Poslovna priložnost: Ulična prodaja hrane

Poslovna priložnost: Ulična prodaja hrane (Slika: The Poe Log)

Poslovna priložnost: Ulična prodaja hrane

Podjetnika Peter Korbel in Justin Vitarello sta se na vrhuncu gospodarske krize, v začetku leta 2009, odločila, da bosta začela z ulično prodajo hrane. Kupila sta manjši tovornjak, si nadela brke in ustanovila podjetje Fojol Bros. of Merlindia.
Poslovna priložnost: Ulična prodaja hrane

Poslovna priložnost: Ulična prodaja hrane (Slika: The Poe Log)

Korbel in Vitarello mladim podjetnikom polagata na srce, da ulična prodaja ni le nakup hrane, tovornjaka in parkiranje na obljudenem mestu. Strankam je potrebno ponuditi veliko več, kot le hrano. Če želite, da se bodo vračali, jim morate ponuditi avanturo.

In prav to sta storila Korbel in Vitarello – oblekla sta se v barvite kostume, prebarvala tovornjak, si nadela izmišljena imena in na ulici začela servirati indijske jedi. Ker je njuna ponudba drugačna od konkurence, je podjetje Fojol Bros. of Merlindia kmalu postalo zelo uspešno. V kolikor se želite podati v podobne podjetniške vode, si preberite nekaj ključnih točk, ki so pomembne za uspeh.

Spoznajte zakone. Ti se namreč lahko razlikujejo od države do države. Se še spomnite, ko je v javnosti odmevala odločitev nekega župana v Italiji, da bodo v njegovem mestu ukinili vse ulične prodajalne hitre prehrane – in to zgolj zaradi slabega vonja, ki ga oddajajo? Pridobite dovoljenja lokalnih skupnosti, drugače lahko zaidete v težave.

Prilagodite ponudbo. Izberite izdelke, ki se radi prodajajo, bodo hitro pripravljeni in ne bodo zavzemali veliko prostora, saj ga v malem tovornjaku ne bo na pretek. Ker imate le eno prodajno okno, boste morali biti hitri. Zgledujte se po podjetju Red Hook Lobster Pound, ki strankam ponuja le nekaj variacij dveh produktov in v slabih dveh urah postreže med 150 in 350 strankam!

Oprema lahko zataji. Doug Povich, solastnik podjetja Red Hook Lobster Pound, je že doživel, da se je v njegovem mini tovornjaku pokvaril akumulator, v vrsti pa je čakalo prek 50 strank. Neljubi dogodek ga je izučil, da ima od takrat dalje pri sebi vedno rezervno napajanje, isto pa svetuje tudi vam.

Slabo vreme. Korbel in Vitarello sta opazila kar 40 odstoten upad prodaje v mrzlih in deževnih dneh. Zavedajte se, da sezona ulične prodaje traja le 8 do 10 mesecev ali še manj. Pripravite se na ukinjen dotok prihodkov, ki pride z začetkom zime.

Izbira lokacije. Ena izmed prednosti ulične prodaje je zagotovo sposobnost premikanja lokacije. Zakaj bi sledili konkurenci in uporabljali njihove, sicer že preverjene lokacije? S tem si samo otežujete delo. Korbel in Vitarello se zavedata, da lahko nerazvit trg pomeni le slabo ponudbo na tem področju, zato le poizkusite, morda pa ljudem manjka prav vaša ponudba.

Uporaba socialnih medijev. Fojol Bros. in Red Hook Lobster Pound svoj tovornjak vsakič parkirajo na drugi lokaciji. A svojo naslednjo lokacijo vedno napovejo prek spletnih socialnih medijev, kot je na primer Facebook in Twitter. Ko se naslednji dan prikažejo na dogovorjeni lokaciji, jih vedno pričaka večja množica ljudi, zgolj zaradi brezplačne reklame na socialnih medijih.

Razširite ponudbo. V kolikor ste ugotovili, da se je vaša ideja med ljudmi prijela, razmislite o razširitvi ponudbe. Podjetje Fojol Bros. je svojo ponudbo razširilo v gostinske vode in kmalu bo to predstavljalo več kot 50 odstotkov prihodkov.

Ponudite izkušnjo. Povichova žena Robin si zapomni imena rednih strank in z njimi poklepeta, zato se le-ti vedno vračajo. Tudi zanimiva obarvanost kombija Fojol Bros. in umetni brki prodajalcev v stilu indijskih uličnih prodajalcev strankam ponudijo nekaj novega – stranke doživijo pravo potujočo kulinarično avanturo.

Vir: Entrepreneur

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki