Aktualni vidiki finančnih računov kot mobilnih aplikacij

Vedno več ljudi se odloča za uporabo alternativnih kreditnih kartic, kot sta Revolut in Monese, ter debetnih kartic, kot je hitro rastoča Number26. V prispevku obravnavamo nekatere aktualne, predvsem davčne vidike vedno bolj priljubljenih mobilnih aplikacij.
Mobilno plačevanje, aplikacija

Aktualni vidiki finančnih računov kot mobilnih aplikacij. (Vir slike: Picjumbo)

Gre za mobilne aplikacije, ki uporabniku omogočajo hkratno plačevanje na kreditni in debetni način, izmenjavo valut in neposredno plačevanje znancem, oziroma t. i. peer to peer plačevanje. Privlačne prednosti takšnih kartic so v tem, da za svoje storitve ne zaračunajo nobene takse ali drugačnega prispevka. Zaradi kompatibilnosti s sistemom Mastercard jih je mogoče uporabljati v več kot 23 valutnih skupnostih.

Porast omenjenih aplikacij se je začel nedavno, saj je bila prva takšna aplikacija lansirana manj kot dve leti nazaj. Temeljna ideja zagona »prenosne« oziroma »direktne banke« je bila v tem, da se zmanjšajo provizije za storitve dvigov in menjav, ki jih zaračunavajo običajne komercialne banke. Do tedaj ni obstajal noben mehanizem, ki bi uporabniku omogočal, da ima na enem računu več valut ter da je ta račun mednaroden v tem smislu, da ponudnik uporabniku ne zaračunava provizij za dvige in storitve v tujini.

Aplikacije so dovršene do te mere, da lahko z njihovo pomočjo preko aplikacije WhatsApp, elektronske pošte ali drugih komunikacijskih kanalov izvedemo plačilo, če je tudi prejemnik uporabnik te aplikacije. Račun je ponavadi debetne narave, torej sredstev ne trga neposredno z bančnega računa posameznika. Kljub temu omogoča dvige gotovine na bančnih avtomatih brez provizij, ki jih sicer plačujejo uporabniki kreditnih in debetnih kartic. Z aplikacijami je mogoče plačevati povsod, kjer je mogoče plačevati tudi s sistemom Maestro/MasterCard.

Number26 oziroma N26 se od zgoraj omenjenih aplikacij razlikuje v tem, da gre za t. i. direktno banko. Direktna banka je banka, ki skrbi za svoje uporabnike s pomočjo spletnih storitev in telefonskega omrežja, nima pa fizičnih poslovalnic. Zaradi manjših fiksnih stroškov poslovanja lahko takšne banke svojim uporabnikom ponudijo bolj ugodne obrestne mere.

Če razmišljate o uporabi takšne aplikacije, je nujno najprej upoštevati zakonodajo na tem področju. Začenši z letošnjim letom bo Finančna uprava RS prejemala vse informacije o finančnih računih v tujini na podlagi izčrpnega sporazuma s številnimi državami v okviru iniciative OECD. Vključenost v omenjeni sistem je odvisna predvsem od posamezne finančne institucije, in sicer od njenega sedeža. Vsaka finančna institucija se ločeno presoja glede na zahteve standardov OECD o izmenjavi informacij in evropske direktive 2014/107/EU. Navedenih spletnih aplikacij oziroma računov zaenkrat še ni treba prijavljati. FURS ima zaenkrat pristojnost nadzora le nad slovenskimi finančnimi institucijami, kar pa ne pomeni, da ne bo eventualno prejela informacij o računih v tujini, med katere lahko spadajo tudi računi v okviru aplikacij.

Če sledimo strogi dikciji navodil FURS, je treba prijaviti vse plačilne račune iz tujine, ne pa varčevalnih računov ali računov, ki služijo zgolj odplačevanju kredita. Tistih aplikacij, ki omogočajo poslovanje na podlagi prednaloženega denarja (predplačniške aplikacije), ni treba prijaviti. Vendar pa je nujno prijaviti vsak račun, s katerim opravljamo plačila, ki neposredno bremenijo račun.

Če ste že lastnik podobnega računa, vam svetujemo, da se obrnete na FURS, kjer lahko podate poizvedbo o naravi vašega računa v tujini. Sodobni tipi računov so v tolikšni meri mešane narave, da je od vsake posamezne aplikacije odvisno, ali jo je dejansko treba prijaviti. Če namreč računa v tujini ne boste prijavili, vas lahko čaka znatna globa. Za fizične osebe znaša taka globa od 200 do 1200 evrov, za fizično osebo, ki ima registrirano dejavnost, od 800 do 10 tisoč evrov, za pravne osebe pa od 1200 do 30 tisoč evrov. Če se na podlagi opravljenega pregleda ugotovijo tudi kakšne davčne nepravilnosti, so poleg tega zagrožene še dodatne globe.

Vir: Finančna uprava Republike Slovenije

Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Predavanje: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje