Kako postaviti pravo ceno za storitve in izdelke?

Kako postaviti pravo ceno za storitve in izdelke? (Vir slike: freefoto.com)

Kako postaviti pravo ceno za storitve in izdelke?

Podjetniki, še posebej tisti, ki se v to panogo podajajo prvič, velikokrat ne vedo, kakšne cene naj postavijo svojim produktom oziroma storitvam, da bodo le-te čimbolj privlačne kupcem, hkrati pa dovolj visoke, da bo njihovo podjetje še uživalo dobiček.
Kako postaviti pravo ceno za storitve in izdelke?

Kako postaviti pravo ceno za storitve in izdelke? (Vir slike: freefoto.com)

Zagotovo gre za eno najbolj stresnih vprašanj za podjetnike, ki s tovrstnim početjem še nimajo veliko izkušenj: če od potencialnih kupcev zahtevajo preveč denarja, tvegajo, da jih bodo odgnali, če pa se odločijo za prenizek znesek, tvegajo prenizek dobiček in ostale težave, ki so s tem povezane. 

Poglejmo si, katerih pet vprašanj si morate zastaviti, da boste oblikovali svojemu produktu oziroma storitvi primerne cene in prepričali stranke, da se namesto za konkurenco odločijo za vaše podjetje. 

Vprašanje št. 1: Kakšne cene trenutno vladajo na tržišču?

Preden se odločite za končni znesek, morate napraviti temeljito analizo cen na tržišču:

  • Najprej začnite s preverjanjem cen po internetu. Poiščite predvsem podjetja, ki se ukvarjajo z enako ali podobno dejavnostjo kot vi. 
  • Sledi naj pogovor s prijatelji ali znanci, ki so že kupovali podobne izdelke oziroma storitve. Ti vam bodo znali povedati, kolikšen znesek so odšteli.
  • Vprašate lahko tudi konkurente. Mnogi bodo z vami rade volje delili kakšno koristno informacijo.

Vprašanje št. 2: Kdo so moji potencialni kupci?

Pomisliti morate tudi na vaše končne kupce. V kolikor ciljate na nekoliko bolj premožne posameznike, boste zlahka postavili temu primerne cene. In obratno: v kolikor ciljate na ljudi, ki se preživljajo s povprečno mesečno plačo, boste morali postaviti nižje cene. 

Cena bo seveda odvisna tudi od tega, kako nujno ljudje vaš produkt oziroma storitev tudi potrebujejo. Primer: ljudje bodo raje veliko plačali za dobrega odvetnika, kot pa za inštruktorja šivanja. 

Vprašanje št. 3: Kakšno dodano vrednost bom nudil?

Zastaviti si morate še eno težko, a nujno vprašanje: kakšna je dodana vrednost vašega produkta oziroma storitve, ki jo nudite? To pomeni, da si morate odgovoriti, kako ljudem pomagate izboljšati kvaliteto njihovega življenja. Vprašajte se tudi, kakšni so prihranki, ki jih bodo pridobili z vašo pomočjo.

Zanimivo branje: Prijatelja, ki bosta prodala vaše stanovanje po višji ceni >>

Vprašanje št. 4: Kakšna je konkurenca?

Pri postavljanju cene morate upoštevati tudi konkurenčna podjetja: če ste novinec na tržišču, prepredenem s podjetji s podobno dejavnostjo, boste vsaj od začetka najverjetneje morali nekoliko znižati cene, da boste privabili nove stranke. Tako boste počasi pridobili potrebne izkušnje in si zgradili ugled.

Vprašanje št. 5: Kakšen način plačevanja bom nudil?

Zadnje vprašanje, ki si ga morate zastaviti, ni namenjeno višini, temveč načinu plačevanja.

Če nameravate vključiti sistem plačevanja “na uro”, je priporočljivo, da ceniku dodate tudi mesečno naročnino na vaše storitve oz. produkte ali nudenje pomoči pri celotnem projektu. Temu primerno prilagodite tudi ceno: daljše sodelovanje naj bo za naročnika cenovno veliko ugodnejše. Na ta način boste pridobili stranke, ki bodo z vami sklenile dolgoročno pogodbo.  

Vir: Entrepreneur

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki