7 učinkovitih nasvetov za grajenje strank

Način grajenja svojih strank - "customer development", ki ga je razvil priznani podjetnik in akademik Steve Blank, je proces odkrivanja in validiranja povpraševanja trga glede določene ideje, z namenom izdelati in izbrati ustrezne karakteristike produkta, ki bodo zadostile potrebam kupcev.
7 učinkovitih nasvetov za grajenje strank

7 učinkovitih nasvetov za grajenje strank (Vir slike: sxc.hu)

Sam način se uporablja zato, da izoblikujemo izdelke, ki jih potencialni kupci želijo in se izognemo porabi časa in denarja za nekaj, kar na trgu ne bi imelo dovolj visokega povpraševanja. Z omenjenim načinom lahko identificiramo probleme in nove startup ideje, le-te testiramo in optimiziramo. Spodaj tako predstavljamo sedem učinkovitih principov in nasvetov za čim bolj uspešno podjetniško delovanje.

1. Ne predstavljajte (“pitchajte”) vaše ideje že takoj na začetku!

Ne predstavljajte svoje ideje preden ne naredite poglobljene raziskave potrošnikov in trga, saj s tem lahko dobite pristranske odgovore, ki vas posledično vodijo na napačne poti. Pomen t.i. custumer developmenta leži v prepoznavanju, kakšne karakteristike so vredne vašim potencialnim strankam in identificiranju optimizacije ponudbe.

Če boste najprej začeli s predstavljanjem vaše ideje, vam ljudje po vsej verjetnosti ne bodo povedali, da sama ideja ni preveč dobra, saj ima velika večina tendenco po strinjanju in dajanju komplimentov. Zaradi tega posledično lahko izpustite ključne vpoglede potencialnih potrošnikov, kar pa bi bila velika škoda.

2. Poizkusite si dokazati napake

Po naravi želimo ljudje imeti vedno prav in se izogibati zavrnitvam. V primeru startupa ima podjetnik vizijo kaj želi zgraditi in čim prej obuditi k življenju. Ob tem pa je priporočljivo ozavestiti, da kljub entuziazmu ne želimo zapravljati časa in denarja za nekaj, česar si ljudje pravzaprav sploh ne želijo. Včasih nam to, da sami sebi dokažemo napake, lahko prihrani energijo in ne tako malo denarja.

3. Govorite manj in bolje poslušajte!

Esenca vitke in agilne metodologije leži predvsem v tem, da se od svojih potencialnih kupcev učimo, kako zgraditi najboljši možen produkt. Učenje pa se zgodi, ko poslušamo in ne ko govorimo … Lahko bi rekli, da je poslušanje ena izmed pomembnejših veščin vsakega podjetnika.

4. Sprašujte vprašanja, ki dajejo možnost širokih odgovorov

Potencialnim kupcem postavljajte vprašanja, ki dajejo možnost bolj širokih odgovorov kot tista, ki se preprosto končujejo z da ali ne. Kot podjetnik namreč dejansko želite izvedeti, kaj si ljudje želijo in ljubijo pri (potencialnih) izdelkih in z omenjenim načinom vsekakor lahko dobite bolj poglobljen vpogled.

5. Pridobitev realnega dokaza

Pridobite realen dokaz in s tem samozavest, da resnično gradite produkt, ki ga ljudje želijo. Dokaz lahko izvira iz določenih oblik predprodaje in obenem mnenj ljudi, za katere veste, da bi lahko predstavljali potencialne stranke.

6. Najboljša je izvedba intervjujev osebno »1 na 1«

Najboljše rezultate dajo intervjuji »1 na 1«, saj fokusne skupine namreč velikokrat vodijo do pristranskih odgovorov, še posebej, če je govora o osebnih zadevah. Osebni intervjuji vam bodo tako pomagali pridobiti boljši občutek o entuzaizmu in emocijah vaših potencialnih strank.

7. Uporaba višjega nivoja abstrakcije

Pri vaših raziskavah potencialnih strank za odtenek dvignite nivo abstrakcije. Če želite npr. testirati nekoga, ali bo uporabil aplikacijo za sledenje vsakodnevne prehrane, najprej povprašajte o prehranskih navadah posameznikov. Če ob tem zaznate, da bodo potrošniki začeli govoriti o problemu, za katerega ste predvidevali, da ga imajo, še preden ste zanj vprašali, ste lahko bolj samozavestni glede pravilne začrtanosti vaše poti.

Torej pogovor s potencialnimi strankami dvignite na višji nivo abstrakcije, kar bo slednjim omogočalo bolj detajlno govorjenje, sami pa boste pridobili globlji vpogled.

Vir: Under30ceo

Oznake: , , ,