Kolumna: Vsebinski marketing

Kolumna: Vsebinski marketing

Kolumna: Vsebinski marketing

Vsebinski marketing je eden izmed elementov dobrega marketinga, ki je trenutno osrednja fraza marsikaterega marketinškega priročnika in predavanja prodajnega »guruja«. Gre za ustvarjanje informacij, ki služijo za ustvarjanje dodane vrednosti prodajnim kanalom.
Kolumna: Vsebinski marketing

Kolumna: Vsebinski marketing

Vsebinski marketing je eden izmed elementov dobrega marketinga, ki je trenutno osrednja fraza marsikaterega marketinškega priročnika in predavanja prodajnega »guruja«. Preprosto bi ga definirali kot ustvarjanje koristnih in zanimivih informacij, ki služijo za pritegnitev občinstva in s tem ustvarjanje dodane vrednosti svojim prodajnim kanalom. 

Če je bilo nekoč podajanje vsebin primarna domena medijev, komercialnih ali javnih, pa se z internetom podjetja spreminjajo v neke vrste dvoživke, kjer sama ustvarjajo svoje vsebine in z njimi medije. Z znižanjem stroškov tiska in distribucije (s »copy-paste« učinkom pa na žalost pogosto na račun kvalitete tudi znižanjem stroškov ustvarjanja vsebin) je namreč ta možnost lažje dostopna.

Primer vsebinskega marketinga lahko ponazorimo na primeru naše spletne trgovine ponnod.com, ki je ravno v teh dneh ugledala luč sveta. Pod blagovno znamko ponnod se primarno ukvarjamo z akvaponiko, z njo pa tudi hidroponiko in akvakulturo.

Gre za nov sonaravni trend v pridelavi hrane, kjer slabosti gojenja rib (umazana voda) spremenimo v prednosti za gojenje zelenjave (organska hranila). Tako lahko na manjšem prostoru z izrednim prihrankom vode gojimo hkrati ribe in zelenjavo, naj bo za domači vrt ali za komercialno pridelavo.

Akvaponika je po svetu že precej znana in izredno v porastu, v Sloveniji pa smo prvi, ki ponujamo tehnologijo, izobraževanje in svetovanje o tem novem, naravi prijaznem trendu pridelave. Kar pomeni, da naša dejavnost primarno potrebuje vsebinski marketing – podajanje poglobljenih informacij in poučevanje.

S tem, ko smo prvi na trgu, žanjemo ledino, hkrati pa za nas to predstavlja zelo velike stroške v naporu, znanju in času, ki jih težko neposredno preslikamo v takojšnji učinek in plačilo, temveč je njihov učinek dolgoročen.  

Vsebinski marketing v našem primeru ne zajema samo osnovnih informacij, kaj akvaponika je, kakšne so njene prednosti in kakšna je tehnologija. Zajema ogromno dela in truda za vnos kvalitetnih vsebin o rasti rastlin, primerni svetlobi, kako obrniti rastlinjak, kakšne so bolezni rib, primerni naravni načini odstranjevanja plevela in zajedalcev in še in še.

Tako redno vnašamo brezplačne vsebine v bazo znanja, informativne novice na blogu in redno obveščanje o trendih pridelovanja zelenjave in rib prek Facebooka, e-novic, bloga, YouTube videov in tradicionalnih medijev.

S tem, ko smo prvi, imamo na eni strani izredno prednost, da lahko podamo strokovne informacije o novem in zanimivem trendu. 

Posledično so nam mediji naklonjeni, saj želijo predstaviti to inovativno »novotarijo«, ki se očitno »prijemlje« tudi drugod po svetu. Po drugi strani pa seveda vedno obstaja nevarnost, da bomo izobrazili trg, za nami pa bo prišel nekdo, ki bo cenejši in hitrejši in bo samo požel sadove našega truda.

A akvaponika se ne bi nikoli razvila do te mere, kjer je, če ne bi zagnani navdušenci po vsem svetu z veseljem delili informacije in znanja z drugimi. Le prepoznavna blagovna znamka nam lahko prinese dolgoročni uspeh – in pri tem je vsebinski marketing ključen.

Avtorica kolumne je dr. Maja Turnšek Hančič, ponnod.com

Oznake:, , , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki