Aktualni vidiki finančnih računov kot mobilnih aplikacij

Avtor — 13.07.2017
Vedno več ljudi se odloča za uporabo alternativnih kreditnih kartic, kot sta Revolut in Monese, ter debetnih kartic, kot je hitro rastoča Number26. V prispevku obravnavamo nekatere aktualne, predvsem davčne vidike vedno bolj priljubljenih mobilnih aplikacij.
Mobilno plačevanje, aplikacija

Aktualni vidiki finančnih računov kot mobilnih aplikacij. (Vir slike: Picjumbo)

Gre za mobilne aplikacije, ki uporabniku omogočajo hkratno plačevanje na kreditni in debetni način, izmenjavo valut in neposredno plačevanje znancem, oziroma t. i. peer to peer plačevanje. Privlačne prednosti takšnih kartic so v tem, da za svoje storitve ne zaračunajo nobene takse ali drugačnega prispevka. Zaradi kompatibilnosti s sistemom Mastercard jih je mogoče uporabljati v več kot 23 valutnih skupnostih.

Porast omenjenih aplikacij se je začel nedavno, saj je bila prva takšna aplikacija lansirana manj kot dve leti nazaj. Temeljna ideja zagona »prenosne« oziroma »direktne banke« je bila v tem, da se zmanjšajo provizije za storitve dvigov in menjav, ki jih zaračunavajo običajne komercialne banke. Do tedaj ni obstajal noben mehanizem, ki bi uporabniku omogočal, da ima na enem računu več valut ter da je ta račun mednaroden v tem smislu, da ponudnik uporabniku ne zaračunava provizij za dvige in storitve v tujini.

Aplikacije so dovršene do te mere, da lahko z njihovo pomočjo preko aplikacije WhatsApp, elektronske pošte ali drugih komunikacijskih kanalov izvedemo plačilo, če je tudi prejemnik uporabnik te aplikacije. Račun je ponavadi debetne narave, torej sredstev ne trga neposredno z bančnega računa posameznika. Kljub temu omogoča dvige gotovine na bančnih avtomatih brez provizij, ki jih sicer plačujejo uporabniki kreditnih in debetnih kartic. Z aplikacijami je mogoče plačevati povsod, kjer je mogoče plačevati tudi s sistemom Maestro/MasterCard.

Number26 oziroma N26 se od zgoraj omenjenih aplikacij razlikuje v tem, da gre za t. i. direktno banko. Direktna banka je banka, ki skrbi za svoje uporabnike s pomočjo spletnih storitev in telefonskega omrežja, nima pa fizičnih poslovalnic. Zaradi manjših fiksnih stroškov poslovanja lahko takšne banke svojim uporabnikom ponudijo bolj ugodne obrestne mere.

Če razmišljate o uporabi takšne aplikacije, je nujno najprej upoštevati zakonodajo na tem področju. Začenši z letošnjim letom bo Finančna uprava RS prejemala vse informacije o finančnih računih v tujini na podlagi izčrpnega sporazuma s številnimi državami v okviru iniciative OECD. Vključenost v omenjeni sistem je odvisna predvsem od posamezne finančne institucije, in sicer od njenega sedeža. Vsaka finančna institucija se ločeno presoja glede na zahteve standardov OECD o izmenjavi informacij in evropske direktive 2014/107/EU. Navedenih spletnih aplikacij oziroma računov zaenkrat še ni treba prijavljati. FURS ima zaenkrat pristojnost nadzora le nad slovenskimi finančnimi institucijami, kar pa ne pomeni, da ne bo eventualno prejela informacij o računih v tujini, med katere lahko spadajo tudi računi v okviru aplikacij.

Če sledimo strogi dikciji navodil FURS, je treba prijaviti vse plačilne račune iz tujine, ne pa varčevalnih računov ali računov, ki služijo zgolj odplačevanju kredita. Tistih aplikacij, ki omogočajo poslovanje na podlagi prednaloženega denarja (predplačniške aplikacije), ni treba prijaviti. Vendar pa je nujno prijaviti vsak račun, s katerim opravljamo plačila, ki neposredno bremenijo račun.

Če ste že lastnik podobnega računa, vam svetujemo, da se obrnete na FURS, kjer lahko podate poizvedbo o naravi vašega računa v tujini. Sodobni tipi računov so v tolikšni meri mešane narave, da je od vsake posamezne aplikacije odvisno, ali jo je dejansko treba prijaviti. Če namreč računa v tujini ne boste prijavili, vas lahko čaka znatna globa. Za fizične osebe znaša taka globa od 200 do 1200 evrov, za fizično osebo, ki ima registrirano dejavnost, od 800 do 10 tisoč evrov, za pravne osebe pa od 1200 do 30 tisoč evrov. Če se na podlagi opravljenega pregleda ugotovijo tudi kakšne davčne nepravilnosti, so poleg tega zagrožene še dodatne globe.

Vir: Finančna uprava Republike Slovenije

MP izobraževanja

MP dogodek Facebook oglaševanjeFacebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več o delavnici >>