera področja vsebujejo tudi prispevke in vnose skupnosti. Območja, ki so subjekt spreminjanja, morajo biti kontrolirana. To zagotavlja, da je trenutno produkcijsko okolje dokumentirano in služi kot osnova, na kateri bo storjena naslednja serija sprememb. Če je izdana revizija, za katero se ugotovi, da ima določene napake, boste potrebovali lahko in zanesljivo pot, da se vrnete na zadnje učinkovite strukture. To bi moralo biti omogočeno kot del upravljalnega mehanizma. Sčasoma je potrebno stran pregledati tudi za doslednost. Potrebno je zagotoviti, da spremembe in nove ponudbe ne nasprotujejo statičnim delom strani. Če ima vsak oddelek lastništvo nad svojim področjem in vsebinami strani, potem je nujno imeti nekoga, ki redno pregleduje vsoto vseh teh strani ter se prepriča, da je spletna stran obdržala svojo prvotno integriteto. Morda je vredno premisliti tudi o posodobitvah ali modernizaciji celo statičnih delov strani, da ne postanejo obrabljene in dolgočasne. Skupnosti dajte razloge, da se vrnejo na vašo stran.
5. Vpliv na operacijsko okolje.
Šef informacijskega oddelka se mora popolnoma zavedati vpliva, ki ga ima nova programska oprema na trenutne sisteme v korporaciji, s perspektive stroškov, zanesljivosti, razpoložljivosti in kapacitivnosti. Na primer, t.i. widgeti (gradniki) so trenutno zelo priljubljeni. So preprosti za implementacijo in imajo malo ali nič vpliva na trenutno operacijsko okolje, drži? Vse, kar naredijo, je, da podatke iz ene spletne strani prenesejo v stransko orodno vrstico druge aplikacije.
Glede na funkcionalnost in karakteristike widgeta, morda uporaba slednjega ni tako nedolžna kot se zdi. Kot pri vsaki novi aplikaciji, je potrebno vrednotiti in nadzorovati stopnje kakovosti storitev in učinkovitost dizajna. Te aplikacije, ki so vedno prisotne, bodo povečale nalaganje podatkov v vašem sistemu, odvisno od tipov informacij, ki jih bodo predstavljale. To je precejšnja razlika od, na primer, spletnega bančništva, primerjav maloprodajnih cen ali drugih vmesnikov, ki so prikazani na zahtevo uporabnika.
Mnogi widgeti zahtevajo odprt dostop do vaših podatkov v realnem času ali v periodičnih 24-urnih intervalih. Tako boste morali ovrednotiti breme, ki je položeno na vaše strežnike. Pomembno je, da iz vsake individualne aplikacije iztržite, kar se da največ, kar pomeni, da je potrebno izkoristiti maksimum iz možnosti ter funkcij, ki jih lahko ponudijo v hitrem času, brez da bi se sesuvale ali obremenjevale sistem.
Ne delajte hitrih potez. Na primer, ne odločite se za “super aplikacijo socialnih medijev”, ne da bi jo prej testirali na manjši prijazni spletni skupnosti. Temeljito vrednotenje posameznih konceptov, da bi kasneje uveljavili reči, ki ste se jih naučili, je nujno že pred izdajo nekega produkta ali storitve.
6. Uveljavljanje prioritete projektov.
Vsak šef informacijskega oddelka se sooča s težavami, ko dobi več zahtev za podporo projektom, na voljo pa ima omejena finančna in druga sredstva. Upravljanje s pričakovanji uslužbencev je del vaše službe. Morali boste sestaviti red prioritet in določiti, kako pomembni so socialni mediji za vaše podjetje v primerjavi z drugimi konkurenčnimi projekti.
Lahko se je očarati nad fino tehnologijo in si želeti postati del sveta družbenih medijev, a te iniciative – pa naj si bodo še tako dobre – morajo prestati enake postopke pregledovanja in raziskovanja kot vsi ostali projekti. Razpoložljivost osebja in finančnih sredstev bo potrebno primerno razporediti med vse želene projekte.
7. Sporazum
Bolj kot se stvari spreminjajo, bolj ostajajo enake. Le zato, ker se tehnologija socialnih medijev predstavlja kot nekaj novega in predstavlja prelom med konvencionalnimi razvijalnimi paradigmami, moramo še vedno uvesti enake standarde kot jih pri trenutnih aplikacijah, ko govorimo o dokumentaciji in beta testiranju itd.
Dokumentacija vseh novih izdelkov, procesov in metodologij za sporazume z internimi revizijami in regulacijskimi agencijami je nujno za podjetja, ki se razvijajo na področju socialnih medijev. Ne smemo misliti, da bodo te agencije videle aplikacije kakorkoli drugače kot so tiste pred njimi. Še ni tako daleč od tega, ko jim je bilo treba dopovedovati, da je hiter razvoj aplikacij in strežniške tehnologije drugačen od starejšega sveta z okvirji. Ni delovalo takrat in niti ne bo sedaj.
Vir: Mashable